Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er det lovlig å planlegge noe straff bart? bare planlegge ikke utføre handlingen, fordi det jeg hadde tenkt på var å se hvordan politiet gjør det i et drap f.eks, Men (hoved)problemet blir jo om det er straffbart, og det andre problemet blir jo å vite hvordan politiet gjør det fordi de vill nok ikke si det. Om jeg noen gang gjør det det så leverer jeg jo det inn til politiet sefølgelig. Men da må det jo være ferdig. Og hvor seriøst kommer politiet til å ta meg? ikke noe spesielt akkurat, men får jo se hvor lang tid det tar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ihvertfall i en del tilfeller.

Søk på ordet «hensikt» nedover i Straffeloven

Ingen kan vite hva du tenker da :p

 

Nytt spørsmål:

Har en edderkopp på doveggen. Den har tilsynelatende ikke flyttet seg en millimeter på over 24 timer. Men den er ikke død, for den flytta et bein eller to når jeg blåste på den.

Hva driver den med, hvorfor sitter den stille så lenge? Ser ikke noe nett den har utsikt til ellerno. Sitter den der og filosoferer over meningen med livet? :p

Lenke til kommentar

Vil tro den sitter i en slags dvaletilstand og venter på noe mat skal fly forbi..

 

Evt har han innsett at han er på et øde sted "dassveggen" der det ikke finnes noe mat, og rett og slett er så deprimert at han ikke kommer seg hjem igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det lovlig å planlegge noe straff bart? bare planlegge ikke utføre handlingen, fordi det jeg hadde tenkt på var å se hvordan politiet gjør det i et drap f.eks, Men (hoved)problemet blir jo om det er straffbart, og det andre problemet blir jo å vite hvordan politiet gjør det fordi de vill nok ikke si det. Om jeg noen gang gjør det det så leverer jeg jo det inn til politiet sefølgelig. Men da må det jo være ferdig. Og hvor seriøst kommer politiet til å ta meg? ikke noe spesielt akkurat, men får jo se hvor lang tid det tar ;)

 

Nope, folk blir arrestert titt og ofte fordi de har gått ut på facebook og sagt de planlegger en aksjon som skal drepe masse folk, eller truer med skolemassakre og lignende ting. Selv om det er bare på planleggingsfasen tas det dødsseriøst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som er flinke her med sannsynlighets beregning? dere skjønner, her hvor jeg bor er det ca 20.000 innbyggere. jeg og en jente med felles venn blir kjent, vi får føleser for hverandre. så når vi endelig kan møtes, trekker hun seg tilbake. så litt seinere så forteller hun at hun og bestevennina. hadde sittet på med moren til bestevennina i bilen, også hadde moren spørt: kjenner dere en gutt som heter *******? han er ca 1 år eldre en dere. også hadde dem bare begynt og ledd fordi moren sa navnet mitt, også sier dem: kjenner han ******* ja. også hadde moren sagt at hun kjente moren min og at jeg virker som en veldig hyggelig gutt :p

 

så sannsynligheten for at moren til bestevennina, spør dem om meg, når hun kjenner moren min via jobb og jeg ble nettopp kjent med de 2 jentene :p

 

Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar

Sjekk ut prinsippet om six degrees of seperation. I en liten by på 20 000 innbyggere er det rimelig å anta at alle dine bekjentes bekjente omfatter hele byens befolkning. Hva selve sannsynligheten for at hun skulle nevne deg er umulig å kalkulere (dette kommer jo helt an på hvor snakkesalig dama er og hvor nevneverdig du er, etc...), men her kan du lese litt om et relatert fenomen, synchronicity.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

Gitt følgende konstruksjon: En aluminiumsbjelke er festet med stålbolter, rett over havet. Vil bjelkens store overflate få bolten til å ruste veldig fort, eller vil det beskyttende oksidlaget hindre det fra å skje?

Hvis du tenker på galvanisk korrosjon så skal ikke det ha noe bedtydning. Siden aluminium er mindre edelt enn stål vil det være aluminiumen som skal korrodere på bekostning av stålets beskyttelse. Derimot er en stålbjelke (i vann) med aluminiumsbolter er dårlig ide!

 

En annen ting er at galvanisk korrosjon bare kan skje hvis det er metallisk kontakt og væskekontakt mellom metallene.

 

Hvordan det eventuelt er med andre korrosjonsformer aner jeg ikke.

Endret av Jonern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, lurer på hvor rask strøm beveger seg, altså elektroner. la oss si at du har en kabel fra usa over til norge. du flipper bryteren i usa og elektronene begynner og flytte seg. hvor lang tid ville det tatt før du hadde merket strøm i norge? altså hastigheten da, veit det fysisk mulig ikke hadde gått ann da du hadde sinnsykt mye motstand i kabelen, men når du er 1 kelvin grad altså -273,16 grader, da er motstanden i kobber per meter 0. altså strømmen ville gå igjennom uhindret, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Er dette et reellt problem?:

mission4imp.jpg

 

Jeg har sett flere folk som er så feite at jeg serriøst ikke kan skjønne hvordan de fysisk kan ha sex men alikevel har de barn... Og da er det ikke bare snakk om at magen stikker langt ut, men det er også et betydelig overheng langt ned.

Du veit at når feite folk legger seg ned blir nesten hele magen pikk?

Lenke til kommentar

Ok, lurer på hvor rask strøm beveger seg, altså elektroner. la oss si at du har en kabel fra usa over til norge. du flipper bryteren i usa og elektronene begynner og flytte seg. hvor lang tid ville det tatt før du hadde merket strøm i norge? altså hastigheten da, veit det fysisk mulig ikke hadde gått ann da du hadde sinnsykt mye motstand i kabelen, men når du er 1 kelvin grad altså -273,16 grader, da er motstanden i kobber per meter 0. altså strømmen ville gå igjennom uhindret, noen som kan hjelpe?

Elektroner forskyves med praktisk talt lysets hastighet, men pga spredning frem og tilbake mellom veggene i kabelen, så regner man stort sett med 200 000km/s. Om jeg ikke regnet feil så blir det 0.03s fra oslo til new york.

Lenke til kommentar

Er dette et reellt problem?:

mission4imp.jpg

 

Jeg har sett flere folk som er så feite at jeg serriøst ikke kan skjønne hvordan de fysisk kan ha sex men alikevel har de barn... Og da er det ikke bare snakk om at magen stikker langt ut, men det er også et betydelig overheng langt ned.

Du veit at når feite folk legger seg ned blir nesten hele magen pikk?

 

Du vet det finnes flere sex posisjoner? For å komme seg dypere, stimulere bedre osv osv..

Wild guess: Hvis man søker på fat people sex position så finner man helt sikkert noe.

Endret av The_Tom
Lenke til kommentar

Ok, lurer på hvor rask strøm beveger seg, altså elektroner. la oss si at du har en kabel fra usa over til norge. du flipper bryteren i usa og elektronene begynner og flytte seg. hvor lang tid ville det tatt før du hadde merket strøm i norge? altså hastigheten da, veit det fysisk mulig ikke hadde gått ann da du hadde sinnsykt mye motstand i kabelen, men når du er 1 kelvin grad altså -273,16 grader, da er motstanden i kobber per meter 0. altså strømmen ville gå igjennom uhindret, noen som kan hjelpe?

Elektroner forskyves med praktisk talt lysets hastighet, men pga spredning frem og tilbake mellom veggene i kabelen, så regner man stort sett med 200 000km/s. Om jeg ikke regnet feil så blir det 0.03s fra oslo til new york.

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar

Elektroner forskyves med praktisk talt lysets hastighet, men pga spredning frem og tilbake mellom veggene i kabelen, så regner man stort sett med 200 000km/s. Om jeg ikke regnet feil så blir det 0.03s fra oslo til new york.

 

Er det ikke forskjell på hvor raskt strømmen beveger seg og hvor raskt elektronene beveger seg? Jeg var av den oppfatning at selve elektronene i en strømkabel beveget seg ganske sakte ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...