Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Dere sier jeg skal bruke salt (det har jeg forsåvidt lett meg fram til selv og) men hvilken type salt er det snakk om? vanlig salt? bare ha vanlig salt sammen med vaskepulveret?

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

"Jeg lurer på jeg, hvorfor natten er så sort, og dagen så klar?

Og hvorfor tiden flyr så fort, hvor mere gøy jeg har?

Det lurer jeg på, det lurer vi på.

 

Jeg lurer på jeg, hvorfor noen liker fisk, og brød med pultost på?

Og hvorfor jeg er bare frisk, når Per har verketå?

Det lurer jeg på, det lurer vi på.

 

Jeg lurer på jeg, hvorfor far har store sko, og stjerner er så små?

Og hvorfor én og én er to, og bestemor er grå?

Det lurer jeg på, det lurer vi på.

 

Jeg lurer på jeg, hvorfor alle hus har dør, og havene har grind?

Og hvorfor jeg vet alt fra før, og pølsene har skinn?

Det lurer jeg på, det lurer vi på.

 

Jeg lurer på jeg, hvem som fant opp skammekrok, og om springen snart blir tom?

Og hvorfor jeg er veldig klok, og lillebror er dum?

Det lurer jeg på, det lurer vi på."

- En sang fra en gammel kassett

 

Er faktisk flere gode spørsmål inni der (om enn ikke alle like seriøse).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere sier jeg skal bruke salt (det har jeg forsåvidt lett meg fram til selv og) men hvilken type salt er det snakk om? vanlig salt? bare ha vanlig salt sammen med vaskepulveret?

Det er snakk om vanlig salt ja. Se i bruksanvisningen til oppvaskmaskinen din.

Vanligvis er det et eget kammer i oppvaskmaskinen for saltet, gjerne i bunnen, som du må helle saltet ned i.

Et annet tips kan være å forhøre seg med naboer om de har samme problemet og eventuelt hva de har gjort med det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er snakk om vanlig salt ja. Se i bruksanvisningen til oppvaskmaskinen din.

Vanligvis er det et eget kammer i oppvaskmaskinen for saltet, gjerne i bunnen, som du må helle saltet ned i.

Et annet tips kan være å forhøre seg med naboer om de har samme problemet og eventuelt hva de har gjort med det.

 

Jeg fant et kammer for å ha i salt ja. Men der var det fullt av vann, men det er vel normalt? Hvor mye salt skal jeg ha oppi det kammeret? Har ikke bruksanvisning.

Lenke til kommentar

Det er snakk om vanlig salt ja. Se i bruksanvisningen til oppvaskmaskinen din.

Vanligvis er det et eget kammer i oppvaskmaskinen for saltet, gjerne i bunnen, som du må helle saltet ned i.

Et annet tips kan være å forhøre seg med naboer om de har samme problemet og eventuelt hva de har gjort med det.

 

Jeg fant et kammer for å ha i salt ja. Men der var det fullt av vann, men det er vel normalt? Hvor mye salt skal jeg ha oppi det kammeret? Har ikke bruksanvisning.

Sannsynligvis skal det fylles fullt, det skal holde til en del vask vil jeg tro.

Søk etter bruksanvisning på nettet, stort sett greit å få tak i.

 

Men igjen, spør naboer, de vil i så fall ha samme problem som deg.

Lenke til kommentar

En kul kommer når vevet, eller skallen, har fått en skade. Området vil fylles med lymfevæske og blod, og resultatet er en hevelse.

 

Man bør som regel alltid være ekstra oppmerksom på ev. symptomer som kan indikere mer alvorlig skade, husk at det er mye bedre å kontakte lege dersom man er i tvil, enn å avvente for å se om man føler seg bedre.

 

Generelt dog, selv om du kanskje føler deg relativt ok etter du har marsjert rett på en åpen bagasjeromsdør e.l., så kan det oppstå blødninger på innsiden av skallen som skaper trykk ned mot medulla oblongata, hvor blant annet respirasjon kontrolleres (det du trenger for å overleve da vil være en trepannering).

 

Det er faktisk ingen underdrivelse å si at en kul på hodet kan drepe deg, dette skjer hver eneste dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...