Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

How many chapters does the game have?

 

Mitt spørsmål:

Hvorfor er TV/skjerm med tilkoblingsmuligheter og Wii så dyrt?

9633688[/snapback]

 

For det er større marked for tv med mange tilkoblingsmuligheter enn tver med få. Og Wii er vel ikke dyrt...

9634053[/snapback]

 

Hvor får du "tv med mange tilkoblingsmuligheter" fra?

Wii er dyrt iforhold til hva den kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet stopplengden til båter av størrelsen til f.eks Color Festival? Vanlig stopp og nødstopp (med full bakk eller hvordan det gjøres).

9633427[/snapback]

-snip-

Han svarte at nødstop tok ca 1,5 båtlengde med reversing av propell og slikt.

9633542[/snapback]

Det er helt sinnsykt! 1,5 båtlengde med så mye bruttotonn. Da skjer det mye både med båten og ikke minst inni båten. Lastforskyving, skadde passasjerer og garantert store skader på motor/gir og drivverk. 1,5 båtlengde er intet mindre en imponerende!

 

Ved 'vanlig stopp' er kanskje et scenario at man ligger i cruisehastighet og stopper motorkraft. Hvor langt siger båten da?

Får håper noen andre med lite arbeidspress har tid til å ringe litt rundt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I de gode gamle dager så var scroll lock laget slik at med scroll lock aktivert så fløtta faktisk piltastene ikke lengere på cursoren, men faktisk scrolla. Nå i disse dager hvor vi faktisk har GUI og ikke CLI, så er ikke det lengere nødvendig. På samme måte som alle de andre unødvendige tastene og QWERTY-layoutet så har det blitt igjen selv om det finnes mye mer "fingerøkonomiske" løsninger.

 

Mest sannsynlig så tør de ikke forandre på dette på samme måte som bilprodusentene ikke putter inn en pleisteisjn-stikke inn i bilen isteden for ratt og pedaler (MIB?). Det er blitt en slags standard.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
hva er det som gjør at såpe funker ba til å rengjøre ting?

9634849[/snapback]

Såpemolekyler består av lange kjeder av hydrokarboner(karbon+hydrogen) (lipider?) som i den ene enden har en molekylgruppe som gjør molekylet polart i den ene enden (positiv/negativt ladd).

 

Polar ende ................................................................ Upolar ende

|+++|______________________________________________.

|----- |

 

Nå har det seg sånn at f.eks olje ikke løses i vann da det ikke er polart(har ikke en positiv og en negativ "pol") fordi vann er polart og vil ikke kunne løse noe som ikke er polart. Når såpen løser opp et stoff vil det legge seg såpemolekyler rundt en dråpe av stoffet med enten den polare enden eller den upolare enden inn(avhengig av om stoffet som løses er polart eller ei). Såpen vil omslutte dråpen og løse det fra resten av stoffet. Slik fortsetter såpen til alt er løst(forutsatt at det er nok såpe).

 

Mer info her

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
er det noe spørsmål simen1 ikke har klart å svare på ? :p

En drøss! Jeg tror de fleste spørsmålene i denne tråden er besvart av andre enn meg. (Noen som gidder å telle prosentandeler? :p ) Ellers så har jeg jo spurt mye selv også.

 

hvordan skal jeg oppebevare ett grovt brød en hel uke uten at det tørker inn ? (jeg bruker jo selvfølgelig av det etterhvert)

9637940[/snapback]

Skjær det i to, legg de i hver sin papirpose som du igjen legger i hver sine plastposer. Den ene legger du i fryseren og tar opp etter 1/2 uke. Den andre spiser du av fram til det er nødvendig å hente fram det frosne halve brødet. :)

 

Jeg synes papir + plast er bedre enn bare en av delene. Bare papir gjør brødet raskt tørt. Bare plast blir litt for tett og klamt. Begge deler gir en god balanse.

 

Jeg bruker bare å brette åpningen på posen inn mot undersiden av brødet og legge brødet sånn at tyngden lukker åpningen. Det lukker godt nok og er kjapt og enkelt å åpne.

 

Halve brød tiner med mikrobølgeovnen på 10% i 6-10 minutter. Snu gjerne brødet opp ned midt under tininga sånn at det blir jevnere tining.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...