Crowly Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 Ta en titt på Willow og Time Bandits (litt usikker på den siste). Og det er en vesentlig forskjell på dverger i Ringens Herre og Game of Thones, hvor RH er fantasi utgaven og i GoT er de (han) slik vi kjenner dem fra vår egen verden. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 (endret) hvis båt hastigheten hadde økt til 4 knop, hadde da styrken økt dramatiskt eller bare litt? hva er det som virkelig drar opp selve styrken på det der? Ja, vannmotstanden øker raskt med hastigheten. Antakelig er vannmotstand proporsjonal med v2 i nærheten av sannheten i det aktuelle hastighetsområdet. Med denne antakelsen gir økningen fra 1.5 til 4 knop (4/1.5)2=7 ganger større kraft. Redigert: Nå tok jeg ikke hensyn til at vinkelen vil endre seg når farten øker. Det vil gi en korreksjon til overslaget jeg gjorde ovenfor. Endret 23. juni 2011 av -trygve Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 regulering av temperatur i hjernen, forsvaring av territorium eller regulering av humør. Ser ikke helt hvordan disse punktene kan regnes som troverdige teorier for mennesket.. Hvorfor ikke? Bortsett fra forsvaring av territorium (som i og for seg også fungerer, men er en liten stretch) så er jo alle fullstendig plausible forklaringer? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 hvis båt hastigheten hadde økt til 4 knop, hadde da styrken økt dramatiskt eller bare litt? hva er det som virkelig drar opp selve styrken på det der? Ja, vannmotstanden øker raskt med hastigheten. Antakelig er vannmotstand proporsjonal med v2 i nærheten av sannheten i det aktuelle hastighetsområdet. Med denne antakelsen gir økningen fra 1.5 til 4 knop (4/1.5)2=7 ganger større kraft. Redigert: Nå tok jeg ikke hensyn til at vinkelen vil endre seg når farten øker. Det vil gi en korreksjon til overslaget jeg gjorde ovenfor. ahh da begynner jeg å forstå litt av den der ja takk for hjelpa ville se hvor stor kraften virkelig var for når vi setter lenken så er det ekstremt viktig å ha beina planta på deck pga tauet flyr og det kommer knuter og dill dall, så hvis det nå skulle skje det verste, hvilke sjangser har man liksom. Når man forstår kraften så er det visse ting man ikke trenger å tenke på (som å prøve å holde igjen lenken i det hele tatt) og heller kan klekke ut andre ting som er mye smartere å gjøre hvis det skulle skje noe Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 For gjennomsnittsmannen, sånn omtrent hvor mye brus er det farlig å drikke om dagen med tanke på sukkersyke? En meta analyse av 8 studier sier at 1 brus om dagen gir 25% større sjanse for type 2 Diabetes. Since the overall rate of diabetes is roughly 1 in 10, an increase of 25 percent raises the risk to about 1 in 8. http://health.usnews.com/health-news/diet-fitness/diabetes/articles/2010/10/27/even-1-soda-a-day-can-hike-your-diabetes-risk Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Utenfor vinduet har jeg et par trær med naturlig rødbrune blader. Hvordan virker disse med tanke på fotosyntese? Klorofyll er da grønt..? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Red leaves are caused by just an extra set of pigments (anthocyanins) in addition to the normal green chlorophyll. Anthocyanins are the water-soluble pigments responsible for red and blue in flowers, and the stuff that gets extracted from red cabbage for the common demonstration of pH. In plants, besides their role in pollinator attraction, anthocyanins can serve as antioxidants and as "sunscreen" for the leaves, helping prevent damage from UV and blue wavelengths of light in high light situations ("photoinhibition". http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080617141238AAPdH2r Lenke til kommentar
Munty Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg så akkurat en 20-minutter lang video av en magiker, Kieth Barry, som gjør noen ganske utrolige ting. Hvordan er det mulig? Er det juks og fanteri som mye annen magi? Her er videoen EDIT: Hepp Endret 24. juni 2011 av Munty Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg så akkurat en 20-minutter lang video av en magiker, Kieth Barry, som gjør noen ganske utrolige ting. Hvordan er det mulig? Er det juks og fanteri som mye annen magi? Her er videoen 2 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Bleh, det leder meg faktisk til ett annet spørsmål. Når jeg er på Stumbleupon og skal oste en link her på forumet må jeg alltid ta med hele linken for at det skal fungere. Dette er hele linken: http://www.stumbleupon.com/su/8Q9D7L/www.fantasy-magazine.com/non-fiction/articles/top-10-steampunk-gadgets/ Jeg klipper bort Stumbleupon-delen og får dette: www.fantasy-magazine.com/non-fiction/articles/top-10-steampunk-gadgets/ Som dere ser så blir hele den lange linken til en lenke, mens den korte bare er tekst. Why? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Legg på "http://". http://www.fantasy-magazine.com/non-fiction/articles/top-10-steampunk-gadgets/ Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg ser på reklame om SB12 at de påstår at det dannes svovelgasser i munnhulen. Hvor kommer denne svovelen fra? Har vi lagret mye svovel i kroppen? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Jeg ser på reklame om SB12 at de påstår at det dannes svovelgasser i munnhulen. Hvor kommer denne svovelen fra? Har vi lagret mye svovel i kroppen? Mange av matvarene våre inneholder større eller mindre andel svovelforbindelser, f.eks egg, rødt og hvitt kjøtt, bønner, erter, løk, hvitløk, kaffe, diverse grønnsaker, sjokolade, nøtter, ost osv. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Jeg så akkurat en 20-minutter lang video av en magiker, Kieth Barry, som gjør noen ganske utrolige ting. Hvordan er det mulig? Er det juks og fanteri som mye annen magi? "som mye annen magi?" Hah! ALL magi er juks & fanteri Er flere måter han kan ha gjort bil stuntet på da, men er nok denne han har brukt: The traditional method of performing the drive is simplicity in itself. The blindfolding materials are completely authentic and reliably applied -- the mentalist really can't see anything. But unbenounced to spectators, the mentalist has spent the last month driving the proposed course over and over until the journey could be undertaken in the mentalist's sleep. All that is necessary then is a passenger to ride with the mentalist and "witness" the event, incidentally passing the mentalist important information like "red light" and "a kid!" http://www.mallusionist.com/mentalism/drivingblind.shtml Når det gjelder det første trikset så skriver en i kommentarene til klippet på youtube: I think I can explain the trick at the very begining but im not positive that im correct... see at 1:01 he corrects an audience member, that's when he changes his hands position. Im probably wrong, but thats the way i see it, since that was the one time during the trick that the camera's were moved off of him. Endret 24. juni 2011 av Kirikovski Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 (endret) Arm-trikset er enkelt både å gjøre og se.. Han snur venstrearmen når han tar de fra hverandre for å vise noe. edit: wops, det var en side til som skjulte seg Endret 24. juni 2011 av Vizla Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 TLDR: Hvorfor har ikke Aliens besøkt planeten vår ennå? Med alle de millionene galaksene og planetene det er der ute skulle du trodd at noen hadde utviklet seg nok til å reise gjennom verdensrommet. Altså planetene våres har jo vært til stede en liten stund, så du skulle tro at noen ville ta turen innom. Og tror dere at i enkelte galakser så flommer det med liv, hvor det er flere planeter med intelligent liv? Er det stor sjanse for at vi kommer til å få kontakt med noen der ute i løpet av dette århundre? Kan det være at vi blir "observert" av Aliens, men ikke blir sett på som verdige nok til å treffe dem? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Du må huske det at om de skulle observere oss, så ser de oss veldig langt tilbake i tid (avhengig av avstanden til dem, men den er høyst sannsynlig stor) Så det er ikke sikkert de ser at jorden er skapt engang, og da har de ikke noen grunn til å reise hit. Og uansett så ville det tatt utrolig lang tid for dem, siden de må holde seg under lysets hastighet når de reiser til oss. Med mindre de kan og utnytte såkalte wormeholes, men det er et annet tema. Som du sier selv så er verdensrommet enormt, og da blir jo sannsynligheten for at de skal "snuble borti" oss deretter. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Det er jo også noen som tror at radiosignalene vi har sendt ut i verdensrommet i flerfoldige år kanskje kan bli registrert av aliens. Det er nok derimot ikke sannsynlig riktig enda Her er en illustrasjon av hvor utrolig kort disse signalene har nådd. Bildet er bare av vår egen galakse, 1 av over hundre milliarder i universet. http://jackadam.net/misc/radio_broadcasts/radio_broadcasts.jpg 2 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Bildet er bare av vår egen galakse, 1 av over hundre milliarder i universet. http://jackadam.net/..._broadcasts.jpg Snedig spørsmål: Er dette et bilde av vår galakse? Beklager, jeg vet svaret, men jeg kunne ikke dy meg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå