Mannen med ljåen Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Noe sånt? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Cadeladefrade_045eue.jpg/220px-Cadeladefrade_045eue.jpg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Noe sånt? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Cadeladefrade_045eue.jpg/220px-Cadeladefrade_045eue.jpg Ja, det er omtrent samme design på kroppen, men den jeg så hadde ikke gule bein, rødt hodet, og den klypen bak. Men kanskje min var i ung alder, men jeg har aldri sett den som du viser til før på mitt rom. Endret 5. august 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Sølvkre? Det er vistnok ett tegn på mye fukt, evt. fuktskader ett eller annet sted. Endret 5. august 2011 av aklla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg kan visuelt bekrefte at dette er det korrekte dyret. Der er ganske mørkt inne hos meg, derfor var det ikke så lett å se at beina var gule når dyret er ganske lite. Der er to betongvegger inne hos meg, bak vegg nord (betong), vårt kjøkken. Bak vegg sør (betong) nabo leiligheten sitt kjøkken, vegg øst er en yttervegg med et vindu som er nesten alltid åpent, og bak vegg vest er det et soverom med hund. Så mitt rom er muligens et passende habitat for dette dyret. Hvordan kan man bli kvitt dette dyret? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jepp de der kommer på fuktige steder. Vi hadde masse av dem under badekaret når vi kastet det ut. Var en hel liten koloni. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jepp de der kommer på fuktige steder. Vi hadde masse av dem under badekaret når vi kastet det ut. Var en hel liten koloni. Jeg ser kanskje ett eller to slike dyr i kvartalet jeg, så de bruker kanskje mitt rom som gjennomgang, siden det ikke er et bad eller kjøkken. Men jeg må legge til at det finnes bomberom under min leilighet som ikke er temperaturregulerte, kanskje det er også fuktig der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor flyter pølsene opp til toppen av gryta når man trekker dem? Altså, jeg koker vann til det fosskoker, tar det av plata, dropper pølser oppi vannet. Da synker de rett til bunns. Men når de er gjennomvarme flyter de opp til overflaten. Why? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Forbannede dritt kamera, det klarte ikke en jævla oppgave, og det å ta nærbilder. Selv en mobiltelefon kan klare bedre bilder. Jeg beklager dette. Prøv å aktivér makromodus eller finn et kamera/objektiv med makromodus. Eventuelt bare ta kameraet så langt unna at det blir skarpt og deretter beskjær bildet kraftig. Hvordan kan man bli kvitt dette dyret? Sjekk alt av melpakker og annen tørrmat på kjøkkenet og eventuelt kast alt du er usikker på om det kan inneholde dette dyret. Alle skap osv bør vaskes og nye pakker med mel/tørrmat bør settes i gjenknytte poser en periode. Dra ut oppvaskmaskinen og eventuelt vask både undersiden og baksiden av maskina og vegg/gulv. Under vasken er et annet sted som bør vaskes og ryddes skikkelig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvorfor flyter pølsene opp til toppen av gryta når man trekker dem? Altså, jeg koker vann til det fosskoker, tar det av plata, dropper pølser oppi vannet. Da synker de rett til bunns. Men når de er gjennomvarme flyter de opp til overflaten. Why? http://ask.metafilter.com/75942/Why-does-boiling-cause-some-foods-to-float Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvis man kjører i lysets hastighet, eller raskere for den saks skyld i verdensrommet, vil man ikke kræsje i en masse asteroider og sånn? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hvis man kjører i lysets hastighet, eller raskere for den saks skyld i verdensrommet, vil man ikke kræsje i en masse asteroider og sånn? Jo om man ikke klarer å styre unna Dette gjelder vel uansett hastighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Hvis man kjører i lysets hastighet, eller raskere for den saks skyld i verdensrommet, vil man ikke kræsje i en masse asteroider og sånn? Det er riktig, og dette er forskerne fullstendig klar over. Jeg så et TV program på NGC om å reise i tid, og da handlet det om å reise i lysets hastighet. Da ble det nevnt av en forsker at de trengte en eller annen form for skjold på romskipet, ellers ville en minste lille stein penetrere skroget på romskipet, dersom skipet kolliderte med en liten stein i lysets hastighet. ----------------------------------------------Skillevegg------------------------------------- Egentlig er det helt trygt for en sonde å reise gjennom Saturn sine ringer eller gjennom asteroidebeltet i svært høy hastighet, fordi i virkeligheten så er ikke steinene bare noen få meter fra hverandre slik som man ser på en film, men flere mils avstand derfor er det trygt. Det som også ble nevnt i TV programmet av en annen forsker var at de trengte en eller annen form for radar som varslet om disse steinene i god tid. Edit: noen må ha det inn med teskje. Endret 5. august 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det som også ble nevnt i TV programmet av en annen forsker var at de trengte en eller annen form for radar som varslet om disse steinene i god tid. Lurer på hvilken hastighet de bølgene skal bevege seg i... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Det som også ble nevnt i TV programmet av en annen forsker var at de trengte en eller annen form for radar som varslet om disse steinene i god tid. Lurer på hvilken hastighet de bølgene skal bevege seg i... Hvilken sonde er det som reiser i lysets hastighet egentlig? Ingen nemlig. Vanlige hastigheter for sonder i Saturn sine ringer og i asteroidebeltet er noen titusener av kilometer i timen. Så når jeg gikk inn på dette så var jeg ferdig med lysfarten. Da snakker jeg om det som er sitert under. Egentlig er det helt trygt for en sonde å reise gjennom Saturn sine ringer eller gjennom asteroidebeltet i svært høy hastighet, fordi i virkeligheten så er ikke steinene bare noen få meter fra hverandre slik som man ser på en film, men flere mils avstand derfor er det trygt. Det som også ble nevnt i TV programmet av en annen forsker var at de trengte en eller annen form for radar som varslet om disse steinene i god tid. Endret 5. august 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg tror man måtte trenge en voldsom datamaskin som kan forutsi banen på alle objekter innen en viss omkrets rundt skipet, og autostyre vekk fra dem. Er jo en gjenganger i sci-fi filmer at navigasjons computeren ikke virker så de kan ikke "jump to lightspeed", for da vil de kræsje i planeter og alt mulig annet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Jeg tror man måtte trenge en voldsom datamaskin som kan forutsi banen på alle objekter innen en viss omkrets rundt skipet, og autostyre vekk fra dem. Er jo en gjenganger i sci-fi filmer at navigasjons computeren ikke virker så de kan ikke "jump to lightspeed", for da vil de kræsje i planeter og alt mulig annet. Med mindre de har et gigantisk kart over det interstellar/intergalaktiske rom, da vet datamaskinen når den skal passe seg på forhånd, uten å måtte finne dette ut i sanntid. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Det som også ble nevnt i TV programmet av en annen forsker var at de trengte en eller annen form for radar som varslet om disse steinene i god tid. Lurer på hvilken hastighet de bølgene skal bevege seg i... Hvilken sonde er det som reiser i lysets hastighet egentlig? Ingen nemlig. Vanlige hastigheter for sonder i Saturn sine ringer og i asteroidebeltet er noen titusener av kilometer i timen. Så når jeg gikk inn på dette så var jeg ferdig med lysfarten. Da snakker jeg om det som er sitert under. Aaaah. Beklager så uendelig meget for den forulempningen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 (endret) Trengs ikke, jeg har allerede installert en løsning på denne misforståelsen i innlegg 55412 Endret 5. august 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Ikke glem relativitetsteorien da. Uansett hvor fort du reiser, vil radarbølger du sender ut ha lysets hastighet sett fra ditt standpunkt. Så da har du god til til å observere bølgene returnere og reagere på dem før en eventuell kollisjon skjer. 1 Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Når vi er inne på relativitetsteorien A------------------------------> B Om vi sier her at A har en fart på 99% av lyshastigheten og B står stille, vil tiden på A gå saktere enn på B. Om vi ser dette fra B sitt perspektiv, vil A reise X meter på 2 sekund. Men om vi ser det fra A sitt perspektiv vil A reise X meter på 1 sekund. Vil ikke A da egentlig kunne reise i over lysets hastighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå