Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dynk senga i kondensfjerner til bil som du får kjøpt på bensinstasjoner og la den tørke skikkelig ute etterpå. Da skal du se lukta forsvinner.

Er i hvertfall det vi lærte på taxi kurset da jeg gikk der når vi fikk tips om hva vi skulle gjøre når folt spydde i bilene... Lettest å få vekk med skinnseter da, men det går vel med stoff også.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Kan man bruke kondensfjerneren på gulvet? Eventuelt hvor lang tid vil det ta før lukten forsvinner av seg selv?

 

Jeg har vasket og skrubbet hardt og lenge, med flere forskjellige rengjøringsmidler, men den stramme spylukta forsvinner ikke. Det er små, brune flekker over hele gulvet, og oppover klesskapet og komoden. Jeg ligger øverst i køyeseng, så dere kan tenke dere akselerasjonen og rekkevidden på spruten spyet får da. Det er først og fremst spylukta som plager meg. Urinlukta er nesten fraværende.

 

Det skal sies at jeg har lært leksa mi og at dette aldri vil skje igjen. Heldigvis har jeg bare ett år igjen i dette huset hvis det ikke lar seg gjøre å fjerne lukta.

Lenke til kommentar

Salmiakk og klor er din venn Zarac. Fjerner det aller meste av materie som måtte finnes på ditt gølv.

OBS: Klor må aldri blandes med salmiakk eller andre sterke rengjøringsmidler! Ellers oppstår det en giftig gass.

 

Salmiakk er for å fjerne fett, mens klor er for desinfisering. Skal du fjerne spyrester og lukt er det egentlig salmiakk som er tingen... Grønnsåpe er også fine greier, spesielt varianten med tilsatt duft.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

[...] Skal du fjerne spyrester og lukt er det egentlig salmiakk som er tingen... Grønnsåpe er også fine greier, spesielt varianten med tilsatt duft.

Salmiakk og grønnsåpe i kombinasjon er knall til slikt, spy er som kjent fra magesekken, så dette er gjerne både surt (saltsyre) og fett (oljer og sikt fra maten).

Fyllesyke spesial*):

10L skikkelig varmt vann

ca. 2-3 dl grønnsåpe

minst 1 dL "salmiakk" (5% amoniakk, mer om den er svakere)

 

Bland grønnsåpen i en bøtte varmt vann til det blir skikkelig grått (da virker såpen på sitt beste) og ha så i så mye salmiakk du tør. Du har nå en sterk basisk og overraskende effektiv fettløser. Som også "tilbakestiller" fargeendringer på f.eks ubehandlet furu og eik som er blitt utsatt for syren i spyet.

 

 

*) Vær litt forsiktig på malte overflater, da blandingen lett kan løse opp div. interiørmaling.

Lenke til kommentar

I tilfeller når man installerer mye programvare som krever omstart, er det da best å starte på nytt hver gang eller har det ingen ting å si om man installerer alt før man starter på nytt?.

Da tenker jeg på det programvaremessige for OS, og ikke på slitasje på maskinvare (HDD etc.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...