Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

De er ment til de gangene lastebilen trenger den ekstra friksjonen de dekkene gjør. Foreksempel når en lastebil skal opp et fjell om vinteren =)

9644772[/snapback]

 

om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene...

hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis du drikker for mye vann, sa dor du ogsa. Fordi kroppen (cellene) ikke taler sa mye vann.

Osmose.

9642738[/snapback]

 

Den tåler mye vann, men det som skjer, er at alt vannet skyller ut mineraler og salter etc. fra kroppen. Dvs. du mister næring. Det skjer nokså ofte med personer som løper maraton i varmen og drikekr veldig mye vann.

 

(ja, vet dette spørsmålet var gammelt, men det var ikke svart på :))

Lenke til kommentar
Blir det bare sånn robotlyd (IIIIRRRRR) så lates hjulene ned så får de et ekstra sett..? :D Stilig!

9644917[/snapback]

De blir senket hydralistisk så ja. Det er nok ikke en så høy lyd da =)

 

 

om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene...

hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt :)

9645296[/snapback]

Ah, syntes bare det virket mer logisk at "flere dekk = bedre veigrep" ^^

Men når du sier det så høres din forklaring mer troverdig ut.

Lenke til kommentar
Hva skjer ekstakt om jeg tar en magnet på en klokke? Har en klokke her som går får raskt, kan like greit more meg med den.

9645979[/snapback]

 

det kommer vell ann på om den er digital eller ikke. en kar gikk rundt i femte å stoppet folks klokker i noen sekunder med en magnet.

Lenke til kommentar
Zappza, så du gjettet bare? Er jo mye mer logisk at det er for å fordele trykket.

9645854[/snapback]

Jeg gjettet bare ja.

Eller, jeg har sittet på lastebiler når de kjører om vinteren og da har de som oftest alle dekkene nede når de kjører opp lange bakker selv om de ikke har tung last, men da har de kjettinger på. Godt mulig det var sjåføren som var uerfaren da.

Lenke til kommentar
Blir det bare sånn robotlyd (IIIIRRRRR) så lates hjulene ned så får de et ekstra sett..? :D Stilig!

9644917[/snapback]

De blir senket hydralistisk så ja. Det er nok ikke en så høy lyd da =)

 

 

om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene...

hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt :)

9645296[/snapback]

Ah, syntes bare det virket mer logisk at "flere dekk = bedre veigrep" ^^

Men når du sier det så høres din forklaring mer troverdig ut.

9645806[/snapback]

 

det ekstra hjulsettet er vel helst for tung last, en del veier her i landet er ikke bygd for alt for stor aksellast. - dette er også merket med et skilt Lovdata - se skilt 320. det ekstr hjulsettet tar sin andel av lasten slik at tyngden på hver aksel ikke blir så stor.

 

 

Mitt snedige spørsmål er: kan noen si noe om hvor mange av forbrukere som kjøpte canon kamera eller objektiver og dermed var i posisjon til å delta i den såkalte "cashback" kampanjen, som faktisk fikk noe cash back?

 

Makan til papirmølle har jeg aldri sett før, var nesten som å søke plan og bygningsetaten om å få sette opp garasje.. kan ikke tenke meg at det var mer enn 5% som fikk noe ut av dette.

Lenke til kommentar
Men hvis du drikker for mye vann, sa dor du ogsa. Fordi kroppen (cellene) ikke taler sa mye vann.

Osmose.

9642738[/snapback]

 

Den tåler mye vann, men det som skjer, er at alt vannet skyller ut mineraler og salter etc. fra kroppen. Dvs. du mister næring. Det skjer nokså ofte med personer som løper maraton i varmen og drikekr veldig mye vann.

 

(ja, vet dette spørsmålet var gammelt, men det var ikke svart på :))

9645590[/snapback]

 

Nei, du tåler ikke mye vann, for cellene må holde seg innenfor et visst elektrolyttnivå. Når du drikker mye vann på kort tid vil elektrolyttnivået komme ut av kontroll, og cellene svulmer/eser ut. Dette skjer i hele kroppen, og dette skaper trykk i f.eks. hjernen som fører til at du dør.

 

Hyponatremi er ikke det samme som vannforgiftning, selv om førstnevnte ofte fører til vannforgiftning.

Lenke til kommentar

Poletiet sier at det er bedre å være synlig og forhindre kriminalitet right?

 

Er det en gennerell regel for all sikkerhet? På mindre arangemang så er det vell ikke det?

 

For politiet er det enklere pga de gjør det vanskeligere for de som faktisk går inn for å gjøre noe galt. Men på mindre arangemanger så vill det vell lønne seg å ha en blanding?

 

Å være synlig for sikkerheten sykld, men også ta de som går inn for det når de gjør ting og kaste dem ut.

 

De som da håndhever reglene som er blitt satt opp slipper det å ha synlige vakter overalt, og kan da konsentrere seg på et større annsvarsområde.

 

 

 

jeg er noe trøtt, og jeg vet jeg hadde en bedre formulering osv igår kveld når jeg tenkte på det, men da la jeg meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...