Slimda Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Lurer på om Osama har fått alle jomfruene sine? *edit* Spørsmålet var vel strengt tatt ikke særlig snedig, når jeg tenker meg om... Endret 5. mai 2011 av Slimda Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. Endret 5. mai 2011 av Winston Wolf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. 6 mann greide ikke å hive den inn i et bur engang, så neppe. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Når markedet blir oversvømmt av cash stiger inflasjon i været. Når inflasjon stiger i været blir ikke folks oppsparte penger noe værdt lengere. Hvis f.eks en rik person vil fortsette å være rik da må han selge sine eiendeler (firmaer, hus, båter, biler, ol.) og hvis han er litt smart få betalt i noe annet enn dollar eller med en gang få vekslet inn i noe annet enn dollar som f.eks gull eller en annen valutta som ikke blir så påvirket av dollarkollapsen. Han er selvsagt ikke den eneste personen som tenker på dette og prisen folk får for firmaer og ting blir dermed også veldig lav. Når alle rikingene dermed har solgt alle sine firma og allt utstyr i disse firmaene for å ikke bli fattige så står alle ansatte i disse firmaene uten jobb. I tilegg kommer det at firmaer ikke kan betale for råvarer eller utstyr fra utlandet da dollaren har blitt så inflert og dermed ikke kan fortsette driften uansett. => Den totale økonomiske kollapsen er et faktum. Den eneste måten jeg kan se for meg å forhindre dette er å skille elektroniske penger og fysiske cash på en eller annen måte og dermed gjøre slik at fysiske cash (eller de verdiene som blir forfalsket) blir verdiløse sammtidig som elektroniske dollar (som er den store majoriteten av pengene i sirkulasjon) beholder sin verdi (plus evt cash av annen verdi enn de som blir forfalsket). Men vet ikke om det er mulig å skille pengene på en slik måte eller om det vil bli godtatt av resten av værden. Vil ikke den prosessen avhenge av at en stor andel rike har en stor andel av pengene sine i cash, eller bankinnskudd? Stemmer det? Jeg har et inntrykk av at veldig mange binder opp formuen sin i ting som, såvidt jeg kan skjønne, vil ha en mer stabil kjøpekraft-verdi, siden verdien settes flytende og i forhold til resten av markedet? Da tenker jeg på eiendom, aksjer, gull, investeringer utenlands, annen valuta osv. Nå er jo de flytende verdiene avhengige av nettopp ting som tillit og tilstanden i markedet, så jeg skjønner jo det ville blitt et kjempekrakk. Men ville ikke dette bufret ganske mye mot total kollaps? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. 6 mann greide ikke å hive den inn i et bur engang, så neppe. En ting er å manøvrere den inn i ett bur. En annen ting er å skjøre over halsen. Jeg har ikke peiling, men jeg vil tro det er noe vanskeligere å putte den i ett bur enn å kutte den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. 6 mann greide ikke å hive den inn i et bur engang, så neppe. En ting er å manøvrere den inn i ett bur. En annen ting er å skjøre over halsen. Jeg har ikke peiling, men jeg vil tro det er noe vanskeligere å putte den i ett bur enn å kutte den. Se for deg den sykeste indrefileten som du skal dele i 2. Problemet ditt er at kniven er en gjennomsnitts kjøkkenkniv og indrefileten spreller med styrken som en okse, ikke akkuratt en lett oppgave. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Slangeskinn er også en "smule" hardere enn menneskehud. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det er jo overlappende små skjell, ikke vanlig hud, så det skal nok en heftig kniv til for å kappe en diger slange i to. Det er jo bare en diger muskel. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. 6 mann greide ikke å hive den inn i et bur engang, så neppe. En ting er å manøvrere den inn i ett bur. En annen ting er å skjøre over halsen. Jeg har ikke peiling, men jeg vil tro det er noe vanskeligere å putte den i ett bur enn å kutte den. Se for deg den sykeste indrefileten som du skal dele i 2. Problemet ditt er at kniven er en gjennomsnitts kjøkkenkniv og indrefileten spreller med styrken som en okse, ikke akkuratt en lett oppgave. Nå virka det som om Winston var interessert i å ta livet av slangen og redde jomfruen i nød og ikke kirurgisk fjerne hjernen dens. Jeg vil fortsatt tro det er langt lettere å sette kniven i en sprellende slange enn å presse en klump med muskler inn i et bur. Over til noe annet. Når jeg får mail fra muttern så står følgende i signaturen når hun sender mail fra jobben: The contents of this e-mail are confidential to the person or organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward all or any of it in any form without the prior written consent of the originator. If you have received this e-mail in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Kan det virkelig få noen konsekvenser for meg om jeg bruker noe av innholdet som hun (eller noen andre) skulle sendt internt, men som istedet havnet hos meg? Jeg har da ikke gjort noe ulovlig for å oppdrive dette og jeg har heller aldri skrevet under på at jeg lover å holde innholdet i mailen hemmelig. Endret 5. mai 2011 av LtdEdFred Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Nei, det er ikke noe de kan gjøre, men de spør deg pent med "vær så snill å si ifra til sender og slett e-posten." 2 Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Det sies at regnskogen i Amazonas er CO2 nøytral. Det vil si at den ikke fører til noen utslipp utover det den tar opp. Hvordan er det mulig? Jeg trodde trær omdannet karbondioksid til oksygen i fotosyntesen Endret 5. mai 2011 av Error Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det sies at regnskogen i Amazonas er CO2 nøytral. Det vil si at den ikke fører til noen utslipp utover det den tar opp. Hvordan er det mulig? Jeg trodde trær omdannet karbondioksid til oksygen i fotosyntesen Det finnes også dyr i regnskogen, nemlig. De koser seg med det oksygenet. 1 Lenke til kommentar
Error Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Prøver du å påstå at dyr lever på noe annet en regnbueglitter? Pfft Men, fra spøk til alvor. Er det den eneste grunnen? Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det sies at regnskogen i Amazonas er CO2 nøytral. Det vil si at den ikke fører til noen utslipp utover det den tar opp. Hvordan er det mulig? Jeg trodde trær omdannet karbondioksid til oksygen i fotosyntesen Alle biomasse/trær er CO2-nøytrale ved brenning, da treet ville ha gitt ut like mye CO2 som oppstår av forbrenningen som ved forråttelse. Trær slipper ut alt CO2 lagret etter fotosyntese når det råtner, derfor gjør det ikke noe om vi brenner det, pga det vil råtne engang uansett og slippe ut Co2et 1 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Prøver du å påstå at dyr lever på noe annet en regnbueglitter? Pfft Men, fra spøk til alvor. Er det den eneste grunnen? Trær, planter og dyr som dør, råtner og frigir karbondioksid. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvor fort hadde jorden måttet snurre for å oppheve tyngdekraften med sentrifugalkraft? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Hvor fort hadde jorden måttet snurre for å oppheve tyngdekraften med sentrifugalkraft? http://www.xkaw.com/Education_Reference/Science_Mathematics.asp?id=844344 Tips: Google er blitt veldig bra til å forstå spørsmål. Du kan spørre direkte slik du ville formulert spørsmålet til en fysikklærer. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Jeg går i jungelen med min normalt store kjøkkenkniv, og ser en person bli kvelt av en anakonda. Hvor vanskelig ville det vært for meg å 1) snike meg opp til slangen og ta tak rundt halsen dens, 2) holde hodet inntil kroppen dens og 3) klare å skjære over halsen med kniven min. 6 mann greide ikke å hive den inn i et bur engang, så neppe. En ting er å manøvrere den inn i ett bur. En annen ting er å skjøre over halsen. Jeg har ikke peiling, men jeg vil tro det er noe vanskeligere å putte den i ett bur enn å kutte den. Se for deg den sykeste indrefileten som du skal dele i 2. Problemet ditt er at kniven er en gjennomsnitts kjøkkenkniv og indrefileten spreller med styrken som en okse, ikke akkuratt en lett oppgave. Nå virka det som om Winston var interessert i å ta livet av slangen og redde jomfruen i nød og ikke kirurgisk fjerne hjernen dens. Jeg vil fortsatt tro det er langt lettere å sette kniven i en sprellende slange enn å presse en klump med muskler inn i et bur. Utgangspunktet er jo at jeg overrasker slangen som holder på å kvele en person, og da spreller den ikke. Den har kroppen sin tvinnet rundt et menneske og bare øverste og nederste delen "ledig". Derfor er spørsmålene: - hvor vanskelig vil det være å fysisk holde halsen til slangen så hardt inntil kroppen dens at den ikke klarer å bite meg/komme seg løs. - samtidig som jeg holder, begynne å hogge med kniven og prøve å skjære over halsen. Formålet er bare å få slangen til å slippe personen, evt. drepe den. Har sett på div. dokumentarer at kvelerslanger i mange tilfeller bare strammer enda hardere til, selv om de blir hugget av en kniv. Endret 5. mai 2011 av Winston Wolf Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Det er godt mulig at slangen tenker det er personen den prøver å kvele som skader den, og derfor, som du sier, vil stramme enda mer, mens du får hogge fritt. I så fall tror jeg det er relativt lett (med riktig kniv, vil heller si jakt- eller jungelkniv fremfor kjøkkenkniv) å kappe hodet av den, eller i det minste bryte nervebanene i ryggraden. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Basert på den tradisjonelle metoden for å fange digre slanger i Kamerun: http://www.youtube.com/watch?v=yzR-L9WzEYI Så vil jeg tro "kutte slange som kveler en annen" fungerer helt utmerket, selv med en middels sløv brødkniv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå