Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oooh, having fun with English?

Try this:

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood. :love:

This is difficult to question answer. The amount of wood that woodchucks would chuck on a given day varies greatly with the individual woodchuck. According to a Wall Street Journal article, New York State wildlife expert Richard Thomas found that a woodchuck could chuck around 35 cubic feet of dirt in the course of digging a burrow. Thomas reasoned that if a woodchuck could chuck wood, he would chuck an amount equal to 700 pounds. Some say it depends on three factors: The woodchuck's desire to chuck said wood.The woodchuck's need to chuck the aforementioned wood.The woodchuck's ability to chuck the wood.

Kilde: http://wiki.answers.com/Q/How_much_wood_could_a_woodchuck_chuck_if_a_woodchuck_could_chuck_wood

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mye veier en person totalt gjennom hele livet, altså når man regner med all massen som personen har "lagt fra seg" gjennom livet? Se bort fra mat som går rett gjennom kroppen, her tenker jeg på den samlede vekten av alt av hud, hår, negler, blod og alt annet som skiftes ut gjennom livet.

Lenke til kommentar

Hvorfor oppstår tordenvær hyppigst på varme fukige dager?

Skal jeg ærlig si jeg slo det opp på wikipedia men tror faktisk at jeg skjønner mindre om tordenvær nå enn da jeg startet lesingen, men dette var det som så mest relevant ut:

Tordenvær oppstår når store mengder vanndamp kondenserer til vanndråper og iskrystaller i en ustabil atmosfære med kraftige vertikale luftbevegelser. Dette skjer som regel når tre vilkår er oppfylt: Nok fuktighet i den lavere atmosfæren (høy duggpunkttemperatur), temperaturen faller raskt med høyden (stor adiabatisk temperaturendring) og en kraft som mekanisk konvergens langs en kaldfront eller kraftig konveksjon for å øke de vertikale luftstrømmene. Også vulkanutbrudd og store ildstormer kan gi tordenvær.

http://no.wikipedia.org/wiki/Tordenv%C3%A6r

Lenke til kommentar

Det høres ut som et veldig komplisert regnestykke, hvor man da må regne med vekten på alle de forskjellige cellene i kroppen, samt hastigheten de byttes ut på, samt vektøkning ved barndom til voksen alder, og deretter vekttap som pensjonist (pensjonister krymper jo, som vi alle vet... )

Lenke til kommentar

Nettopp, og jeg lurer dermed på hva den totale vekten av alle cellene du har hatt/byttet ut etter 70-80 år er.

Veldig grovt regnet, 700kg

edit regnet ut ifra at man bytter ut alle celler i kroppen i løpet av 7 år.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Den totale vekten av all massen som noensinne "har vært deg". Med masse som "har vært deg" mener jeg altså ikke mat som har gått rett gjennom deg, det må ha blitt "en del av deg".

Vanskelig å beregne. Men husk at kroppen skiller ut ganske mye "deg" til både tarm og urin. I tillegg er det en masse karbon i organiske molekyler i kroppen som reagerer med oksygen og skilles ut som CO2 i pusten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...