Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best med tom, halvfull eller full fryser med tanke på at den ikke skal "gå" så mye?

Siden du sier tom så vil jo det beste være at den ikke er på i det hele tatt

dette får du ta som en spøk

hvis den er helt full og alt er fryst ned så vil det være logisk å tro at fryseren holder bedre på kulden når alt er nedkjølt.

uansett hvor mye du har i fryseren så vil nok det beste være ikke åpne den og slippe ut kulden hvis du ikke vil at den skal gå for mye .

rommet til frysen som skal kjøles ned er jo like stor uansett hvor mye du fyller det med , men mindre innhold gir mere luft å kjøle ned hver gang den åpnes

Lenke til kommentar

Ironien i det hele er at en fryseboks som står veldig mye lukket har større sjans for å ryke.

Dette er fordi det er oppstarten av kompressoren som er "risikoen" og hvis denne står store deler av tiden er ikke dette negativt. Har selvsagt svært lite å si når fryseren er ny, men det er i oppstarten av kompressoren at den ryker på eldre bokser.

Lenke til kommentar

Hva er det som ligger i 7. etasje i regjeringsbygget? Spør ettersom jeg ser at i denne etasjen er det en rekke på 7 vinduer som har overlevd uten en eneste sprekk, mens alle andre ruter har blitt blåst inn, gjerne med rammeverket rundt. Jeg tipper det er snakk om forsterkede/skuddsikre ruter, men lurer på hvorfor de er der.

Se rett over hjelmen til brannmannen til høyre:

113532.jpg

Lenke til kommentar

Hva er det som ligger i 7. etasje i regjeringsbygget? Spør ettersom jeg ser at i denne etasjen er det en rekke på 7 vinduer som har overlevd uten en eneste sprekk, mens alle andre ruter har blitt blåst inn, gjerne med rammeverket rundt. Jeg tipper det er snakk om forsterkede/skuddsikre ruter, men lurer på hvorfor de er der.

Antagelig noe viktig som vi antagelig aldri finner ut av...

Evt. kan det være en enkel forklaring, som f.eks at det er noe som produserer varme der og at de dermed har tatt på en film som reflekterer sollys, noe kanskje de andre vinduene ikke har.

Lenke til kommentar

Antagelig noe viktig som vi antagelig aldri finner ut av...

Evt. kan det være en enkel forklaring, som f.eks at det er noe som produserer varme der og at de dermed har tatt på en film som reflekterer sollys, noe kanskje de andre vinduene ikke har.

Jeg tviler det kun er snakk om en film. Jeg vil tro at et normalt vindu med film likevel ville blitt blåst så nærmt bomben. Dessuten er rutene helt uskadd, de er ikke knust mens de holdes sammen av en film.

Lenke til kommentar

Jeg tviler det kun er snakk om en film. Jeg vil tro at et normalt vindu med film likevel ville blitt blåst så nærmt bomben. Dessuten er rutene helt uskadd, de er ikke knust mens de holdes sammen av en film.

Da var det vel noe veldig viktig bak der da.

Det er regjerings-bygget vi snakker om, at det er ting der som blir bedre sikret enn andre ting er det vel liten tvil om?

Kanskje en hel del hemmelige materiale/dokumenter?

Tror ingen her sitter med svaret på hva som er bak de 7 rutene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det tviler jeg også på, men hadde håpet på et generelt svar, som sikkert arkiv, panikkrom, sikkert kommunikasjonsrom eller lignende. Jeg hadde ikke forventet detaljer.

Kan være alt det du nevner.

Men, tipper en eller annen viktig person hadde kontor der.

Ett panikkrom trenger neppe skuddsikkre vinduer så høyt oppe.

Ett sikkert kommunikasjonsrom fungerer fint uten vinduer.

Om det er for å sikkre informasjon, så er det spesiellt å ha skuddsikkre vinduer når der er så høyt oppe, det er jo ingen god vei inn utenifra.

Er ikke sikkert det er noe som helst lengre heller, mulig det er fra det ble bygget og at det rett og slett bare var vanlige kontorer der nå.

Lenke til kommentar

http://static.e24.no/drpublish/images/article/2011/07/22/20081957/1/590/113532.jpg

Vil gå ut fra at dette er statsministerens kontor, hvor vinduene er skuddsikre.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

http://static.e24.no/drpublish/images/article/2011/07/22/20081957/1/590/113532.jpg

Vil gå ut fra at dette er statsministerens kontor, hvor vinduene er skuddsikre.

Statsministeren har topp-etasjene.

Du ser "kontoret" på bildet her, faktisk er det en del ruter som har knust der også...

790x.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...