Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man blir sendt på en jobb-reise av arbeidsgiver, men har flyskrekk, hvilke muligheter har man for å kreve at man ikke flyr?

Kan man f.eks kreve å ta tog/båt/bil hele veien?

Det må du nesten høre med firmaet i og med at reglement for å få dekt reiseutgifter er internt på firmaet. Men jeg har litt vansker for å tro at det skal være så vanskelig å få til om du har legeattest på at du har flyskrekk (ta det opp med fastlegen om det er aktuelt).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må du nesten høre med firmaet i og med at reglement for å få dekt reiseutgifter er internt på firmaet. Men jeg har litt vansker for å tro at det skal være så vanskelig å få til om du har legeattest på at du har flyskrekk (ta det opp med fastlegen om det er aktuelt).

Det er ikke aktuelt for min del, jeg flyr gladelig :)

Var bare en tanke som slo meg her en dag, nå som min arbeidsgiver har planer om å sende meg av litt rundt i verden...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvorfor begynner stålull å ruste etter at du har brukt det til å vaske kasserollen med, hvis den blir liggende på benken?

Jeg tenker det har med oksygen og bakterier å gjøre.

Lenke til kommentar

Du hadde neppe blitt sendt rundt i det tilfellet.

Joda, men om jeg satt med unik kompetanse som f.eks noen i Spania hadde brukt for, og jeg nektet å fly, hva da?

"ta det via telefon", "ikke reis dit", "de fra spania kan komme hit" og tilsvarende svar er ikke det jeg er ute etter :)

A-Jay ga meg ett svar jeg delvis er fornøyd med

Lenke til kommentar

Hvorfor begynner stålull å ruste etter at du har brukt det til å vaske kasserollen med, hvis den blir liggende på benken?

Hovedbestanddelen av stål er? Jern! Jern korroderer når det kommer i kontakt med oksygen, og vann fremskynder denne prosessen.

Lenke til kommentar

Hovedbestanddelen av stål er? Jern! Jern korroderer når det kommer i kontakt med oksygen, og vann fremskynder denne prosessen.

I tillegg til at skrapingen mot kasserollene lager små riper i overflaten og bøyer/bretter stålet. Jern ruster fortere på svake punkter (lag en knekk på en bit ståltråd og test selv).

Lenke til kommentar

Du hadde neppe blitt sendt rundt i det tilfellet.

Joda, men om jeg satt med unik kompetanse som f.eks noen i Spania hadde brukt for, og jeg nektet å fly, hva da?

"ta det via telefon", "ikke reis dit", "de fra spania kan komme hit" og tilsvarende svar er ikke det jeg er ute etter :)

A-Jay ga meg ett svar jeg delvis er fornøyd med

Det er umulig å gi et konkret og generelt svar ettersom dette vil være forskjellig fra bedrift til bedrift og ansettelseskontrakt til ansettelseskontrakt.

Lenke til kommentar

Det er umulig å gi et konkret og generelt svar ettersom dette vil være forskjellig fra bedrift til bedrift og ansettelseskontrakt til ansettelseskontrakt.

Men det fikk meg til å tenke. Hvis man har legeattest på at man har flyskrekk, kan man da bruke feks diskrimineringsloven til å forlange at arbeidsgiver skal la en reise med andre transportmidler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...