Mannen med ljåen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Mange pizzaer er merket at de ikke skal stekes i varmluftsovn. Hvorfor? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Basert på egen erfaring så har fyllet/toppingen en tendens til å bli fortere stekt/"ferdig" enn bunnen i varmluft, men pizzaen blir raskere ferdig. Vil tro at grunnen til at de ikke anbefaler/fraråder varmluft er for å få en jevnere steking. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 På tone/noteskalaen, hvorfor heter H på norsk og B på engelsk? Var noe jeg så i en gitarbok på norsk, den ene strengen skulle stemmes til H, men den engelske stemmeboksen har ikke H. Et kjapt Google søk senere fant jeg ut at H = B, men ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Note Se under history of note names. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Mange pizzaer er merket at de ikke skal stekes i varmluftsovn. Hvorfor? Basert på egen erfaring så har fyllet/toppingen en tendens til å bli fortere stekt/"ferdig" enn bunnen i varmluft, men pizzaen blir raskere ferdig. Vil tro at grunnen til at de ikke anbefaler/fraråder varmluft er for å få en jevnere steking. Dette gjelder egentlig all mat man lager i varmluftsovn. Skal man absolutt bruke varmluften bør man redusere temperaturen i ovnen for å unngå at maten blir brent. I min ovn kan jeg redusere temperaturen til ca. 170 grader om noe skal stekes på 225. Resultatet blir da det samme. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Note Se under history of note names. Aha! Takk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Er det noen standard på hvor mye varme en stekeflate klarer å produsere? Sitter og lurer på hvor varm stekeflatene mine blir, nå som teflon-panne nr. 2 har begynt å flasse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Slimda: Tenker du på temperatur, watt eller watt per areal? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) .....nr. 2 har begynt å flasse. Sikker på at det ikke er brukt noe av metall i panna ? Nei, teflon tåler vel ikke så mye mer enn middels sterk varme. Hvor mange grader blir liksom et håløst prosjekt. Skal du ha et spesialtermometer liggende i panna da ? Endret 13. august 2011 av geirm Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Om man har en brannsikker drakt (inkl gass maske som vill rense lufta?) vill man da tåle all brann, eller vill man ikke dø av brannskader, men bli stekt pga varmen, finnes det isåfall "kjøle undertøy/klær" ? Det hadde jo vært genialt for brannfolk (eller er det kanskje litt dyrt?) e: og hva må man ha for å tåle giftige stoffer? finnes det stoffer som kan "spise" seg igjennom klær? finnes det da klær som forhindrer disse stoffene å spise seg igjennom? Jo btw. man får jo tak i en geigerteller, hvor mange streker på geigertelleren er dødelig ( f.eks strek 5 er farlig i lang tid mens strek 8 fører til død etter 30 sek) Morsomt med paranoide spørsmål Endret 13. august 2011 av Stalthy Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Batterisyre(-vann?) går gjennom klær tror jeg. Bror min fikk slikt på seg, og det ble bare hull i klærne, men ikke i huden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Kan bekrefte det, jeg byttet bilbatteri i bilen før jeg dro på skolen på morgenen en gang, og holdt såklart batteriet mot beina siden det var tungt. Så gikk det et par timer så spjæret dongeribuksa over hele låret på begge beina. Kunne bare plukke og rive fra hverandre uten å ta i. Som de andre syns var veldig morsomt å gjøre, såklart. Det klødde også noe jævlig. Endret 13. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Om man har en brannsikker drakt (inkl gass maske som vill rense lufta?) vill man da tåle all brann, eller vill man ikke dø av brannskader, men bli stekt pga varmen, finnes det isåfall "kjøle undertøy/klær" ? Det hadde jo vært genialt for brannfolk (eller er det kanskje litt dyrt?) En gassmaske som filtrer lufta i en brann vil ikke virke spesielt lenge. En brann forbrenner oksygen, så du vil komme til å dø av kveling. Det er en av grunnene til at røykdykkere har en lufttank på ryggen. I tillegg er det tungt å puste i en gassmaske når man anstrenger seg. Å bli stekt er det samme som å få brannskader. Brannmenn bruker klær som reflekterer varme, en slik drakt du beskriver må i så fall ha et aktivt kjølesystem for at den skal være brukbar i lengre tid. Det vil i så fall føre til større vekt som igjen vil virke mot sin hensikt for en røykdykker. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch -Benjamin Franklin Hva ligger egentlig i dette utsagnet? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch -Benjamin Franklin Hva ligger egentlig i dette utsagnet? At et demokrati ikke tenker på det beste for alle. Kun det beste for flertallet. Det beste for flertallet er at lammet spises til lunsj, men det beste for alle er så absolutt ikke det samme. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Så et program om finske bodybuildere isted, og merket at han ene som var skikkelig svær også hadde en skikkelig bollemage, MED sixpack. Trodde disse karene var så "skinny" som mulig. Han sa at dagen til konkurrerende bodybuildere gikk i 1,5 time trening, så resten av tiden på spising og hviling av musklene. Syns bare det var så rart å se bollemage med klar sixpack utapå. Det har ikke min Endret 13. august 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Så et program om finske bodybuildere isted, og merket at han ene som var skikkelig svær også hadde en skikkelig bollemage, MED sixpack. Trodde disse karene var så "skinny" som mulig. Han sa at dagen til konkurrerende bodybuildere gikk i 1,5 time trening, så resten av tiden på spising og hviling av musklene. Syns bare det var så rart å se bollemage med klar sixpack utapå. Det har ikke min Høres merkelig ut ja du har ikke navnet på programmet eller kunne spore ned bilder av karen? Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Har undet over dette ganske lenge... Hvis en person har vært både døv og blind hele livet, hva vil denne personen drømme? :hmm: :hmm: :hmm: Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Blir vel en saus av sanseinntrykkene han får, akkurat som våres. Bare uten syn og lyd. Tror dette har blitt diskutert tidligere i tråden. Det som derimot er morsomt å tenke på er hvordan han tenker, siden han mest trolig ikke kan læres språk særlig lett. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Blir vel en saus av sanseinntrykkene han får, akkurat som våres. Bare uten syn og lyd. Tror dette har blitt diskutert tidligere i tråden. Det som derimot er morsomt å tenke på er hvordan han tenker, siden han mest trolig ikke kan læres språk særlig lett. Døvblinde kan også lære å kommunisere. De kan kommunisere gjennom taktilt tegnspråk (tegnspråk som avleses med hendene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå