LtdEdFred Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det er vel ikke bare positivt å være i knallform når man dykker? Høyt oksygenopptak vil vel føre til raskere tømming av flasken? Spørs hva man mener med knallhard form... Å være Arnold Swarzenegger er nok ikke en stor fordel, men god kondis og utholdenhet hjelper på. Oksygenopptaket har lite å si, det er hvor mye luft man puster som tømmer flaska. Oksygenopptak er kun hvor mye oksygen kroppen klarer å utnytte ta opp, ikke hvor mange liter luft tar inn i lungene på en gang. Uansett, så lærer man seg å senke luftforbruket drastisk med erfaring, uten å være i noe særlig mye bedre form. Men, hva legger man i å være en god dykker? Formen er i mitt hode ikke det viktigste... Denne fyren du tenker på? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Det er vel ikke bare positivt å være i knallform når man dykker? Høyt oksygenopptak vil vel føre til raskere tømming av flasken? Spørs hva man mener med knallhard form... Å være Arnold Swarzenegger er nok ikke en stor fordel, men god kondis og utholdenhet hjelper på. Oksygenopptaket har lite å si, det er hvor mye luft man puster som tømmer flaska. Oksygenopptak er kun hvor mye oksygen kroppen klarer å utnytte ta opp, ikke hvor mange liter luft tar inn i lungene på en gang. Uansett, så lærer man seg å senke luftforbruket drastisk med erfaring, uten å være i noe særlig mye bedre form. Men, hva legger man i å være en god dykker? Formen er i mitt hode ikke det viktigste... Denne fyren du tenker på? http://3.bp.blogspot.com/_hX26c2sxqfA/RpJSQeBV_vI/AAAAAAAAAAM/EARVVdtRggk/s320/schwarzenegger.jpg Så vidt jeg kan se er dette Arnold Swarzenegger ja, så, ja det er denne fyren jeg tenkte på. Med mindre dette er en fyr som ligner veldig da... Tror fortsatt ikke at det er noen fordel å se ut som han når man dykker(eller når man ikke dykker) Endret 15. april 2011 av aklla Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Om jeg på magisk vis klarte å endre Plancks konstant til et mye høyere tall, ville jeg kunne observert kvantemekaniske fenomener med det blotte øye? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Om jeg på magisk vis klarte å endre Plancks konstant til et mye høyere tall, ville jeg kunne observert kvantemekaniske fenomener med det blotte øye? Hvis vi ser bort fra trivielle detaljer som at det ikke er sikkert at liv kunne eksistert med en mye høyere verdi av ħ, så ja. Endret 15. april 2011 av -trygve Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Finnes det en side der jeg kan se hva slags aksje som har blitt kjøpt for penger fra oljefondet? om de har spotify aksje eller ikke, og hva som kursen var i når når de ble kjøpt. Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Snedig tanke en onkel av meg kom på her om da'n. Hva om man utnytter varmen man henter med en varmepumpe til å lage strøm? Varmepumpe + Stirling Motor + Elektrisk generator = ??? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Da kan du lage litt mindre strøm enn det du brukte på å hente varmen... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Da kan du lage litt mindre strøm enn det du brukte på å hente varmen... Sikker på at man får ut mindre? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ja, perpetuum mobile var fremdeles umulig sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ja, perpetuum mobile var fremdeles umulig sist jeg sjekket. Forstår du hvordan varmepumper fungerer? At de henter ut energi fra bakken? Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Nei det vil ikke være perpetuum mobile, men gratis energi kan det muligens være... En varmepumpe kan ved ideele forhold levere 4Kw og kun forbruke 800W, de 800W som blir brukt i prosessen får man faktisk også inn i huset som varme. Om da virkeningsgraden på Sterling motoren og generatoren tilsamme har en virkningsgrad som er mer effektiv en 2:1 så vil du jo få gratis energi.. eller?? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Det vil alltid være tap av energi i leddene, så totalt vil du ikke gå i pluss, desverre Endret 16. april 2011 av oldboy Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Det vil alltid være tap av energi i leddene, så totalt vil du ikke gå i pluss, desverre Jupp, det vil alltid være energitap i leddene, men hvorfor kan du så bastant fastslå at dette ikke vil generere et energioverskudd? Det er akkurat det som er spørsmålet her :-) Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Da hadde sannsynligvis Petter Smart gjort det for lenge siden, og vert veldig rik nå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Tror dere misforstår, eller bare er vrange.. Spørsmålet som ble stilt var om den varmen man henter opp ved varmepumpe ble omgjort til elektrisk energi, hva da? Å blande inn evighetsmaskiner osv. har jo ingenting med saken å gjøre. En varmepumpe vil kunne levere 4000 W med et forbruk på 800 W, f. eks., uten å bryte noen fysiske lover. Og så er spørsmålet hvor mye elektrisk energi det er og hente på det. Jeg kan ikke selv svare, men folk er jo på bærtur i forhold til spørsmålet som ble stilt. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Ja, perpetuum mobile var fremdeles umulig sist jeg sjekket. Forstår du hvordan varmepumper fungerer? At de henter ut energi fra bakken? Du vet at det finnes flere teknologier innen varmepumper? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Hvilkne ulovlige stoffer er tryggest å ta for å maksimere trening (muskelbygging, utholdenhet ect.)? Ren nysgjerrighet. Har hverken økonomi, kontakter eller interesse av å begynne med ulovlige substanser som det er. Endret 16. april 2011 av Mr. Graves Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hvordan fungerer de brusmaskinene der man kan betale med mobiltelefon? Hvordan forstår systemet at det er akkurat den maskinen jeg står ved som er den riktige? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Du får en kode som kan brukes på hvilken som helst automat siden de er koblet opp mot nettet, kanskje? Eller taster du inn en unik kode per automat når du sender melding? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Hvilkne ulovlige stoffer er tryggest å ta for å maksimere trening (muskelbygging, utholdenhet ect.)? Ren nysgjerrighet. Har hverken økonomi, kontakter eller interesse av å begynne med ulovlige substanser som det er. Blodoverføring er relativ trygg, det værste som kan skje er hjerteinnfark eller blodpropp pga tykt blod. Derfor må man drikke mye vann når man har fått overført blod. Andre bivirkninger kan være hiv/aids og andre smittsome sjukdommer og negativ effekt på immuneforsvarets. Dog det er ikke noe man gjør for seg selv, man må ha lege og stort støtte aparat rundt seg. Utholdenheten stiger med ca 10%, det høres ikke så mye ut, men er veldig mye i toppnivå på ski eller sykling. EPO er også et kjent dopingmiddel, som egentlig blir brukt til å behandle pasienter med ameni (blodmangel) EPO er et stoff som stimulerer dannelsen av rødeblodceller (disse som frakter oksygen til musklene og rundt i kroppen) Bivirkninger her er større sjangs for blodpropp pga tykt blod, kramper, høyt blodtrykk og masse mer. Det har hendt at lovende syklinster i starten av 20 årene har dødd av blodpropp eller hjerteinnfark fordi de har drukket for lite vann under etter ritt / under ritt. For å forklare dette kan vi ta tomatsuppe i pulverform som et eksempel. Viss du har lite vann og mye pulver (rødeblodceller og andre stoffer i dette tilfellet) så vil det bli en tjukk seigflytende masse, men viss du tilsetter mye vann, så vil det naturligvis bli mye mer flytende. Innen for muskelvekst har vi anabole steroider. Her er det utrolig mange varianter som man kan ta og forskjellige typer produkter, har ikke satt meg inn i dette. Men man får ekstrem muskelvekst av dette. Er ikke unormalt å legge på seg 10kg med muskler av en kur med steroider. Bivirkninger for dette her er ekstremt mange, mye mer enn bloddoping. Et par er f.eks. Bitch tits (pupper på menn) store psykiske problemer (etter enkelte store kurer så sies det at man garantert går på en stor psykisk smell når man er ferdig. Kan ikke bekrefte det for har ikke noen erfaringer med dette) sjalusi, strekkmerker, blodpropp, sterilitet, små baller, kvinner kan få lys stemme og man blir aggressiv Det er sikkert flere typer som er tryggere enn dette, men tror disse har ekstremt stor effekt iforhold til bivirkningene (unntak er anabole steroider). Kanskje greit å legge til at jeg ikke har prøvd noe som helst av doping, men lærer en god del siden jeg har mange venner som driver med sykling og leser en god del om dette (kameratene mine er også reine) Endret 16. april 2011 av Sno 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå