Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynte dette forumet (diskusjon.no) som et HW forum? Hvis ikke, hva begynte det med?

Hardware.no begynte i 1997 (tror jeg det var) som en privat hjemmeside med priser på prosessorer og harddisker samt kjøperåd. Det ble opprettet et forum under noe som het delphi forums i 1999 (tror jeg) som kun var om hardware. Dette ble forlatt til fordel for dette forumet i 2001. Det var altså først i 2001 at dette forumet dukket opp og da var adressen forum.hardware.no. Senere ble det utvidet med kamera-seksjon, bærbare, overklokking, mobiltelefoner og fikk ny URL: diskusjon.no . Etter det har forumet ekspandert voldsomt i både antall brukere og temaområder.

 

EDIT: Passerer du 30 000 poster i år Simen1, og har ikke du da postet 10 000 poster på et år? :p

9630178[/snapback]

Jeg husker ikke når jeg passerte 20.000 men tror det var tidlig i 2006 en gang. Regner med jeg passerer 30.000 om noen få uker. Det hadde gjort seg med en forumferie da :)

 

Redigert: 20.000 i Juli 2006 så vidt jeg har klart å spore opp.

Redigert. 19. Juli 2006

Lenke til kommentar

Takk for svar ;) Joda, men selv syntes jeg det er vanskelig å la forumet ligge :p Selv om jeg gjerne ikke poster med et par dager innimellom, så må jeg uansett inn og lese i diverse kategorier.

 

Nytt spm: Er det farlig å la føtter eller armer sovne så mye at man ikke kan bevege dem? Jeg sitter nå med foten litt i klem under den andre foten, og jeg kan ikke bevege tærene, og ankelleddet kan jeg bevege littegran fra side til side. Den har vært i klem i ca. 15 minutter nå. Det gjør heller ikke vondt :cool:

 

(Forige gang jeg gjorde det gikk det fint, men det tar noen minutter før man får full kontroll og følelse i foten igjen.

 

EDIT: Lurer også på hvor stort moderatorteamet er (moderatorer, brukermoderatorer, forumstyret, skriblenter etc. etc.)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Nei det er ikke farlig å gjøre armer/bein num, uansett hvor lenge du holder på. Gjorde det i rundt 8 timer da jeg hadde armen under puten og våknet i samme stilling bare hele armen var sovnet.

9630431[/snapback]

 

Det er forresten en digg følelse når du prøver å gå på en helt sovnet fot :D det kjennes ut som det er en stylte. Man kjenner bare at beinet i helen er ani, og at man må balansere på det. Man har null kontroll over alle de små musklene som stabiliserer :p

 

Men det jeg opplever, er at når foten holder på å bli seg selv igjen, så begynner jeg nesten å få krampe i leggmuskelen, eller den trekker seg sammen hvis jeg prøver å bruke den. Det er imidlertid lett å stoppe det opp, men den prøver allikevel å trekke seg så godt sammen som mulig :)

 

Vel, god natt! jobb i morgen... Klokken 7.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget ut at utseende og til dels oppførsel arves annen hver gang. Tror jeg i hvert fall.

Det stemmer ofte med at det førstefødte barnet likner mest på faren, andre mest på moren, tredje på faren osv.

 

Stemmer dette? Alltid?

Er det bare tilfeldigheter? Hva er det som bestemmer dette?

Lenke til kommentar
Finnes det en guinnes rekord for å være singel?

Hmm.. Det er vel bare å sjekke lista over verdens eldste personer og finne den eldste av de som ikke har vært gift. Men da teller jo ikke ugifte kjærester. Siden det ikke finnes noen registrering av kjærester på samme måte som gifte så tror jeg ikke det er mulig å lage noen sånn oversikt.

 

Men hvis du ikke tenker på varighet så finnes det nok en og annen person som er "veldig singel".

 

Eller gift?

9630877[/snapback]

Det finnes en rekordliste på:

List of people with the longest marriages

Rekord: 86 år og 3 måneder.

 

Xecuter88: Det er nok rene tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Det er forresten en digg følelse når du prøver å gå på en helt sovnet fot :D det kjennes ut som det er en stylte. Man kjenner bare at beinet i helen er ani, og at man må balansere på det. Man har null kontroll over alle de små musklene som stabiliserer :p

9630472[/snapback]

Det bør du gjøre med litt omhu. I og med at du ikke har følelse i beinet og vrista er helt slapp kan man fort tråkke feil og tråkke stygt over. Man kjenner ingenting og holder heller ikke igjen. Flaut å brekke beinet eller ryke noen ledbånd fordi det var "digg" å hoppe på et sovnet bein ;)

 

Noen som vet stopplengden til båter av størrelsen til f.eks Color Festival? Vanlig stopp og nødstopp (med full bakk eller hvordan det gjøres).

Lenke til kommentar
Noen som vet stopplengden til båter av størrelsen til f.eks Color Festival? Vanlig stopp og nødstopp (med full bakk eller hvordan det gjøres).

9633427[/snapback]

 

 

hehe, siden jeg ikke har så mye å gjøre idag, så ringte jeg inn til color line.

 

Fikk prate med ei dame i oslo som måtte meldte pass.

Hun sendte meg til sandefjord, men han som svarte bare sendte meg videre etter at jeg hadde spurte spørsmålet.

 

Etter litt stamming og kreativ tenking spurte neste mann meg om jeg tullet med spørsmålet.

 

Svarte såklart at jeg var veldig interessert i litt større "båter" og var derfor nysjerrig.

(kanskje litt bullshit, men pytt pytt)

 

Han svarte at nødstop tok ca 1,5 båtlengde med reversing av propell og slikt.

 

Vanlig stopp kunne han ikke svare helt på, da det var veldig forskjellig(eller noe i den dur).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...