sinnaelgen Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Mengden luft bestemmer også hastigheten. for at den ikke skal forsvinne for fort må den tilføres med samme hastighet. Det er da man får disse strømningene . Vann og luft er i utgangspunktet ikke blandbart . Det er derfor strømningene oppstår når man tilføre luft . man kan på en måte si at luften vil kaste fra seg vannmolekylene. Derfor oppnår man spyler efekten i stedet ... se videoen jeg la i forrige innlegg... at det ikke blander seg er nå vel og greit, men ingenting som kaster seg, det bare blander seg ikke og luften som er lettere en vannet stiger opp gjennom vannmolekylene og når det treffer overflatene bryter de overflatespenningen. Spyle effekt? det blir spylerfekt når luften presser på vannet. I videoen du referer til testet de om noen kunne bli dradd ned sammen med båten som ble senket. det gjør ikke vannet mykere. den blir mer i kategori med hammeren som skal dempe for fall , hvis man hopper i vannet etter at man har kastet hammeren Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) det blir spylerfekt når luften presser på vannet. I videoen du referer til testet de om noen kunne bli dradd ned sammen med båten som ble senket. det gjør ikke vannet mykere. den blir mer i kategori med hammeren som skal dempe for fall , hvis man hopper i vannet etter at man har kastet hammeren ikke det at jeg har noe bedre ord for det nå. men ville ikke kalt det en spyler effekt. får inntrykk av at vi snakker om å prøve å løfte vannet høyeste mulig når du sier spyler effekten. men men.... men uansett. hva om du ser den videoen en gang til da, fra begynnelsen om du vil så kan du få med deg hele greia. de foretar en test der det kun er hvordan bobler påvirker oppdriften i vannet, før de begynner å teste det å bli dradd ned med noe som synker. og den praktiske testen viser at oppdriften blir mindre når man tilsetter luft. Endret 5. juli 2011 av stich_it Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen her som har noen forklaring på hvorfor det var ekstreme mengder brennmaneter i fjor imens jeg ikke har sett mer enn en håndfull maneter i år? (på østlandet) Det ble tidlig varmt i år, temperaturen i fjor var lav hele sommeren, men likevel sett at vanntemperaturen er 16*, var det MANGE maneter i fjor i forhold til i år... Noen som har begynt å jakte??? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) det blir spylerfekt når luften presser på vannet. I videoen du referer til testet de om noen kunne bli dradd ned sammen med båten som ble senket. det gjør ikke vannet mykere. den blir mer i kategori med hammeren som skal dempe for fall , hvis man hopper i vannet etter at man har kastet hammeren ikke det at jeg har noe bedre ord for det nå. men ville ikke kalt det en spyler effekt. får inntrykk av at vi snakker om å prøve å løfte vannet høyeste mulig når du sier spyler effekten. men men.... men uansett. hva om du ser den videoen en gang til da, fra begynnelsen om du vil så kan du få med deg hele greia. de foretar en test der det kun er hvordan bobler påvirker oppdriften i vannet, før de begynner å teste det å bli dradd ned med noe som synker. og den praktiske testen viser at oppdriften blir mindre når man tilsetter luft. videoen er hente fra et et program der det teste om Adam ville bli dradd ned samme med båten. Jeg så hele programmet den gang . Hvis en liten båt synker på grunn av at man tilfører vannet luft så er det flere ting man måta hensyn til. . man må tilføre så mye luft at overflatespenningen blir borte Det medfører også at vannet settes i bevegelse . man har da laget en "elv" i vannet som går oppover samme med luften. det bryter overflaten men samtid skaper det en annen form for oppdrift. vannet som blir preset opp samme med luften må nødvendigvis gjøre av seg et sted . det renner til siden siden lufte tok vannet og trykket det oppover så må det fylles etter. da fyller vannet etter i tomrommet som. dette med øre at det også blir en "elv" som renner nedover . her blir det negativ opdrift oppdriften som vannstrømmen skaper vil mer eller mindre oppheve virkningen av det luftstrømmen skal gjøre med overflaten. siden bolen også kastes lit opp i luften så er det vanskelig å se om båten faktisk synker eller ikke videoen var på ca 14 minutter så det er fint om du forteller meg hvor i videoen det er ,det du vektlegger. uanet om det har en virkning eller ikke så er det kun på overflaten. Det vil ikke hjelpe en som ramler i vannet jeg vil helle si at det man tester med synker på grunn av at det blir mindre vann og mere luft ikke boblene i seg selv vann har som kjent større oppdrift en luft. Endret 5. juli 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 siden bolen også kastes lit opp i luften så er det vanskelig å se om båten faktisk synker eller ikke videoen var på ca 14 minutter så det er fint om du forteller meg hvor i videoen det er ,det du vektlegger. *sukk* det virker på meg mer og mer som du bare vil kverulere og trolle her. skal quote meg selv her så du kan se hvor jeg mente: *tillegg* se denne mythbuster videoen. ca 4min og 30 sek ute så ser du de tester oppdrift i vann med og uten luft. og ja luft tilsetningen har noe å si. http://www.youtube.com/watch?v=Jljg2VNlITc Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Når jeg bader i saltvann og skjærer meg på f. eks. et skjell så svir det ikke der og da. Men når jeg kommer hjem og dusjer så begynner det å svi. Hvorfor det? Skulle tro at saltvann ville svi mer enn vanlig ferskvann? Har det noe å si mtp. at vannet ikke er destillert? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg ser på Air Crash Investigation, et program som handler om etterforskning av hvorfor fly styrter. I rekonstruksjonen av hendelsene ser jeg at etterforskerne bruker sprittusjer og skriver på veggene, som beleilig nok er laget av vanlig glass, slik at kameraet får gode scener av etterforskeren forfra, mens han skriver stikkord på glassveggen. Gjør etterforskere dette i virkeligheten? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Når jeg bader i saltvann og skjærer meg på f. eks. et skjell så svir det ikke der og da. Men når jeg kommer hjem og dusjer så begynner det å svi. Hvorfor det? Skulle tro at saltvann ville svi mer enn vanlig ferskvann? Har det noe å si mtp. at vannet ikke er destillert? Saltinnholdet i sjøvann er tilnærmet lik saltinnhold i lymfevæske og blod - i motsetning til ferskvann, hvor saltinnholdet er fraværende, og dermed skaper en reaksjon som irriterer nervene i såret ditt. Generelt sett er det dog ikke en god idé å la sår ligge i sjøvann, sjøvann inneholder mer liv pr. cm3 enn du ønsker å forestille deg (i tillegg bør du tenke over at det faktisk er der hvalen bæsjer ). Ville anbefalt litt desinfiserende middel om såret er subkutant. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Nokre innlegg med off topic er fjerna. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Noen flere her som ikke klør av myggstikk? Så lenge jeg kan huske har jeg ikke fått noen reaksjon på myggstikk. Noen som vet hva dette skyldes? Og hvor vanlig er det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Det ble bevist hos mytbursters .Man kan ikke styre vannets egenskaper med luft . Mythbusters testet ikke dette. Ergo finnes ikke det beviset du hevder. Jo, vannets egenskaper kan endres ved å tilsette luftbobler. Dette har vi forklart deg mange ganger. om man overlever har nok mest med hvilken fysiske form man er i , samt hvordan forholdene er på stedet , samt hvordan man treffer vannet. først trodde jeg at du hadde misforstått men , men det ser ut som om vi er enige på det feltet Vi snakker selvsagt ikke om bensjøre pensjonister med hjerteproblemer som tar forkjære mageplask. Vi snakker om sunne friske mennesker som driver med stuping jevnlig. NeI . nå var det vannstrømmen som oppstod av boblene jeg vektla. Du vektla ting som er irrelevant for denne diskusjonen. Hvorfor det er irrelevant har vi forklart mange ganger allerede så hvorfor drar du det frem atter en gang? 3 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er ikke dette her pisspreik? http://www.side3.no/article3185370.ece trodde det var en myte? like lite som små ben tilsvarer liten penis. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Et team ledet av urologen Tae Beom Kim ved Gachon-universitetet i byen Incheon i Sør-Korea har studert 144 menn over 20 år. Myte? De har funnet ut at mellom de 144 mennene passer denne teorien best med størrelsen på utstyret. Om det faktisk ér slik, eller bare er et sammentreff på de 144 individene, vet man ikke. Derfor er det greit at man gjennomfører flere forsøk for å se om det stemmer eller ei. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 slik som jeg ser det så er det noe rart med den undersøkelsen, eller hvordan den er gjengitt. jeg har enda tilgode å møte noen mann eller kvinne som har ringefinger lengre en pekefinger... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 slik som jeg ser det så er det noe rart med den undersøkelsen, eller hvordan den er gjengitt. jeg har enda tilgode å møte noen mann eller kvinne som har ringefinger lengre en pekefinger... Jeg har tilsynelatende det (litt usikker på hvordan man måler, små endringer i håndens posissjon endrer det endel), betyr det at jeg ifølge undersøkelsen bør ha en negativ penislengde? Bekymringsverdig... AtW 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg har tilsynelatende det (litt usikker på hvordan man måler, små endringer i håndens posissjon endrer det endel), betyr det at jeg ifølge undersøkelsen bør ha en negativ penislengde? Bekymringsverdig... AtW Negativ penislengde = innovertiss = kvinne. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) slik som jeg ser det så er det noe rart med den undersøkelsen, eller hvordan den er gjengitt. jeg har enda tilgode å møte noen mann eller kvinne som har ringefinger lengre en pekefinger... Da bør du lete litt bedre. Menn tenderer mot å ha lengre ringfinger enn pekefinger. Forholdet mellom ringfinger og pekefinger er forsket mye på og har gang på gang blitt vist som en god grov indikator på mengden androgener i kroppen. http://en.wikipedia.org/wiki/Digit_ratio Endret 6. juli 2011 av Kakofoni Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Ah, do'h! Leste kjapt på wikilinken, og da blir det jo litt anderledes, ikke så mye men litt. tenkte ikke på høydeforskjellen i "starten" av fingeren. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Jeg blir skuffa hver gang med slike beskjeder, når jeg ser at fingrene er tilnærmet like lange. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Hva er best? Lengst peke eller ringefinger? Dumt spørsmål: Når en heliumballong er så lett at den går i mot tyngdekraften (?) veier den minus? Dette må være det dummeste spørsmålet i denne tråden på en stund.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå