;_; Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Trillinger med en død bror? Litt off-topic: BSU har en maks-grense på 150.000 kroner, hva skjer hvis du når dette tallet? Vil du ikke få renter mer? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Maksgrensen er for hva du kan sette inn. Ellers ville det vært et uhyre ræva sparetilbud. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Maksgrensen er for hva du kan sette inn. Ellers ville det vært et uhyre ræva sparetilbud. Okei, takker Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hvilket helikopter brukes til å frakte skadde til sykehus i Norge? http://www.luftambulanse.no/ lister disse fire: EC 135 Ambulansehelikopter EC 145 Ambulansehelikopter AW 139 Ambulansehelikopter Sea King Redningshelikopter Du har også Super Puma Redningshelikopter AW 139 benyttes på basene Ålesund, Brønnøysund og Tromsø. EC 135 P2 benyttes på basene Trondheim, Førde, Bergen, Stavanger, Lørenskog, Dombås og Ål. EC 145 benyttes ved basen på Lørenskog. 330 skvadronen fly Sea King helikopterene som de har på beredskap på Banak lufthavn, Bodø lufthavn, Ørland flyplass, Florø lufthavn, Stavanger lufthavn, Sola og Moss lufthavn, Rygge og Super Puma på Svalbard lufthavn, Longyear. På enkelte oljeinstallasjoner har oljeselskapene fast stasjonerte søk- og redningshelikoptre som del av deres egen beredskapsorganisasjon. Primæroppgaven er å drive ambulanse- og redningstjeneste på installasjonene. Helikoptrene står også til disposisjon for hovedredningssentralene ved behov. Endret 9. juni 2011 av Kirikovski Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Er det en forskjell på plast og plastikk? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Plastikk kan være: *Plastikk, kunsten å bevege seg harmonisk og vakkert *Plastikk, billedhoggerkunst, formende kunst, eller å kunne forme eller modellere noe *Plast, et syntetisk materiale laget ved polymerisasjon. Betegnelsen plastikk brukes ofte om plast i dagligtale, men plastikk er ikke plast. Kilde: Wiki Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Da "var" de trillinger, men "er" tvillinger. "Hvor er trillingene? Per er der og Nils er her." Noe skurrer kanskje? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvor mye vekt er normalt å miste fra man går og legger seg til man står opp? Tenker da på at kroppen bruker opp energi, og at man puster ut luft med fuktighet. Av en egen interesse så målte jeg er forskjell på over en kilo fra jeg la meg, til jeg stod opp. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det må være minimalt. Du svetter nok litt, hva annet er det som forlater kroppen? Litt hud kanskje? Kan aldri tenke meg det er en kilo forskjell, tror heller det kommer av en dårlig vekt. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Man svetter en del når man sover, så en litt stor person kan nok fort miste en kilo over natta. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvorfor beveger (mange) gamle folk seg så sakte? Både når de går, legger varer på disken, og ja, det meste... Smerter? Tregere muskler (ikke vondt, men umulig å bevege seg fortere)? Tankeprosessene går så sakte at de ikke har kontroll om det går fortere? Annet? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 De har veldig god tid? Pensjonisttilværelsen tror jeg er ganske kjedelig. Jeg tror at for mange, så er turen på butikken dagens eneste ærend. De koser seg med det, så hvorfor skyndte seg? Når jeg går på butikken, er det omvendt. Jeg har et mål om hva jeg skal ha, finner det og går straks til kassen. Der betaler jeg og går, ferdig. Eldre stopper ofte opp for å snakke med ansatte osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg tror det skyldes mer at mange pensjonister ikke føler seg særlig spretne lengre. Skjønt det finnes jo en del spreke og kvikke eldre også. Pensjonisttilværelsen tror jeg blir mye hva man gjør det til selv, kombinert med hvilke friheter man kan ta seg med tanke på helse og økonomi. Noen velger å bli passive hjemmeværende, andre reiser verden rundt, atter andre trener idrett eller jobber videre som om ingenting hadde hendt. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 religion er politikk og makt, som alt annet. hadde det ikke fantes religion så hadde det blitt funnet opp igjen. hvem kan vel si nei til en blind fanskare som ikke kan nektes ditt ord? 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvem var det som fant ut at standarden på Widescreen tv-er skulle være 16:9 istedenfor 21:9? Er irriterende å ha stor tv når halve skjermen har svarte striper oppe og nede. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvem var det som fant ut at standarden på Widescreen tv-er skulle være 16:9 istedenfor 21:9? Er irriterende å ha stor tv når halve skjermen har svarte striper oppe og nede. Dr. Kerns H. Powers "fant opp" 16:9 formatet ihvertfall Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvem var det som fant ut at standarden på Widescreen tv-er skulle være 16:9 istedenfor 21:9? Er irriterende å ha stor tv når halve skjermen har svarte striper oppe og nede. Hva er det som er så bra med 21:9? AtW Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg liker 16:9 bedre, men de fleste nye filmer kommer tydeligvis med 21:9 forhold. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Film != TV. Omtrent all tv sendes og lages i 16:9. Om det var motsatt, så hadde dere også klaget fordi store deler av skjermen ville hatt svarte striper Intill det kommer skjermer som fysisk kan flytte pixlene sine i bredden og høyden, så må dere bare leve med at tven har fast AR, og materialet har ulikt AR. Endret 10. juni 2011 av Revolution Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvorfor lages ikke bare film med 16:9 fortsatt? Det fungerer jo helt greit. For eksempel deler av The Dark Knight ble vist i 16:9, mens resten ble vist i 21:9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå