Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skjer med gratis online spill som ble spilt mye av for noen år tilbake?

Vanskelig å si. Hva er det du egentlig lurer på?

Er på leting etter et online spill som jeg spilte for 4 år siden, men husker ikke hva det heter, men en del hvordan det funket. xD

Lenke til kommentar

Som det meste annet så koster de nok penger å drifte, og får de ikke inn nok penger så blir de vel lagt ned. Regner med at de fleste gratis online spill er reklame eller mikrotransaksjon finansiert, og finanskrisen har nok påvirket mengden av reklamekroner.

Lenke til kommentar

Som det meste annet så koster de nok penger å drifte, og får de ikke inn nok penger så blir de vel lagt ned. Regner med at de fleste gratis online spill er reklame eller mikrotransaksjon finansiert, og finanskrisen har nok påvirket mengden av reklamekroner.

Men hvordan kan det da ha seg at et annet spill, war2072 som jeg spilte noen mnd senere etter det første spille ennå er i drift.. ?

Lenke til kommentar

Alltid har jeg hørt at man ikke skal se på TV eller sitte på dataen i et helt mørkt rom fordi det ikke er bra for øynene. Det er bedre med litt annet lys i rommet samtidig.

Stemmer det og i såfall hvorfor?

Eller er det bare noen som har mistolket det med at litt lys rundt skjermen får det som er svart (som ikke egentlig er helt svart) til å se nesten helt svart ut? Hvis dere skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Men hvordan kan det da ha seg at et annet spill, war2072 som jeg spilte noen mnd senere etter det første spille ennå er i drift.. ?

Det er så mange faktorer som spiller inn i et sånt spørsmål at ingen kan gi deg et kort og greit svar på det. Det avhenger av hvor mye penger som trengs for å drifte det, hvor ivrige ildsjelene bak er, andre prosjekter utviklerne heller vil satse på for å tjene (mer) penger osv osv.

Alltid har jeg hørt at man ikke skal se på TV eller sitte på dataen i et helt mørkt rom fordi det ikke er bra for øynene. Det er bedre med litt annet lys i rommet samtidig.

Stemmer det og i såfall hvorfor?

Eller er det bare noen som har mistolket det med at litt lys rundt skjermen får det som er svart (som ikke egentlig er helt svart) til å se nesten helt svart ut? Hvis dere skjønner hva jeg mener?

Jeg vet ikke sikkert, men jeg vil tro det har noe med at øynene anstrenger seg mer i mørket enn når det er lyst. Det blir som å lese en bok i dårlig lys. Det gjør deg raskere sliten i hodet og kan føre til dårligere syn om du gjør det mye.

Lenke til kommentar

Is watching television in the dark bad for your eyes?

It is a myth that watching TV in the dark is bad for the eyes with no scientific basis. The eye is able to view varying degrees of light intensity and colours due to the presence of rod and cone cells present within the retina of the eyeball. Rod cells are responsible for night vision and cone cells are responsible for more detailed, trichromatic vision. Utilising a combination of these cells will not damage the eye. The myth is linked to the fact that reading in the dark is bad for your eyesight. This is indeed fact due, to the fact that most people require the straining of their eyes in order to make out characters in a book. Rod cells are not particulary good at viewing objects in detail. Any prolonged straining of the eyes can be damaging. Watching tv in the dark at the correct distance is not damaging. Don't you think the popularity of cinemas would have rapidly decreased otherwise? Please note that prolonged viewing of any single object CAN cause eye fatigue/strain, which once again can be damaging to the eye; this should not be confused with the act of watching TV in the dark. Remaining a focus on a fixed point for very long periods of time, such as a screen can be damaging, in light or dark. Sitting close to a screen is NOT recommended, because the light intensity is far greater at short distances. If your eyes feel discomfort, have a break. Source:Prof. Simon King E

Eg skal ikkje påstå dette er fasitsvaret, men det virkar fornuftig ut frå eiga erfaring. Kort oppsummert kan det vere slitsomt, men det er ikkje skadeleg.

f.lux

Du kan jo prøve dette, og sjå om du merkar ein forskjell. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke sikkert, men jeg vil tro det har noe med at øynene anstrenger seg mer i mørket enn når det er lyst. Det blir som å lese en bok i dårlig lys. Det gjør deg raskere sliten i hodet og kan føre til dårligere syn om du gjør det mye.

Tror det også har litt med at lyset virker litt blendende, samtidig som det blinker 60+ ganger i sekundet.

Lenke til kommentar

Det blir som å lese en bok i dårlig lys. Det gjør deg raskere sliten i hodet og kan føre til dårligere syn om du gjør det mye.

Hvorfor fører det til dårligere syn?

Der gikk jeg visst i fella igjen. For Guds skyld ikke svar på noe i denne tråden om du ikke er 100% sikker ...

Lenke til kommentar

Der gikk jeg visst i fella igjen. For Guds skyld ikke svar på noe i denne tråden om du ikke er 100% sikker ...

Nå stilte ikke jeg det spørsmålet for å fremheve at du tok feil, hvis det var det det virket som. Jeg lurete(lurere) på om det faktisk var sant eller ikke.

Lenke til kommentar

Det blir som å lese en bok i dårlig lys. Det gjør deg raskere sliten i hodet og kan føre til dårligere syn om du gjør det mye.

Hvorfor fører det til dårligere syn?

Jeg tolker det du skriver som ironisk, men jeg tar det som en selvfølge. Ikke post svar i denne tråden hvis du ikke er 100% sikker. Brukere som stiller spørsmål i denne tråden forventer å få svar hvor man kan henvise til kilder. Jeg har stilt mange spørsmål etter å ha hørt myter eller diskutert med kompiser. Da er det for dårlig med grunnløse svar uten kilde.

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Hos meg sorteres de som standard etter dato lagt til. Ofte bytter jeg til sortering etter artist eller lignende for å finne en spesiell sang, og for å komme tilbake, trykker jeg to ganger til på samme fane. Da går jeg f.eks. fra å sortere etter artist fra A-Å, til Å-A, og til slutt ingen sortering, som er det samme som sortert etter dato lagt til.

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg skrev "Jeg vet ikke sikkert" i begynnelsen av innlegget mitt. Ser til tider at innlegg forblir ubesvarte og tenkte jeg skulle prøve meg med litt gjetting som kanskje han som spurte var enig i.

Var kanskje litt rask på tråden der Mevon, beklager det. Leste en artikkel om det og man får ikke dårligere syn av å lese i mørket, men man kan få anstrengte øyne som kan være svært ubehagelig om man ikke gir seg og lar øynene hvile. Det kan gi kløe i øynene og føre til tørre øyeepler.

http://health.howstuffworks.com/mental-health/human-nature/health-myths/reading-in-dim-light.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...