Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hehe. Jeg har en kamerat som liker å ta i bruk reklame med forhåndsbetalte returkonvulutter. Denne gangen var det en fra Citibank der han fylte konvulutten med ris og sendte tilbake. Tenkte jeg da skulle fylle hele postkassa hans med lis og skrive "Her i Citibank tar vi alle forespørsmål og kunder seriøse, i ditt tilfelle har tatt ditt bidrag, invistert og mangedoblet gevinsten. Her er overskuddet" (eller noe lignende, noen bedre ideer?)

9588806[/snapback]

 

Do it :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe. Jeg har en kamerat som liker å ta i bruk reklame med forhåndsbetalte returkonvulutter. Denne gangen var det en fra Citibank der han fylte konvulutten med ris og sendte tilbake. Tenkte jeg da skulle fylle hele postkassa hans med lis og skrive "Her i Citibank tar vi alle forespørsmål og kunder seriøse, i ditt tilfelle har tatt ditt bidrag, invistert og mangedoblet gevinsten. Her er overskuddet" (eller noe lignende, noen bedre ideer?)

9588806[/snapback]

Vær der når han får den :!:, og ta bildee :p

Lenke til kommentar
Ryktet har det at vi trenger ca. 8 timer søvn per natt. Hva om jeg gradvis sov kortere og kortere? Jeg tenker da at jeg begynte med 8 timer natten, for så å senke det med 5 minutter annenhver natt.

Ville jeg holdt ut lenger når jeg kom til f.eks. 6 timersnetter enn en som går direkte fra 8 til 6 timer? Hvor lenge, og hvor korte netter hadde jeg holdt ut før kroppen min kollapser og jeg havner i koma i en uke?  :)

9588776[/snapback]

 

Jeg klarer meg helt greit meg ca. 6 timer søvn hver dag. Det er sikkert bedre med 8-9 timer søvn når man skal lære på skolen etc. men jeg har holdt meg til et gjennomsnitt på rundt 6 timer i hvertfall i et år nå ;) Og jeg har aldri kollapset. Jeg føler jeg sover godt ut når jeg sover 7-7.5 timer, og er morgentrøtt av 6 timer. 4 timer, da er jeg lys våken når jeg våkner og litt utover dagen, men så blir jeg trøtt.

 

Jeg sover heller aldri middag eller lignende, men sover ekstra lenge i helgene. (8-9 timer)

 

EDIT: Jeg sier ikke at det er sunt å sove lite, men det virker som kroppen tilpasser seg det, og kan fint leve med det, men det optimale er nok 8-8.5 timer søvn hver dag, og med samme leggetig og stå-opp tid samtlige 7 dager, uten middagslurer ;)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Er kjønnherpes og herpes det samme?

9591511[/snapback]

Nei, det er herpes 1 og herpes 2.

Husker ikke hvilken som er hvilken.

Herpes har alle, men ikke av typen man får på kjønnsorganet.

9591975[/snapback]

Type 1 kan ramme både ansikt og kjønnsorgan, type 2 rammer stort sett kun kjønnsorgan. Type 2 har litt lettere for å komme igjen senere. Type en kalles ofte munnsår/forkjølelsessår og kan smitte ved samleie.

 

Edit: Hvorfor har fisken en annen type struktur på musklene enn f.eks. hval? Vet at de stammer fra to vidt forskjellige evolusjonsretninger, men jeg skjønner ikke hvordan fiskekjøttet kan fungere som muskler når man ser på strukturen av det.

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar

Melkesyre får du i beina, sting får du i mageområdet.

 

Eksempler på ting der man jobber i den anaerobe sonen kan være 100 m løp, vektløftning, eller sjauing av tunge gjenstander o.l.

 

Melkesyre (HLa) (kalles også laktat(La-) (Laktat er en del av melkesyre)) dannes det en liten mengde av hele tiden når kroppen forbrenner glykolysen. Dette klarer imidlertid kroppen å frakte bort så lenge man holder seg innenfor den aerobe sonen (at man ikke jobber hardere enn at man tilfører musklene så mye oksygen at de klarer å frakte bort melkesyra). Når man så beveger seg over i den anaerobe sonen klarer ikke kroppen lenger å frakte bort melkesyren, og man merker at man blir stiv.
Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...