Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Kakerlakk.

Hahaha, ja det tenkte jeg ikke på :!:

Men la oss si at bare det bare var 1 dyr fra hver rase. Dermed får kakerlakkene bare en, og da vil den ikke overleve så lenge vil jeg tro :whistle:

Tenker du på å sende alle dyrene i en "deathmatch" hvor de kjemper mot hverandre til døden?

Hvis ikke tror jeg nok det er igjen et par raser til slutt som ikke klarer å drepe hverandre, men som etterhvert vil dø av sult.

Yep, tenkte på en deathmatch :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det spørs på hvilke miljø de er i.

F.eks en hai vil ikke gjøre stor skade på land, en løve vil heller ikke gjøre stor skade i vann.

De fleste dyrene er tilpasset etter forholdene, f.eks krokodillen trives best på grunnt vann og i sumpen, blå-hvalen og skorpionen trives ikke fullt så godt i de områdene.

Om det f.eks er i ett lager-lokale, vil jeg tro at en av de større rov-dyrene vil overleve til slutt.

f.eks løve, gaupe, eller tilsvarende dyr.

Lenke til kommentar

Dueungene er innendørs i redet til de er store nok til å fly ut selv, og da ser de ut som voksne duer. Det er ingen mysterie bak det, egentlig.

Måkeunger er ofte i reder oppå høye tak, og faller ned, og da går 10 måker berserk for å beskytte den som ligger og kravler rundt på bakken. Evt spiser den opp.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er denne tragedien som har rammet norge, spesiel sett med internasjonale øyne?

Føler at det er mer oppstyr rundt det som har skjedd i norge, i forhold til for eksempel bomenene i london, og andre katastrofer.

Eller er det bare at vi føler at dette er større fordi det er så mye tettere på oss?

Lenke til kommentar

Er denne tragedien som har rammet norge, spesiel sett med internasjonale øyne?

Føler at det er mer oppstyr rundt det som har skjedd i norge, i forhold til for eksempel bomenene i london, og andre katastrofer.

Eller er det bare at vi føler at dette er større fordi det er så mye tettere på oss?

London, Madrid og New York fikk også mye oppmerksomhet i sin tid. Forskjellen er at det nå er vi som er i sentrum, og da oppleves oppmerksomheten som mye mer intens selv om den ikke nødvendigvis er større enn i andre land.

Lenke til kommentar

Selv synes mediene har overdrevet dette.

ABB har fått alt for mye oppmerksomhet .

Samtidig så er det veldig mange arrangementer som står i fare for å bli avlyst.

Hva som er riktig vil det alltid være delte meninger om.

4-5 dager med ensidig fokus på dette blir lit i meste laget

en gang må man tilbake til hverdagen.

Lenke til kommentar

De har hardt skall så de overlever uansett tror jeg.

Mamma smekka til en kakerlakk i syden med skoen, den bare lå stille i noen sekunder og tusla videre som ingenting.

Tror ikke elefanten greier å se en liten kakerlakk heller. Blir som at de store kanonene ikke klarte å locke på X Wingen til Luke skywalker når han ødela Death Star.

Hva med bakterier? Eller teller ikke de? Hvis du samlet alle organismer i verden i et rom, ville jeg nå anta at bakterier vant. Det var hvis virus ikke teller som organisme, pga. de ikke er levende. Men hvis du telte virus som organisme, og tok dem med i kampen, ville nok de stått seirende til slutt.

Tvilsomt egentlig.

1 bakterie mot 1 løve?

Løven har da ett imunforsvar den også, oftest skal det mer enn 1 bakterie til for å gjøre noe skade.

Antar vi ikke putter milliarder av bakterier der, og bare 1 av andre dyr...

Her er det opprinnelige spørsmålet:

En ting jeg alltid har lurt på: Hvis man hadde plassert alle dyrene i hele verden i ett og samme bur, hvem ville da stått levende igjen til slutt? :whistle::p

Om noe annet har blitt spesifisert senere, vet jeg ikke. Jeg tenkte på det opprinnelige spørsmålet, og slik jeg ser det, så blir det med det utgangspunkt det ikke relevant om én løve kan ta én bakterie. Her blitt det snakk om milliarder av bakterier mot hver løve.

Lenke til kommentar

milliarder av bakterier mot alle tusen løvene mot alle tusene elefantene mot alle milliardene døgnfluer mot... Ja, det hadde blitt et rimelig heftig slagsmål.

Er det ikke den "kampen" som pågår på jorda til enhver tid? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...