sinnaelgen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Og om dette hadde skjedd 17 mai - ja da hadde man vell ikke gått i tog med korps, spist is, og ropt hipp hurra. Herregud mann - 76 døde... ikke det året nei , men hva med påfølgende år ? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Og om dette hadde skjedd 17 mai - ja da hadde man vell ikke gått i tog med korps, spist is, og ropt hipp hurra. Herregud mann - 76 døde... ikke det året nei , men hva med påfølgende år ? Tror NEPPE Norge lar en jævel få gleden av å ta fra Norge nasjonaldagen. Dagen hadde nok blitt kombinert med en minnestund tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Mere sannsynlig ville 17.mai feiring blitt doblet eller tredoblet, da folk går ut i gatene og feirer på trass for at ikke han skulle "vinne". Akkurat som at alle partiene har fått masse nye medlemmer de siste dagene, spesiellt AP. Fordi Breivik ville stoppe rekrutteringen til AP med handlingene sine melder folk seg inn bare for å trosse ham. Mamma fortalte noe morsomt i dag, hun jobber i butikk og spurte en kunde om han hadde COOP Medlemskort. Da svarte han "Nei, men æ e med i AP!" og gikk. Endret 28. juli 2011 av Bytex 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 med tanke på at det slet ikke er alle som er ening i den politikken som AP & Co fører så kan det tenkes at det er politikken som føres her i Norge som kan ha utløst handlingen hans . Da kan det ( selv om det er lite sannsynlig ) være en trigger for flere gærninger Er det ingen som har tenkt den tanken Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 med tanke på at det slet ikke er alle som er ening i den politikken som AP & Co fører så kan det tenkes at det er politikken som føres her i Norge som kan ha utløst handlingen hans . Da kan det ( selv om det er lite sannsynlig ) være en trigger for flere gærninger Er det ingen som har tenkt den tanken Det har "alle" tenkt. Jeg forslår at diskusjoner om ABB fortsetter på egnet sted: Samfunn->Politikk og samfunn. Der vil du se at dette og sannsynligvis det meste annet du tenker om saken har blitt diskutert. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 med tanke på at det slet ikke er alle som er ening i den politikken som AP & Co fører så kan det tenkes at det er politikken som føres her i Norge som kan ha utløst handlingen hans . Da kan det ( selv om det er lite sannsynlig ) være en trigger for flere gærninger Er det ingen som har tenkt den tanken Selvfølgelig er det naturlig å tenke slikt, men man skal ikke la seg skremme i senk og forandre politikken sin av den grunn. Det blir som om man skal kle alle jenter ut i burka for å hindre voldtekt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 med tanke på at det slet ikke er alle som er ening i den politikken som AP & Co fører så kan det tenkes at det er politikken som føres her i Norge som kan ha utløst handlingen hans . Da kan det ( selv om det er lite sannsynlig ) være en trigger for flere gærninger Er det ingen som har tenkt den tanken Det har "alle" tenkt. Jeg forslår at diskusjoner om ABB fortsetter på egnet sted: Samfunn->Politikk og samfunn. Der vil du se at dette og sannsynligvis det meste annet du tenker om saken har blitt diskutert. nå ja, jeg er ikke sikker på om diskusjonen vil passe noe bedre der . jeg er fullstendig klar over at det finnes en annen tråd om dette. den er imidlertid blir for langt til at man kan følge med på den nå er jeg slet ikke siker på at alle har tenkt slik. men siden det tydeligvis er feil å diskuter det her så får vi la det ligge Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Hvor effektive er dagens norske veier, sammenlignet med om de hadde vært tegnet med linjal? Ta E39 fra Stavanger til Kristiansand for eksempel. Hva ville reisetiden vært om veien holdt Autobahn-standard? Endret 28. juli 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hvis du ser i et speil og går 2 meter tilbake og fortsatt ser i speilet, hvorfor ser du ikke mer av deg selv? Endret 29. juli 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hvis du ser i et speil og går 2 meter tilbake og fortsatt ser i speilet, hvorfor ser du ikke mer av deg selv? Gjør du ikke? Det tror jeg de fleste andre i verden gjør... Forresten, diskusjon rundt politikk, anders bering brevik og ting rundt de dette tas i egne tråder, hendelsene har allerede en hel del tråder, man trenger ikke ødelegge denne. Med mindre det er snedige ting rundt dette da. Endret 29. juli 2011 av aklla Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvis du ser i et speil og går 2 meter tilbake og fortsatt ser i speilet, hvorfor ser du ikke mer av deg selv? Gjør du ikke? Det tror jeg de fleste andre i verden gjør... Prøv, jeg tror du vil bli overrasket Til Tegain, det enkleste, forklaringsmessig, er nok å søke litt på det og finnet ett bilde, der vinklene er tegnet inn, der er det litt mer intuit å se det enn om man forklarer det med tekst. AtW Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvis du ser i et speil og går 2 meter tilbake og fortsatt ser i speilet, hvorfor ser du ikke mer av deg selv? Gjør du ikke? Det tror jeg de fleste andre i verden gjør... Prøv, jeg tror du vil bli overrasket AtW Hmmm Dvs, om jeg plasserer ett speil og løper 200m bakover, så vil jeg fortsatt ikke se hele meg om jeg ikke gjorde det på 2 meters avstand? Må ta en kaffe og tenke på det tror jeg, hjernen fungerer knapt før jeg har fått kaffen min Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Som Simen1 påpeker er begrensningen på 16Gb pga dagens størrelse på minnemodulene som er akkurat nå på maks 4Gb per modul (tilsvarende slike brikker : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618011 ) , så fort minnemodulene blir større så vil slike hovedkort kunne støtte opp til 32Gb. Ønsker man dog muligheten til å ha mer minne enn 16Gb allerede i dag så bør man gå for et hovedkort som har flere minnekanaler : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609751#extra Det stemmer aklla. I hvert fall om du ikke prøver å ødelegge eksperimentet ved å stå sterkt fremoverbøyd eller bakoverbøyd eller vinkle speilet ulikt. Prøv gjerne å tegn fra siden: To vertikale speil, en person. Der det ene speilet er lengre unna personen enn det første. Så tegner du en linje fra øyet på personen som ser, til nederste kant av det nærmeste speilet og tilbake derfra til føttene eller så langt ned på kroppen man ser. Husk at innfallende vinkel alltid er lik utfallende vinkel. Gjør det samme med øverkant av det første speilet, og underkant og overkant av det bakerste speilet. Kort forklart: Speilet dekker en mindre del av synsfeltet jo lengre unna man står. Skal man plassere et speil man skal se seg i helfigur fra så må speilet være minimum halvparten av kroppshøyden. Speilet må plasseres sånn at man ser toppen av hodet omtrent i øverkant av speilet. Noe sånt: Endret 29. juli 2011 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvordan vet man når bihulene er tomme? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Fest i går. Spydde på klærne mine. Vasket dem. Tenkte at klorin var en fin ting å få vekk lukten med, men nå har t-skjorta min store røde flekker. Klrinen var gjennomsiktig, noen som vet hva som får klorin til å bli rødt? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hvor mange aktive brukere er det på diskusjon.no? Medlemstallet er nok høyt, men jeg vil tro det er mange kontoer som tilnærmet aldri brukes. For eksempel, hvor mange brukere har postet minimum ett innlegg den siste måneden, eller hvor mange har logget inn minst en gang den siste uken? Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Fest i går. Spydde på klærne mine. Vasket dem. Tenkte at klorin var en fin ting å få vekk lukten med, men nå har t-skjorta min store røde flekker. Klrinen var gjennomsiktig, noen som vet hva som får klorin til å bli rødt? Prøvde du ikke med vanlig vaskemiddel først? Jeg har aldri opplevd at spylukt har sittet igjen etter en vanlig førtigraders vask (eller seksti grader, som jeg har tatt sjansen på med enkle plagg uten trykk og denslags). Flekker er det annerledes med, men da snakker vi om spy av mat som har sterk farge (oftest gul eller rød). Du skriver ikke hvilken farge t-skjorta di har. Klorin er blekende, så hvis t-skjorta i utgangspunktet var lilla eller oransj eller lignende kan det tenkes at klorinen har tatt noen av fargepigmentene, men ikke de røde. Var plagget hvitt har det nok skjedd en reaksjon et sted, ja... (Høres ut som jeg spyr på klærne mine til stadighet, men vi snakker mange års erfaring med småsøsken, samboere og venninner som ikke vil bli avslørt av foreldre, så det har bare samla seg opp etter hvert:p) Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Tenkte å ta en midlertidig løsning angående klærne mine først. Før jeg tok en 40graders vask. Hadde på meg en svart bukse og en svart t-skjorte. Buksen er som sagt helt fin, men t-skjortan har nå store røde flekker. Lukten er dog helt borte Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Kanskje du kan bruke t-skjorta som den er. Kanskje du starter en ny mote? Svart er sjelden ett fargestoff, svarte fargestoff for klær er sjeldne. Svart er ofte en blanding mellom mørkeblått og rødt. I ditt tilfelle har klorinen tatt knekken på det blå fargestoffet, mens det røde var mer motstandsdyktig. 3 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg får veldig ofte "dugg" på øynene når jeg er trøtt og blunker. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå