Nakmus Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 http://www.dagbladet.no/2009/01/01/magasinet/reale_triks/forskning/vitenskap/4200112/ Hvilken gass er det som dannes i glasset? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vi har 1st person shooter og 3rd. Hvordan ville 2nd person shooter se ut? Ville man da se seg selv gjennom fiendens øyne eller er jeg helt på vill spor? Ikke rart man ikke får sove om natta når man grubler på slike ting Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vi har 1st person shooter og 3rd. Hvordan ville 2nd person shooter se ut? Ville man da se seg selv gjennom fiendens øyne eller er jeg helt på vill spor? Ikke rart man ikke får sove om natta når man grubler på slike ting http://www.gamespot.com/forums/topic/25960494 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Enkelt fortalt. First Person, Second Person og Third Person er alle metoder for å fortelle historien på, både i bøker og spill. Det kan enkelt sammenlignes med "Meg", "Du" og "Han/hun/det". First Person er "meg". Da er det JEG som løper rundt og skyter folk. Second Person er som om vi spilte multiplayer. Jeg ser at DU skyter fyrene, og at DU løser gåtene. DU er helten, og jeg er en tilskuer. Third Person blir da igjen en som ikke er tilknyttet miljøet. Third Person vil referere til helten og fiendene som "de" og "han". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Det forumet er for øvrig et soleklart eksempel på hvorfor man ikke bør tillate bilder i signatur..er jo håpløst å få med seg tekst når det spruter frem svære glorete anime-bilder i hvert eneste innlegg. Endret 20. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Så second person shooter er når vi spiller split screen på playstation og jeg ser på hans skjerm imens han ser på min? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hvis du hadde sett på at han fullførte spillet for deg, ville det vært en second person shooter. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Enkelt fortalt. First Person, Second Person og Third Person er alle metoder for å fortelle historien på, både i bøker og spill. Det kan enkelt sammenlignes med "Meg", "Du" og "Han/hun/det". First Person er "meg". Da er det JEG som løper rundt og skyter folk. Second Person er som om vi spilte multiplayer. Jeg ser at DU skyter fyrene, og at DU løser gåtene. DU er helten, og jeg er en tilskuer. Third Person blir da igjen en som ikke er tilknyttet miljøet. Third Person vil referere til helten og fiendene som "de" og "han". Da er vel en 2nd person shooter egentlig en film som du sitter og ser på kino. For eksempel Rambo og den slags. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det ble jo for en liten stund siden gitt ut et adventure-spill, der man var en slags operatør som fulgte med på hovedpersonen via overvåkningskameraer og indirekte påvirket den personens handlinger. Kan det regnes som et andre-persons-spill? AtW Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Da er vel en 2nd person shooter egentlig en film som du sitter og ser på kino. For eksempel Rambo og den slags. Det ble jo for en liten stund siden gitt ut et adventure-spill, der man var en slags operatør som fulgte med på hovedpersonen via overvåkningskameraer og indirekte påvirket den personens handlinger. Kan det regnes som et andre-persons-spill? AtW Begge eksempler er tredjeperson. Det er en grunn til at andre-person er særdeles sjelden brukt i literatur. Andre-person er rett og slett når historien snakker om DEG. Tenk f.eks når Alyx Vance i Half-Life snakker til deg og skryter. Da snakker hun til andre-personen. Hadde vi sett historien fra hennes øyne, mens du løp rundt og reddet verden, ville det vært en andre-persons-FPS. 1 Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hørte noen sa at dersom du spiser mye tomater før du drikker, så påvirkes du lettere av alkohol.. Det må jo være myte? Hørte også at dersom du trener dagen etter du har drukket mye, har treningen reversert effekt. Myte? Anyone? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Begge eksempler er tredjeperson. Det er en grunn til at andre-person er særdeles sjelden brukt i literatur. Andre-person er rett og slett når historien snakker om DEG. Tenk f.eks når Alyx Vance i Half-Life snakker til deg og skryter. Da snakker hun til andre-personen. Hadde vi sett historien fra hennes øyne, mens du løp rundt og reddet verden, ville det vært en andre-persons-FPS. Så om jeg har oppfattet det rett: Førsteperson - Kamera følger deg. Annenperson - Kamera følger en annen person. Tredjeperson - Kamera er nøytral og du ser handlingen "utenfra". Endret 20. juni 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det går da ikke. Uansett så er vel maks alkoholprosent utenfor destileringsapparatet rundt 96%. Korrekt, har du en flaske med 100 % alkohol, og åpner korken, vil noe fordampe og det blir 96% alkohol. Dette er det mine lærere har sagt. Problemet for meg er at jeg ikke skjønner hva som skjer. Hva er det alkoholen tynnes ut med så den blir 96%? hvor kommer dette fra? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Fuktighet i luften, og det tar lang tid. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Problemet for meg er at jeg ikke skjønner hva som skjer. Hva er det alkoholen tynnes ut med så den blir 96%? hvor kommer dette fra? Vil tro det er samme måten som destileringsapparat funker. Alkoholen fordamper før/fortere vannet, dermed blir det mindre alkohol i forhold til vann, og % synker. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Problemet for meg er at jeg ikke skjønner hva som skjer. Hva er det alkoholen tynnes ut med så den blir 96%? hvor kommer dette fra? Dette var forklart for to sider siden: Det går da ikke. Uansett så er vel maks alkoholprosent utenfor destileringsapparatet rundt 96%. Inni destillasjonsapparatet også. Destillasjon av vann-etanol-blandinger er en forutsetning for at 96%-grensen oppstår. Har man f.eks en blanding av etanol og metan og destillerer det så får man 100% ren alkohol. Eller bruker man andre metoder enn desitllasjon for å skille vann og etanol så kan man oppnå 100%. Disse metodene er som nevnt dyre. I tillegg kan det medføre svært giftige sporstoffer i etanolen. (Mye giftigere enn etanolen er i seg selv). GeO har rett i at det er en myte. Alkoholprosenten i en åpen flaske med 100% vil dale ned mot 96% i løpet av timer eller døgn avhengig av luftfuktighet, temperatur, vind osv. Deretter vil prosenten fortsette å synke forbi 96% og nedover. Lar du en flaske 100% stå åpen et år så kan det være ganske få prosent igjen etter det året. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Hørte også at dersom du trener dagen etter du har drukket mye, har treningen reversert effekt. Myte? Anyone? Myte, du får ikke like stort utbytte som du ville ha fått hvis du ikke hadde drukket mye kvelden før, men noen reversering er det ikke snakk om. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Burde man plugge ut stikkontakter osv dersom lynværet er i nærheten, selv om jeg har moderne elektrisk anlegg i huset? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Han har allerede eid seg selv med å framstå som en tosk. AtW Hehe, driter i det og lar han kose seg med å tro han er kjempe kul. Han har tydeligvis glemt at moren hans kom ut av skapet for litt over et år siden. Der har du jo svaret ditt. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Burde man plugge ut stikkontakter osv dersom lynværet er i nærheten, selv om jeg har moderne elektrisk anlegg i huset? Selv om man har forsikringen i orden, lever fortsatt den gode, gamle regelen om at TV-en bør slås av og stikkontakter dras ut når lynet slår ned skriver abcnyheter. De som har installert et overspenningsvern i sikringsboksen, kan ifølge senior skadesjef Håvard Søvde i TrygVesta imidlertid være rimelig trygge på at elektroniske artikler overlever tordenværet. Han anbefaler resten av oss til å skaffe seg løse overspenningsvern og sørge for at disse stikkes inn i jordede kontakter. – Ellers er fortsatt det første, beste og eldste rådet å dra ut alle stikkontakter, bortsett fra kjøleskap og fryser. http://www.abcnyheter.no/norge/100713/%E2%80%93-dra-ut-kontakter-og-sla-av-tv-en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå