Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg ser på TV, så kommer det en kort, sprakete lyd. Dette er mens kanaler er valgt. Antar det var i maks 0,5 sekunder. Den er relativt høy i forhold til volumet. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Kan det være noe signalforstyrrelser? Jeg merket det mest i sommer, da jeg var hjemme hos foreldrene mine. Her i Trondheim tror jeg ikke jeg har merket det noen gang. Er det TVen, eller signalene som gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker kanskje som et dumt spørsmål for noen, men jeg har ikke så mye kunnskap rundt dette.

 

Hvordan klarer forskjellige dyr å fremstille gift når de spiser mat som ikke er giftig?

Du spiser da svært lite av det du produserer du også.

Når spiste du hår sist f.eks?

 

Kroppen plukker fra hverandre byggestenene i maten den får og bruker det i produksjon av nye ting, f.eks gift.Om dyret ikke får i seg byggestenene til gift vil heller ikke dyret klare å produsere gift.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis to omtrent like sterke tsunamier kolliderer med hverandre, front mot front? De kan f.eks. ha blitt produsert av en komet som har blitt splittet i to like deler, og så landet 1500 km fra hverandre i Stillehavet.

 

Jeg forestiller meg at det blir en høy vegg av vann der de møtes, som så skaper bølger i begge retninger når den går ned igjen, at vannet blir svært urolig i området der de møtes, men at de til en viss grad kansellerer hverandre og at mye energi brukes opp i kollisjonsområdet.

 

Vil de isteden passere hverandre relativt uhindret, og er det bare der de passerer hverandre at de oppfører seg annerledes? Vil energien i hver bølge bli bevart uansett?

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Virker kanskje som et dumt spørsmål for noen, men jeg har ikke så mye kunnskap rundt dette.

 

Hvordan klarer forskjellige dyr å fremstille gift når de spiser mat som ikke er giftig?

Biokjemi.

 

For eksempel grunnstoffet klor (Cl) i ren form er svært giftig, men kroppen trenger klor i form av klorid (Cl). Med gift som dyr bruker er det sikkert helt annerledes, men det viser hvertfall at et stoff kan være både livsviktig og direkte dødelig. Dessuten kan gift være avhengig av mengde. Vann i normale mengder er ikke giftig, men dersom du drikker for mye vann kan du bli vannforgiftet. Salt hadde kanskje vært et bedre eksempel, f.eks. saltvann.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er draknall?

 

Etter litt googling fant jeg ut at han mener sånne

 

"I min barndom hadde vi dra-knall til 17.mai. Min bror sette den på do-dører og overalt"

 

Altså små remser med litt krutt som smeller når man drar den i to. Like harmløst som en kruttlappistol. De pleier også å være inni kakepynten på kransekaker.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis to omtrent like sterke tsunamier kolliderer med hverandre, front mot front? De kan f.eks. ha blitt produsert av en komet som har blitt splittet i to like deler, og så landet 1500 km fra hverandre i Stillehavet.

 

Jeg forestiller meg at det blir en høy vegg av vann der de møtes, som så skaper bølger i begge retninger når den går ned igjen, at vannet blir svært urolig i området der de møtes, men at de til en viss grad kansellerer hverandre og at mye energi brukes opp i kollisjonsområdet.

 

Vil de isteden passere hverandre relativt uhindret, og er det bare der de passerer hverandre at de oppfører seg annerledes? Vil energien i hver bølge bli bevart uansett?

 

Interferens skjer:

 

Two_sources_interference.gif

 

Energien blir bevart.

 

Når en bølgetopp treffer en annen, blir toppen dobbel så høy, når en bølgedal treffer en annen blir bølgen dobbel så dyp og når en bølgedal treffer en bølgetopp kansellerer de hverandre før de går videre.

 

Er du heldig står du i en av disse lyseblå områdene, er du riktig uheldig står du på en strand i et mørkeblått område.

Lenke til kommentar

da skal det en vis vekt til for drepe noen.

det skal et vist trykk i forhold til overflate området for å drepe noen.

noe en kule som holder sin balistiske bane og ikke bare faller, helt klart har.

 

her snakker vi om 2 forskjellige ting.

du snakker om en kule som går rett fra våpenet og rett til "blinken" i en bane. jeg snakker om kuller som går opp i luften og snur retningen før den ramler ned.

( det man kaller spiss vinkel)

Lenke til kommentar

Virker kanskje som et dumt spørsmål for noen, men jeg har ikke så mye kunnskap rundt dette.

 

Hvordan klarer forskjellige dyr å fremstille gift når de spiser mat som ikke er giftig?

Du spiser da svært lite av det du produserer du også.

Når spiste du hår sist f.eks?

Spiser sperm daglig.

Lenke til kommentar

Ehm.. "snedig" spørsmål..: Spiser eller drikker man sperm?

De jeg har vært borti har blitt tvangsfôret.

 

Men sånn serr lixz, dersom du jizzer i et glass og konsumerer det, så drikker du det. Dersom du lager pannekaker av det så spiser du det. Men når det i praksis blir produsert/ejakulert i svelget ditt, og du bare svelger det unna, så vil jeg si at du svelger det, ikke drikker/spiser det.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

da skal det en vis vekt til for drepe noen.

det skal et vist trykk i forhold til overflate området for å drepe noen.

noe en kule som holder sin balistiske bane og ikke bare faller, helt klart har.

 

her snakker vi om 2 forskjellige ting.

du snakker om en kule som går rett fra våpenet og rett til "blinken" i en bane. jeg snakker om kuller som går opp i luften og snur retningen før den ramler ned.

( det man kaller spiss vinkel)

? Så du vet ikke hva balistisk bane er rett og slett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...