Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hola! Jeg har et "lite" dilemma her. Jeg har en forefestlig liten gressklipper motor lignende. Jeg har også en gammel olabil. Så kom jeg lurte på hvordan jeg skal få gressklipperen til å drive bakhjulene/forhjulene. Mest keen på bakhjul-trekk da. Altså at begge hjulene bak går framover ved hjelp av en gressklipper! :)

Quattro123

Hmm, vanskelig problem, iom at du ikke kan endre stilling på gressklipper motoren. Motoren må stå i samme stilling som den er produsert for, ellers får du et problem med drivstoftilførselen. (mener å huske at alt renner ut gjennom et eller annet filter, fatter'n ble hvertfall ikke veldig happy når jeg velta klippern vi har på hytta)

Du kan prøve å lage et tannhjulsystem. Der et et horisontalt tannhjul er montert der knivene på motorn skulle ha vert. og et vertikalt tannhjul koblet til en stang med dekkene på.

Noe alla dette:

Eneste stedet jeg kommer på å finne et sånt tannhjul sett er differensial'en i bilen, men det blir kanskje litt heavy for en ola bil :p

(Tror foresten ikke at gressklipper motorn vil gi deg noe særlig glede, motoren er bygd til å klippe gress, ikke trekke en bil + pasasjer)

Så en reklame for dette på TV: http://goo.gl/DOrS8 . Kort fortalt er det et lim som skal erstatte spiker og skruer. På reklamen så limer en kar et baderomsskap på flisene med dette stoffet istedet for å skru det fast med skruer. Hvordan kan dette holdet skapet på plass? Nå skjønner jeg at man ikke har gullbarrer i et sånt skap eller bruker det til å ta pull-ups på, men hvor lenge vil dette holde? Ville dere følt dere trygge med et skap som er limt på veggen?

På rene flater så er rett type lim enormt sterkt. Nå sier jeg ikke nødvendigvis at dette gjelder denne konkrete limtypen, men du kan lage svært svært solide ting med lim.

AtW

På slutten av denne videoen så henger de opp en 2tonnsbil via et ledd som er superlimt sammen. Her er det en kontaktflate på rund 2 cm x 2cm, noe som sikkert er en 1/100 del av kontaktflaten et skap ville ha hatt. Det vil bli en annen belastning på superlimet når skapet er limt fast med ryggen og ikke på toppen, men jeg tror ikke det har så mye å si.

Det kjipe med lim istede for skruer og spiker er jo når man skal flytte...

Endret av Admiral1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vi vet, så får man større muskler av å trene hardt, og musklene blir større fordi du river opp muskelvev. Og når musklene da reparer seg selv, blir de større.

Hva om vi (på en eller annen måte) lager mange småkutt i musklene selv (eller en lege)? Får vi da naturlig store muskler? Gått innunder huden, og raspet opp litt muskler.

Nei. Du må belaste musklene hardt for at de skal vokse. Selve vokseprosessen skjer da gjennom nedbrytning og gjenoppbygging som du beskriver. Det holder ikke å bare bryte ned musklene uten å belaste dem hardt, da vil de bare vokse seg like store eller til og med bli mindre enn før.

(Og uansett mener jeg det er snakk om mikroskopiske skader i musklene, som man ikke kan gjenskape med dagens medisinske utstyr. Tror jeg. :) )

Lenke til kommentar

Som vi vet, så får man større muskler av å trene hardt, og musklene blir større fordi du river opp muskelvev. Og når musklene da reparer seg selv, blir de større.

Hva om vi (på en eller annen måte) lager mange småkutt i musklene selv (eller en lege)? Får vi da naturlig store muskler? Gått innunder huden, og raspet opp litt muskler.

Nei. Du må belaste musklene hardt for at de skal vokse. Selve vokseprosessen skjer da gjennom nedbrytning og gjenoppbygging som du beskriver. Det holder ikke å bare bryte ned musklene uten å belaste dem hardt, da vil de bare vokse seg like store eller til og med bli mindre enn før.

(Og uansett mener jeg det er snakk om mikroskopiske skader i musklene, som man ikke kan gjenskape med dagens medisinske utstyr. Tror jeg. :) )

Små kutt vil vel danne arr-vev, som gir en viss volum økning i vevet. Volum øking, ikke styrke øking.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bort ifra at det er mulig, utrolig hva legene får til.

Og, så lenge skadene er tilsvarende det man får av trening kan jeg ikke se noe grunn til at det ikke skal vokse.

Praktisk, nei, men tror det er teoretisk mulig.

Man kan så klart ikke rive av fiberene, man må bare lage mikroskopiske rifter.

Tviler på at dette er forsket på, hvorfor skal noen tilbringe 4 timer på operasjonsbordet for å få til noe som tar 15 minutter på trenings-studio?

Lenke til kommentar

Tviler på at dette er forsket på, hvorfor skal noen tilbringe 4 timer på operasjonsbordet for å få til noe som tar 15 minutter på trenings-studio?

Av samme grunn som folk tar legg- og rumpe inplants, lathet og forfengelighet.

Joda, men ser ikke for meg at en operasjon gjør at man får noe mer muskler enn en liten trenings-økt...

Om man kan velge mellom 15 minutters treningsøkt 3 ganger i uka, og en 4 timers opperasjon 3 ganger i uka, tror jeg valget er lett, uavhengig av hvor lat og forfengelig man er...

Husk, at med operasjon må man jo ta en og en muskel, ikke muskelgrupper slik man tar med trening.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Av samme grunn som folk tar legg- og rumpe inplants, lathet og forfengelighet.

Joda, men ser ikke for meg at en operasjon gjør at man får noe mer muskler enn en liten trenings-økt...

Om man kan velge mellom 15 minutters treningsøkt 3 ganger i uka, og en 4 timers opperasjon 3 ganger i uka, tror jeg valget er lett, uavhengig av hvor lat og forfengelig man er...

Husk, at med operasjon må man jo ta en og en muskel, ikke muskelgrupper slik man tar med trening.

Tror ikke dette noen gang blir en realitet, eller som du kan lese over. Så tror jeg ikke dette funker. Men hvis det skal gjennomføres ser jeg for meg en laser løsning. Der laseren er stilt til å funke så/så dybt inne i armen( ved musklen) og at man sveiper de områdene man ser for seg å "trene".

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man kan ri på en lama, isåfall hvor mye man kan veie for at lamaen skal 'takle' det. Og så lurer jeg på hvordan folk hadde reagert om jeg tok den med inn på butikken for å handle, har en følelse av at jeg ikke får svar på det siste :p

Lenke til kommentar

Jeg så en dokumerntar om historisk ølbrygging sammenliknet med moderne masseproduksjon på Discovery.

Det moderne bryggeriet hadde gjær i noe som minnet om et laboratorium.

Den var nøye passet på fordi den var etterkommer av den soppen som bryggeriets grunnlegger hadde brukt.

Hvis de mistet den, og måtte gå over på en annen gjærtype, ville ølen også bli annerledes. Og kvalitet er jo viktig.

Det ble nevnt at ølbryggere i tidligere tider blandet alle ingrediensene i et kar, og håpet at riktig type sopp skulle dale ned fra lufta og formere seg i brygget.

Mitt temmelig ekle spørsmål er som følger:

Kan alle typer sopp brukes?

Hva med de ekle typene som infiserer underliv eller føtter?

Jeg tror ikke fotsopp-øl eller underlivssopp-øl har noe markedspotensiale.

Men vil den kunne danne sukker om til alkohol slik som gjær i øl skal gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...