Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man for eksempel har dårlig syn, kan man da trene opp synet til å se bedre?

Endring i dietten kan hjelpe, gulerøtter og broccoli skal være bra saker. I følge denne siden skal det være mulig å trene opp bedre syn
Får man dårlig syn av å ser mye på dataskjermen? Kommer det an på hvilken dataskjerm det er osv.?

8865265[/snapback]

Usikker, men jeg har hørt at det å fokusere hele tiden på ting nært deg gir nærsynthet. Selv er jeg nærsynt, men har nattsyn bedre enn gjennomsnittet, så jeg tror ikke nattsynet skades.

 

Ellers viser et raskt søk at laserbehandlig av øyet kan gi redusert nattsyn.

Lenke til kommentar

Hvis man venner kroppen på lite væske, dvs. at man drikker mindre enn det som egentlig er sunt, og så en dag drikker mer enn man trenger. Vil kroppen ha vent seg til lite væske, og dermed ikke ta opp så mye som hos en person som drikker normalt?

 

Håper det er forståelig. :blush:

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Kan nattsynet forbedres av å være i mørke omgivelser

 

Ja, man mener bla. at pirater brukte "eyepatchen" sin for da så de bedre i mørket( altså pga de fjernet "lokket og så bedre med øyet som var mindre vandt til lys")

 

Vet ikke om det forbedres sånn at det forblir sånn, men man ser jo bedre i et mørkt rom når man har vendt seg til det. Feks, du går inn på ditt mørke soverom og ser ikke no, men etter en stund så ser du bedre.

Lenke til kommentar
Sjekker politi/brannvesen/ambulanse om du har gjort i buksa etter en ulykke?

8871858[/snapback]

Kjenner på ingen måte rutinene til utrykknigs personel, men regner med at de sjekker alt det viktigste. Og i å med at det ikke er så veldig mange viktige organer rundt anus området så regner jeg ikke med at det ikke står på sjekk liste dems. Men du kan nok regne med at er det alvorlig nok til at du må legges inn på sykehus så får du hjelp til å skifte osv, og da er det noen som merker det.

 

Og er du uskadet nok til å gå hjem, så ser nok polisen det når du går

Lenke til kommentar
Sjekker politi/brannvesen/ambulanse om du har gjort i buksa etter en ulykke?

8871858[/snapback]

 

Det er forsåvidt noe man legger merke til ganske kjapt, og kan gi en pekepinn også ( til en viss grad ) om hvor alvorlig eventuelle skader er.

Uansett, har du gjort det vil det være noe de er veldig vant med, og vil forholde seg til det på en profesjonell måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...