Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

F1 føreren har bare en halv liter med væske med seg.

På wikipedia står det at man overlever ved 9g.

( jeg trodde det var 4 G)

Det virker lit rar siden disse flyen kan oppleve opptil 9 g.

Gdrakten reduserer trykket en del slik at man ikke besvimer .

en såkalt gdrakt reduserer ikke noe trykk i det hele tatt, den skaper bare mer trykk for å presse blod fra beina opp til overkropp/hjerne.

jeg sa det på feil måte.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem har skrevet dette sitatet? Eller hvor stammer det fra?

Fighting for peace is like fucking for virginity

Det er mulig at dette er feil, men jeg mener å huske at det sto i illustrert vitenskap eller noe.

Under vietnamkrigen hadde de fleste amerikanske soldatene med seg lightere (zippos eller zippo-lightere). Disse hadde diverse inskripsjoner. Noen av inskripsjonene var anti-krig mens andre var pro-amerika eller viste hvilken "unit" soldaten hørte til.

Ett av de mer populære anti-krig slagordene/sitatene var nettopp "Fighting for peace is like fucking for virginity".

Senere spredte dette seg til buttons osv. som blant annet hippier brukte for å vise at de var mot krig.

Lenke til kommentar

"i was killing this innocent civilian child the other day when it hit me- fighting for peace is like fucking for virginity"

Various websites attribute it to one Emma S. Riches, but none of them state who she was. Vietnam protests are still looking like the likeliest source for this phrase.

Lenke til kommentar
I de raskeste svingene ble det målt hele 4 G sideveis. Jagerflyger kan oppleve større G-krefter, men de har trykkdrakt og drar ikke slike svinger gang på gang i ca halvannen time.

De kan nå nå 5g sideveis i de raskeste svingene. Se turn8 i Tyrkia, peak på 5g og 4.5g i snitt over 2sek. Snittet i svingen er 3.5g over 8-9sek. Må ikke glemme at hver gang de står på bremsen(ja, de står på bremsen), med over 120kg trykk på bremsepedalen bremser bilene med rundt 5g.

Pulsen lå på over 200 gjennom hele løpet, og løpene foregår som oftest i tropene, så temperaturer i den svært trange arbeidsplassen er ofte på godt over 40°C (målt i skyggen). I denne varmen sitter de godt påkledd med bl.a brannsikkert undertøy.

Tviler på at de holder en puls på over 200iløpet av et helt løp, i starten ja. Men ikke iløpet av et helt løp. I de varmeste løpene når tempraturen i cockpiten 60-65grader, dette sammen med aerodynamikken til bilene som er designet slik at det skal være så lite luft som kommer ned til sjåføren gjør det hele til en ganske ubehagelig opplevelse. Førerne mister opptil 5kg kroppsvekt i væske iløpet av de varmeste løpene.

Dessuten festes hjelmen i bilens karosseri med stropper, ellers ville førerne knekt nakken i de tøffeste svingene.

Så ille er det ikke, systemet heter HANS og er festet til en dings som sitter over skuldrene til sjåførene som blir holdt nede av beltene. Ikke noe som skal hjelpe dem i svinger, kun under kræsjer for å forhindre at nakken tar belastningen.

Lenke til kommentar

Kakerlakk.

Hahaha, ja det tenkte jeg ikke på :!:

Men la oss si at bare det bare var 1 dyr fra hver rase. Dermed får kakerlakkene bare en, og da vil den ikke overleve så lenge vil jeg tro :whistle:

Endret av Bjarne Betjent
Lenke til kommentar

Kakerlakk.

Men la oss si at bare det bare var 1 dyr fra hver rase. Dermed får kakerlakkene bare en, og da vil den ikke overleve så lenge vil jeg tro :whistle:

Hva skulle tatt ned kakerlakken? Jeg ser for meg enten en kakkerlakk eller en skorpion som vinner.

Lenke til kommentar

Kakerlakk.

Hva skulle tatt ned kakerlakken? Jeg ser for meg enten en kakkerlakk eller en skorpion som vinner.

Elefanten kan jo bare trampe på dem :ermm:

Lenke til kommentar

De har hardt skall så de overlever uansett tror jeg.

Mamma smekka til en kakerlakk i syden med skoen, den bare lå stille i noen sekunder og tusla videre som ingenting.

Tror ikke elefanten greier å se en liten kakerlakk heller. Blir som at de store kanonene ikke klarte å locke på X Wingen til Luke skywalker når han ødela Death Star.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kakerlakk.

Tenker du på å sende alle dyrene i en "deathmatch" hvor de kjemper mot hverandre til døden?

Hvis ikke tror jeg nok det er igjen et par raser til slutt som ikke klarer å drepe hverandre, men som etterhvert vil dø av sult.

Lenke til kommentar

Mamma smekka til en kakerlakk i syden med skoen, den bare lå stille i noen sekunder og tusla videre som ingenting.

Tror ikke elefanten greier å se en liten kakerlakk heller. Blir som at de store kanonene ikke klarte å locke på X Wingen til Luke skywalker når han ødela Death Star.

Hva med bakterier? Eller teller ikke de? Hvis du samlet alle organismer i verden i et rom, ville jeg nå anta at bakterier vant. Det var hvis virus ikke teller som organisme, pga. de ikke er levende. Men hvis du telte virus som organisme, og tok dem med i kampen, ville nok de stått seirende til slutt.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Hva med bakterier? Eller teller ikke de? Hvis du samlet alle organismer i verden i et rom, ville jeg nå anta at bakterier vant. Det var hvis virus ikke teller som organisme, pga. de ikke er levende. Men hvis du telte virus som organisme, og tok dem med i kampen, ville nok de stått seirende til slutt.

Tvilsomt egentlig.

1 bakterie mot 1 løve?

Løven har da ett imunforsvar den også, oftest skal det mer enn 1 bakterie til for å gjøre noe skade.

Antar vi ikke putter milliarder av bakterier der, og bare 1 av andre dyr...

En ting jeg har lurt på lenge...

Hvis jeg kniper sammen tommel og pekefinger så hardt som jeg kan, klarer jeg da å klemme i hjæl noen bakterier?

Tvilsomt.

Både tommelen og pekefingeren består av celler, bakterier er også celler.

Så, med mindre du ødelegger celler i kroppen din ved å klemme, så tror jeg ikke du dreper noen bakterier heller.

Tviler på at det er mulig.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...