Espen pai Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 De er ment til de gangene lastebilen trenger den ekstra friksjonen de dekkene gjør. Foreksempel når en lastebil skal opp et fjell om vinteren =) 9644772[/snapback] om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene... hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Men hvis du drikker for mye vann, sa dor du ogsa. Fordi kroppen (cellene) ikke taler sa mye vann. Osmose. 9642738[/snapback] Den tåler mye vann, men det som skjer, er at alt vannet skyller ut mineraler og salter etc. fra kroppen. Dvs. du mister næring. Det skjer nokså ofte med personer som løper maraton i varmen og drikekr veldig mye vann. (ja, vet dette spørsmålet var gammelt, men det var ikke svart på ) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Blir det bare sånn robotlyd (IIIIRRRRR) så lates hjulene ned så får de et ekstra sett..? Stilig! 9644917[/snapback] De blir senket hydralistisk så ja. Det er nok ikke en så høy lyd da =) om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene... hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt 9645296[/snapback] Ah, syntes bare det virket mer logisk at "flere dekk = bedre veigrep" ^^Men når du sier det så høres din forklaring mer troverdig ut. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Zappza, så du gjettet bare? Er jo mye mer logisk at det er for å fordele trykket. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Etter hva jeg har skjønt har ikke massen eller arealet noe å si? Endret 5. oktober 2007 av chokke Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva skjer ekstakt om jeg tar en magnet på en klokke? Har en klokke her som går får raskt, kan like greit more meg med den. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva skjer ekstakt om jeg tar en magnet på en klokke? Har en klokke her som går får raskt, kan like greit more meg med den. 9645979[/snapback] det kommer vell ann på om den er digital eller ikke. en kar gikk rundt i femte å stoppet folks klokker i noen sekunder med en magnet. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Den er analog selvfølgelig. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hva er http://nemeis.hardware.no til? 9643781[/snapback] Er ikke nemesis.hardware.no du mener? 9644000[/snapback] Jo det er det . Skrev bare litt feil EDIT: men hva ble den brukt da den var aktiv. Endret 5. oktober 2007 av mastergamer Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Zappza, så du gjettet bare? Er jo mye mer logisk at det er for å fordele trykket. 9645854[/snapback] Jeg gjettet bare ja. Eller, jeg har sittet på lastebiler når de kjører om vinteren og da har de som oftest alle dekkene nede når de kjører opp lange bakker selv om de ikke har tung last, men da har de kjettinger på. Godt mulig det var sjåføren som var uerfaren da. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Blir det bare sånn robotlyd (IIIIRRRRR) så lates hjulene ned så får de et ekstra sett..? Stilig! 9644917[/snapback] De blir senket hydralistisk så ja. Det er nok ikke en så høy lyd da =) om du skal opp ett fjell på vinterstid så er det best og heise de opp heller, for da får du mer press på drivhjulene... hjulene kan du heise ned om du har mye vekt bakpå, slik att du holder akseltrykket nede. og holder deg innenfor grensene som er tilatt 9645296[/snapback] Ah, syntes bare det virket mer logisk at "flere dekk = bedre veigrep" ^^Men når du sier det så høres din forklaring mer troverdig ut. 9645806[/snapback] det ekstra hjulsettet er vel helst for tung last, en del veier her i landet er ikke bygd for alt for stor aksellast. - dette er også merket med et skilt Lovdata - se skilt 320. det ekstr hjulsettet tar sin andel av lasten slik at tyngden på hver aksel ikke blir så stor. Mitt snedige spørsmål er: kan noen si noe om hvor mange av forbrukere som kjøpte canon kamera eller objektiver og dermed var i posisjon til å delta i den såkalte "cashback" kampanjen, som faktisk fikk noe cash back? Makan til papirmølle har jeg aldri sett før, var nesten som å søke plan og bygningsetaten om å få sette opp garasje.. kan ikke tenke meg at det var mer enn 5% som fikk noe ut av dette. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva er lukt, og hvorfor har ikke menneskene klart å utvikle en sensor som reagerer på forskjellige lukter? (eller?) Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Men hvis du drikker for mye vann, sa dor du ogsa. Fordi kroppen (cellene) ikke taler sa mye vann. Osmose. 9642738[/snapback] Den tåler mye vann, men det som skjer, er at alt vannet skyller ut mineraler og salter etc. fra kroppen. Dvs. du mister næring. Det skjer nokså ofte med personer som løper maraton i varmen og drikekr veldig mye vann. (ja, vet dette spørsmålet var gammelt, men det var ikke svart på ) 9645590[/snapback] Nei, du tåler ikke mye vann, for cellene må holde seg innenfor et visst elektrolyttnivå. Når du drikker mye vann på kort tid vil elektrolyttnivået komme ut av kontroll, og cellene svulmer/eser ut. Dette skjer i hele kroppen, og dette skaper trykk i f.eks. hjernen som fører til at du dør. Hyponatremi er ikke det samme som vannforgiftning, selv om førstnevnte ofte fører til vannforgiftning. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 1: Hva er poenget med de hjulene på lastebilden som er bak de andre hjulene, men som ikke er nedi bakken..?? (EKstrahjul..? ) Grunnen til de er oppe ved lite last er man slipper slitasje på dekkene og gir en bedre svingradius. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Poletiet sier at det er bedre å være synlig og forhindre kriminalitet right? Er det en gennerell regel for all sikkerhet? På mindre arangemang så er det vell ikke det? For politiet er det enklere pga de gjør det vanskeligere for de som faktisk går inn for å gjøre noe galt. Men på mindre arangemanger så vill det vell lønne seg å ha en blanding? Å være synlig for sikkerheten sykld, men også ta de som går inn for det når de gjør ting og kaste dem ut. De som da håndhever reglene som er blitt satt opp slipper det å ha synlige vakter overalt, og kan da konsentrere seg på et større annsvarsområde. jeg er noe trøtt, og jeg vet jeg hadde en bedre formulering osv igår kveld når jeg tenkte på det, men da la jeg meg Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva står Roflmao får? Vet hva rofl står får men ikka Mao Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Rolling On Floor Laughing My Ass Off Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva står Roflmao får? Vet hva rofl står får men ikka Mao 9648796[/snapback] Rolling on the floor laughing my ass off. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Idiotisk etter min menning Hva skjeddde med gode gamle "Hahaha"? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva er lukt, og hvorfor har ikke menneskene klart å utvikle en sensor som reagerer på forskjellige lukter? (eller?) Lukt er rett og slett det vi mennesker sanser med nesen, den går under kjemiske sanser sammen med smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå