Admiral1 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 tenker på ordet tilfeldig, men dette blir bare motsatt system (kronologisk, alfabetisk ...) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) ..omvendt kronologisk rekkefølge? På engelsk har man jo to ord, ascending order og descending order Endret 3. april 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hva er massetettheten til Norvegia? Osten? Ta en ost, finn vekten, lengden på sidene og regn ut. Evt. post målene her om du ikke får det til selv. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Finnes et or som betyr det motsatte av kronologisk? - finnes et navn på denne "gruppen" av de to motsatte ordene? Sier man ikke "Stigende kronologisk rekkefølge" og likeledes "synkende kronologisk rekkefølge"? "I kronologisk rekkefølge fra nord til sør" eller motsatt. Kronologisk rekkefølge vil vel egentlig bare si at du setter de i en rekkefølge i det hele tatt ut fra gitte kriterier før og etter ordet kronologisk. Slik som descending og ascending er synkende og stigende kronologisk rekkefølge. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 At noe er arrangert kronologisk betyr jo at det er ordnet, og det motsatte av ordnet er uordnet eller tilfeldig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 At noe er arrangert kronologisk betyr jo at det er ordnet, og det motsatte av ordnet er uordnet eller tilfeldig. Kronologisk betyr vel i tidsriktig rekkefølge? Jeg tenkte på samme sak, men jeg tror at trådstarter mener om det er et ord for noe som er sortert i baklengs kronologisk rekkefølge. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hvor mange prosent av norges kvinner, barberer sine intime steder? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Kronologisk er en betegnelse på hvordan noe er sortert. Det er ikke alltid det finnes noe direkte antonym, og i dette tilfellet kommer vi ikke lenger enn til sorteringen - det er ingen vits i å spesifisere hvordan noe ikke er sortert. Vi kan vel si at "tilfeldig" er det motsatte av alle former for sortering, det omfatter også "u-kronologisk". Hvis man derimot mener at kronologisk bare kan vise til en rekkefølge, vil det motsatte være omvendt (synkende/stigende) kronologisk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hva er massetettheten til Norvegia? Osten? Ta en ost, finn vekten, lengden på sidene og regn ut. Evt. post målene her om du ikke får det til selv. Evt. dypp den i vann i et målebeger, og finn ut volumet av osten. I tillegg til veiing da. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Har en moped hvor jeg festet en av kåpene på venstre side, men skrua var for lang, så den lagde et hull i bensintanken, og skrua sitter bom fast . Det gjør at mopeden konstant har litt fukt av bensin rundt skrueområdet, noe som lukter ganske ille. Det egentlige spørsmålet er jo hva ville et slikt "lite" problem koste på et verksted? 200? 1000? 1500? Og hvis de skulle finne andre problemer, er de da pålagt til å fikse dem slik at jeg ender opp med en større regning? (ja det er nok noen oppsiktsvekkende problemer på min moped) Bryr de seg om trim? Endret 3. april 2011 av T.O.E Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Tror ikke den mopeden din er helt lovlig for øyeblikket, du .. Hvis verksted gjør reparasjoner som ikke er avtalt på forhånd eller du ikke får spørsmål om du ønsker dem utført underveis, skal du heller ikke betale for dem, enkelt og greit og uten unntak. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hello, jeg skal ta ett fly fra Phoenix -> New York -> København -> Oslo til sommern og lurer på om det er noen i dette ledded som har lov til å konfiskere harddisker eller sjekke de? Altså jeg har 6 TB med data jeg ikke ønsker å dele som vil bli oppbevart i bagasjen (ikke håndbagasje), så lurer på om noen av de lovlig kan sjekke hva som er på diskene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Så vidt jeg vet kan de ikke åpne kofferten en gang uten godkjenning fra deg eller en rettslig instans. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Så vidt jeg vet kan de ikke åpne kofferten en gang uten godkjenning fra deg eller en rettslig instans. Når de dro til USA fikk jeg beskjed om å ikke låse bagasje da det kunne bli en sjekk av de og om jeg låste den ville de bruke all nødvendig makt for å åpne det. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Har fått beskjed om det samme jeg også, ved innreise til USA. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Så vidt jeg vet kan de ikke åpne kofferten en gang uten godkjenning fra deg eller en rettslig instans. Når de dro til USA fikk jeg beskjed om å ikke låse bagasje da det kunne bli en sjekk av de og om jeg låste den ville de bruke all nødvendig makt for å åpne det. Har ikke vært i usa siden jeg var baby, så det er godt mulig, men det vil i så fall være et av få land som opererer slik. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg mener å ha hørt det andre steder også, at man bør låse opp kofferten før innsjekk fordi den ellers vil bli brutt opp ved behov. Tollere trenger vel ikke ransakelsesordre for å gå gjennom tingene dine. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Men nå snakker jeg om harddisker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Ingen gidder å finne en PC og sette harddisker i, de vil bare gjøre jobben sin og bli ferdig med det. Faen skal de sjekke hva som er på folk sine private harddisker for? Det skjer aldri. "Hah this kid's been on thepiratebay! ARREST HIM! And can someone call Warner Brothers? We have a target for lawsuit!" Endret 3. april 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Hva er grunnen til at vi faar "prikkinger" i hender og foetter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå