Ljóseind Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Men så skal vi huske på at de trilliardene av organismene på jorda lever innenfor hele troposfæren. Hvis du putta dem inn i ett og samme, rom, ville nok kampen få litt futt i seg. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva skjer når ett land går konkurs? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 milliarder av bakterier mot alle tusen løvene mot alle tusene elefantene mot alle milliardene døgnfluer mot... Ja, det hadde blitt et rimelig heftig slagsmål. Bakterier er vel ikke dyr? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) milliarder av bakterier mot alle tusen løvene mot alle tusene elefantene mot alle milliardene døgnfluer mot... Ja, det hadde blitt et rimelig heftig slagsmål. Bakterier er vel ikke dyr? Stemmer det. I taksonomi er dyr og bakterier i to forskjellige domener. Endret 27. juli 2011 av Venerable Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva skjer når ett land går konkurs? Ett land kan vel ikke bokstavlig talt gå konkurs? Mulig jeg tar feil, men ett land uten penger er jo fortsatt ett land som på en eller annen måte må fungere. De må jo prøve å finne en løsning, kanskje fusjonere med andre land, ta imot støtte om det er mulig, selge unna landområder til andre land osv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva som vil skje hvis et land går konkurs står beskrevet her: http://wiki.answers.com/Q/What_happens_if_a_country_goes_bankrupt Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) milliarder av bakterier mot alle tusen løvene mot alle tusene elefantene mot alle milliardene døgnfluer mot... Ja, det hadde blitt et rimelig heftig slagsmål. Bakterier er vel ikke dyr? Stemmer det. I taksonomi er dyr og bakterier i to forskjellige domener. I stand corrected. Endret 28. juli 2011 av MækkTævvish Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 LCD-skjermer har vanligvis polarisasjonsfilter, slik at hvis man holder solbriller (også med polarisasjonsfilter) i rett vinkel så blokkeres så godt som alt lys fra skjermen. Dette ser jeg både på min stasjonære og laptop. Men på min Samsung Galaxy Tab skjer ikke dette, jeg ser bare et (statisk) mønster på skjermen som endrer seg hvis jeg endrer vinkelen. Det ser altså ut som om polarisasjonen varierer over skjermen, uten at jeg kan se noe ordnet mønster (det ser ganske tilfeldig ut). Noen som vet hvorfor LCD-skjermen på mobilen ikke har polarisasjonsfilter ala andre skjermer, og hvorfor dette merkelige mønsteret er der i stedet? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ser at det er offisielø flaggdag til fredag - og hvor regjeringen har bedt om at det denne dagen flagges på halv stang. For meg som privatperson (og med balkongflagg) - skal jeg da flagge vanlig eller ikke flagge i hele tatt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Surr på et vaskeskaft eller noe, så det ser ut som det står på halvstang? Jeg lurer på, er det helt klinkende umulig og lage sin egen pengetrykker som er identisk med de som er lovlige? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg lurer på, er det helt klinkende umulig og lage sin egen pengetrykker som er identisk med de som er lovlige? Nei, men de stemplenepressemaskinene(Er det navnet?) som brukes er svindyre og langt utenfor rekkevidden til vanlig dødelige. Endret 28. juli 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ser at det er offisielø flaggdag til fredag - og hvor regjeringen har bedt om at det denne dagen flagges på halv stang. For meg som privatperson (og med balkongflagg) - skal jeg da flagge vanlig eller ikke flagge i hele tatt? Du avgjør selv om du flagger eller ikke. Når du flagger på full stang så feirer du noe. Så jeg anbefaler deg å ikke flagge om du ikke kan ha det på halv stang. Endret 28. juli 2011 av Dj_eLmO 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg lurer på, er det helt klinkende umulig og lage sin egen pengetrykker som er identisk med de som er lovlige? Nei, men de stemplenepressemaskinene(Er det navnet?) som brukes er svindyre og langt utenfor rekkevidden til vanlig dødelige. Tja de er vel ikke noe dyrere enn utstyret de har i et vanlig medium stort trykkeri. Dette er selvsagt utenfor rekkevide for en vanlig person, men for en organisason (crime ink?) er det fullt mulig. jeg vet ikke hvilken trykkprosess som brukes men regner med at det blir godt nok med vanlig offset trykking. Og for å lage vannmerket, metallstripen og de innblandete fargede fiberene må man også ha en papirlagings maskin hvor man setter inn en "vannmerke rulle" med riktig motiv og tilsetter metallstripen sammtidig. Og til papirkilde kan man eksperimentere selv med div bommullspapir eller ta den enkle måten å bare bruke papir fra f.eks $1 seddler for å lage høyere valutta. Anatasios Arnaouti og hans team f.eks trykket jo suksessfullt masser av amerikanske dollar: http://en.wikipedia.org/wiki/Anatasios_Arnaouti Men utstyret som skal til for å lage hologrammene (den blanke stripen med motiv som skifter) som er på de fleste valuttaer (men ikke på den amerikanske dollaren) derimot er ekstremt dyrt og heller ikke så veldig lett å kjøpe ubemerket tenker jeg. Her må faktisk tykkelsen på sporene i master embosseren kontrolleres ned mot nesten molekylnivå! Dette krever enormt dyre maskiner, folk med ekspertise innen feltet og cleanroom miljø på "fabrikken". Det å trykke ut hologrammene er relativt enkelt og krever ikke så dyrt utstyr, det er det å lage master embosseren som er avangsert og dyrt. Endret 28. juli 2011 av flesvik Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ser at det er offisielø flaggdag til fredag - og hvor regjeringen har bedt om at det denne dagen flagges på halv stang. For meg som privatperson (og med balkongflagg) - skal jeg da flagge vanlig eller ikke flagge i hele tatt? Du avgjør selv om du flagger eller ikke. Når du flagger på full stang så feirer du noe. Så jeg anbefaler deg å ikke flagge om du ikke kan ha det på halv stang. Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ser at det er offisielø flaggdag til fredag - og hvor regjeringen har bedt om at det denne dagen flagges på halv stang. For meg som privatperson (og med balkongflagg) - skal jeg da flagge vanlig eller ikke flagge i hele tatt? Du avgjør selv om du flagger eller ikke. Når du flagger på full stang så feirer du noe. Så jeg anbefaler deg å ikke flagge om du ikke kan ha det på halv stang. Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Ser rart ut med et flagg på full stang mens resten av gata flagger på halv stang uansett anledning. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Du avgjør selv. Det er ingen lover som regulerer privat flaggbruk på land. Men du klan jo tenke deg til hva dine naboer tenker når du flagger på full stang på en dag hvor det flagges på halv stang. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Du avgjør selv. Det er ingen lover som regulerer privat flaggbruk på land. Men du klan jo tenke deg til hva dine naboer tenker når du flagger på full stang på en dag hvor det flagges på halv stang. hvis en person har bursdag så har man da lyst til feire den. hva ville ha skjedd hvis denne tragedien skjedde på en av de offisielle flagdagene ? hva med 17 mai ? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Det får stortinget og/eller folket ta stilling til når det skjer. Endret 28. juli 2011 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Du avgjør selv. Det er ingen lover som regulerer privat flaggbruk på land. Men du klan jo tenke deg til hva dine naboer tenker når du flagger på full stang på en dag hvor det flagges på halv stang. hvis en person har bursdag så har man da lyst til feire den. hva ville ha skjedd hvis denne tragedien skjedde på en av de offisielle flagdagene ? hva med 17 mai ? Takk for svar. Trodde jeg var lovpålagt også som privatperson - men dette gjelder kanskje kun ved flaggstang. Da får selvfølgelg flagget stå i boden. Forøvrig er fredag (i morgen) offisiell flaggdag. Og om dette hadde skjedd 17 mai - ja da hadde man vell ikke gått i tog med korps, spist is, og ropt hipp hurra. Herregud mann - 76 døde... Endret 28. juli 2011 av HoaXed Lenke til kommentar
havfal Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Hva om noen i husstanden har bursdag? Da er det jo vanlig å flagge. Du avgjør selv. Det er ingen lover som regulerer privat flaggbruk på land. Men du klan jo tenke deg til hva dine naboer tenker når du flagger på full stang på en dag hvor det flagges på halv stang. hvis en person har bursdag så har man da lyst til feire den. Som sagt, du avgjør selv. I denne forbindelse er det lurt å tenke over hvor viktig din grunn for å flagge på hel stang er kontra resten av landets grunn til å flagge på halv stang. Av og til kan man tenke litt på andre, det kommer flere bursdager. Endret 28. juli 2011 av strek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå