Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Innen fotball, hva er forskjell på landskamp og privatlandskamp?

Egentlig ingenting, for ved begge er det snakk om en fotballkamp mellom to landslag. Privatlandskamper blir likevel betegnet som de kampene mellom to landslag som ikke inngår i ulike kvalifikasjoner til turneringer og ulike turneringer. Når altså Norge spiller en privatlandskamp, så er det ikke en særlig viktig kamp.

Likevel brukes privatlandskamper til å teste ut nye spillere, prøve ut nye taktikker, fortsette å trene med laget når det ikke er turneringer og kvalikker og prøve seg mot ny motstand. Dessuten gir også privatlandskamper poeng hos FIFA sin ranking liste (selv om man ikke får like mye som ved "landskamper") - og denne listen spiller igjen en rolle ved seedingen til EM og VM.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier da alltid å la den tine litt. Jeg innbiller meg at pizzaen blir litt bedre da.

Fail, den blir bare våtere da. Den skal tines opp mens den stekes.

Hvordan får man tillatelse av favorittbandet sitt til å bruke en av sangene deres i en musikkvideo som legges ut på youtube? Er det vanlig at dette må betales?

Man må snakke med plateselskapet som ga ut låten. Bandet kan ikke bestemme det selv. Og ja, sannsynligvis må du betale for det. Eller bare prøve, og kanskje blir videoen din fjernet fra youtube igjen. Eller kanskje ikke. Det er jo ikke sikkert noen finner det ut, ever.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

det går helt fint å tine dem først .

Hvertfall de jeg har kjøpt

jeg tviler på at den blir stekt på ca 15 minutter hvis den er bunn frossen

En dypfryst pizza kan fint bli stekt på 15 min. Faktisk bruker jeg bare 11 min, og da er den på kanten til å brennes.

Lenke til kommentar

Man må snakke med plateselskapet som ga ut låten. Bandet kan ikke bestemme det selv. Og ja, sannsynligvis må du betale for det. Eller bare prøve, og kanskje blir videoen din fjernet fra youtube igjen. Eller kanskje ikke. Det er jo ikke sikkert noen finner det ut, ever.

Man må snakke med de som eier rettighetene til låten. Som oftest vil jeg tro det er plateselskapet, men ikke alltid, kan være bandet/artisten eller andre. F.eks. Michael Jackson (når han var i live) eide/kjøpte alle rettighetene til Beatles katalogen, men solgte senere 50% til Sony p.g.a. noe gjelds greier (tror jeg det var), status pr i dag vet jeg ikke.

jeg tviler på at den blir stekt på ca 15 minutter hvis den er bunn frossen

Er da bare å la den stå lenger. Jeg setter ofte frossen pizza i kald ovn (som selvfølgelig blir varm etterhvert, sånn i tilfelle noen skulle lure :whistle:) , og tar den ut når den ser ca ferdig ut, antall minutter bryr jeg meg ikke så mye om.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Frossen grandis stekes perfekt på 10-11 minutter fra frossen tilstand på 225 grader i ovnen min.

Lar jeg den stå i 15 begynner den å bli svart og tørr. Da er ovnen forvarmet til 225 såklart.

Andre frossenpizzaer tar jeg også ut etter 10-11 stort sett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...