Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://blog.alexbeutel.com/135/image-aliasing-of-plane-propellers-in-photos-and-video/

In short, most cameras save pixels from all parts of the lens at once, while the iPhone camera goes through the lens saving pixels linearly over time, similar to watching a scanner save the page of a book.

http://www.youtube.com/watch?v=T055cp-JFUA&feature=player_embedded

Endret av Mevon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

TLDR: Hvorfor har ikke Aliens besøkt planeten vår ennå?

Med alle de millionene galaksene og planetene det er der ute skulle du trodd at noen hadde utviklet seg nok til å reise gjennom verdensrommet. Altså planetene våres har jo vært til stede en liten stund, så du skulle tro at noen ville ta turen innom. Og tror dere at i enkelte galakser så flommer det med liv, hvor det er flere planeter med intelligent liv? Er det stor sjanse for at vi kommer til å få kontakt med noen der ute i løpet av dette århundre? Kan det være at vi blir "observert" av Aliens, men ikke blir sett på som verdige nok til å treffe dem?

som kjent så er verdensrommet enormt og det er ettersigende forsatt i utvidelses fasen ( at de blir større ) . noe som medfører at avstanden mellom galaksene og planetene blir større.

Med tanke på den korte tiden vi har sent ut signaler så er det for for kort tid til at så mange har kunne fått disse signalene.

man kan jo samtidig spørre hvorfor vi ikke har kunnet registrerer noen signaler fra fremende vesener.

er vi interessante nok til at de ønsker å ta kontakt ?

eller er de allerede under vei men avstanden gjør at det tar en stund ?

vi vet jo ikke hvilken utviklingsstadier de er på så da kan man jo lure på om den tekniske utviklingen vi har hat er interessant eller om vi bare er i steinalderen for dem . nå kan de også være motsatt

det er også bilt stil spørsmål om vi allerede har hatt besøk uten av vi har merket noe til det

( jeg har da ikke tatt hensyn til ufo observasjonen som man har hat)

Lenke til kommentar

som kjent så er verdensrommet enormt og det er ettersigende forsatt i utvidelses fasen ( at de blir større ) . noe som medfører at avstanden mellom galaksene og planetene blir større.

Blander meg inn med en liten kommentar/rettelse: Jeg tror ikke at planeter også beveger seg bort fra hverandre. Jeg har i hvert fall aldri hørt om noe slikt i forhold til expanding universe og dark energy. Er du uenig og har en grei kilde på det?

Lenke til kommentar

Bildet er bare av vår egen galakse, 1 av over hundre milliarder i universet.

http://jackadam.net/..._broadcasts.jpg

Snedig spørsmål: Er dette et bilde av vår galakse?

Beklager, jeg vet svaret, men jeg kunne ikke dy meg ;)

Alle skjønner jo at vi ikke kan bilde av vår egen galakse fra avstand. Jeg synes først det bildet lignet litt på M74, men den er det nok ikke. Hvilken er det?

Lenke til kommentar

Blander meg inn med en liten kommentar/rettelse: Jeg tror ikke at planeter også beveger seg bort fra hverandre. Jeg har i hvert fall aldri hørt om noe slikt i forhold til expanding universe og dark energy. Er du uenig og har en grei kilde på det?

Ikke innad i solsystemene.

f.eks så vil mars fortsatt ha samme avstand til sola i vårt stjernesystem

Lenke til kommentar

Ikke innad i solsystemene.

Hvorfor ikke? Hva er forskjellen mellom rommet mellom to planeter, og rommet mellom to galakser, som gjør at det ene utvider seg mens det andre ikke gjør det?

Lenke til kommentar

Mengden gravitasjon.

Det er forresten bare nesten alle galakser som beveger seg fra hverandre. Dark energy (Eller hva enn det er som driver galakser fra hverandre) er ikke mektig nok til å motstå for store gravitasjonskrefter. Andromeda galaksen er f.eks på vei mot melkeveien og kommer muligens til å krasje inn i oss om 4,5 milliarder år.

Dermed tror jeg heller ikke at dark energy var mektig nok til å påvirke planeter inni galaksene.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Så gravitasjonen mellom to objekter holder rommet mellom dem sammen om den (gravitasjonen) er sterkere enn den mørke energien? Trodde ikke gravitasjon påvirket selve rommet på en slik måte, men da har jeg lært noe nytt i dag også. :)

Lenke til kommentar

Hvis man følger med på "universet vitenskap" på Discovery Channel så lærer man ganske mye til tros for at dette egentlig er en serie i reprise.

I utgangspunkt vil planten i våres solsystem holde seg i de faste posisjonene sine.

likevel så kan tyngdekraften fra en planet påvirke en annen hvis den er nært nokk.

til tross for det vi vet så er det enkelt som mener at avstanden mellom galaksene og planetene stadig blir større.

alt i alt så blir man ikke hel klok på dette

jeg fant også en artikkel fra forskning.no .

Lenke til kommentar

The First Soft Drink Consumed In Space: Coca-Cola

Coca-Cola is not only the most consumed beverage in the world or the most recognized brand; Coca-Cola was also the first soft drink consumed in space, followed by Pepsi in the same flight. On July 12, 1985, astronauts aboard the space shuttle Challenger (flight STS-51-F) tested the “Coca-Cola Space Can”. While working with NASA, The Coca-Cola Company invested more than $250,000 in the initial development of the ‘space can’ technology. When people say “Coca-Cola is everywhere”, they mean it literally.

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...