Rudde Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Er det skatt på expoterte varer ut av Norge? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Er det skatt på expoterte varer ut av Norge? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Er det skatt på expoterte varer ut av Norge? Nei. Ellers ville det vært dobbel beskatning, i og med at man da ville endt opp med å betale avgifter både for Norge og for landet man kjøper det i. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Om man blir sendt på en jobb-reise av arbeidsgiver, men har flyskrekk, hvilke muligheter har man for å kreve at man ikke flyr? Kan man f.eks kreve å ta tog/båt/bil hele veien? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Om man blir sendt på en jobb-reise av arbeidsgiver, men har flyskrekk, hvilke muligheter har man for å kreve at man ikke flyr? Kan man f.eks kreve å ta tog/båt/bil hele veien? Det må du nesten høre med firmaet i og med at reglement for å få dekt reiseutgifter er internt på firmaet. Men jeg har litt vansker for å tro at det skal være så vanskelig å få til om du har legeattest på at du har flyskrekk (ta det opp med fastlegen om det er aktuelt). 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Det må du nesten høre med firmaet i og med at reglement for å få dekt reiseutgifter er internt på firmaet. Men jeg har litt vansker for å tro at det skal være så vanskelig å få til om du har legeattest på at du har flyskrekk (ta det opp med fastlegen om det er aktuelt). Det er ikke aktuelt for min del, jeg flyr gladelig Var bare en tanke som slo meg her en dag, nå som min arbeidsgiver har planer om å sende meg av litt rundt i verden... Endret 23. mars 2011 av aklla Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Du hadde neppe blitt sendt rundt i det tilfellet. 1 Lenke til kommentar
boombadila Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 kommer altinn noensinne opp igjen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor begynner stålull å ruste etter at du har brukt det til å vaske kasserollen med, hvis den blir liggende på benken? Jeg tenker det har med oksygen og bakterier å gjøre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Du hadde neppe blitt sendt rundt i det tilfellet. Joda, men om jeg satt med unik kompetanse som f.eks noen i Spania hadde brukt for, og jeg nektet å fly, hva da? "ta det via telefon", "ikke reis dit", "de fra spania kan komme hit" og tilsvarende svar er ikke det jeg er ute etter A-Jay ga meg ett svar jeg delvis er fornøyd med Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Er bildet under troverdig? Tenker da i hovedsak når det kommer til Fukushima-strålingen sammenlignet med alt det andre. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor begynner stålull å ruste etter at du har brukt det til å vaske kasserollen med, hvis den blir liggende på benken? Jeg tenker det har med oksygen og bakterier å gjøre. Hovedbestanddelen av stål er? Jern! Jern korroderer når det kommer i kontakt med oksygen, og vann fremskynder denne prosessen. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor begynner stålull å ruste etter at du har brukt det til å vaske kasserollen med, hvis den blir liggende på benken? Jeg tenker det har med oksygen og bakterier å gjøre. Hovedbestanddelen av stål er? Jern! Jern korroderer når det kommer i kontakt med oksygen, og vann fremskynder denne prosessen. I tillegg til at skrapingen mot kasserollene lager små riper i overflaten og bøyer/bretter stålet. Jern ruster fortere på svake punkter (lag en knekk på en bit ståltråd og test selv). Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Jepp, ble et litt mangelfullt innlegg jeg skrev. Skylder på at jeg satt med mobilen på bussen. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Du hadde neppe blitt sendt rundt i det tilfellet. Joda, men om jeg satt med unik kompetanse som f.eks noen i Spania hadde brukt for, og jeg nektet å fly, hva da? "ta det via telefon", "ikke reis dit", "de fra spania kan komme hit" og tilsvarende svar er ikke det jeg er ute etter A-Jay ga meg ett svar jeg delvis er fornøyd med Det er umulig å gi et konkret og generelt svar ettersom dette vil være forskjellig fra bedrift til bedrift og ansettelseskontrakt til ansettelseskontrakt. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hvilken tid er den "riktige? sommertid eller vintertiden? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Hvilken tid er den "riktige? sommertid eller vintertiden? Vintertid er den riktige tiden. Du kan lese mer her: http://www.timeanddate.com/norsk/sommertid.html Endret 23. mars 2011 av Nerowulf Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Det er umulig å gi et konkret og generelt svar ettersom dette vil være forskjellig fra bedrift til bedrift og ansettelseskontrakt til ansettelseskontrakt. Men det fikk meg til å tenke. Hvis man har legeattest på at man har flyskrekk, kan man da bruke feks diskrimineringsloven til å forlange at arbeidsgiver skal la en reise med andre transportmidler? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Vis vi bygget en havn i verdensrommet, så vi kunne ha bygd skip uten at gravitasjonen forstyrret for mye, og vi hadde begynte å minne astroide beltet. Hvilket design ville de første skipene vi hadde sent mot andre stjerne ha hatt? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 vi hadde begynte å minne astroide beltet. ok? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå