Fanta4free Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 hvorfor blir man trøtt?? og hvorfor sovner man?? vis det er for man slapper for mye av så slapper man jo av når man ser på film og men da sovner ikke jeg liksom noen som vet eller?? 9572698[/snapback] ehh liksom *bump* Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det du spør om er det egentlig ingen som vet, er mange hypoteser, og vi vet at vi ikke kan leve uten søvn. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er noen definitive teorier ennå. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er vel noe âla hjernen skal hvile, og "rydde" opp. Vi venter på Simen1 vi Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvor mange kilo middagsris får man plass i en standard norsk postkasse? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ferdig kokt, eller rå(?) ris? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ferdig kokt, eller rå(?) ris? 9588475[/snapback] rå Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Når er man kortvokst (dverg?) og når er man ikke? Er det en gyllen grense? Hvis nei, hvor høy er verdens høyeste dverg? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har ikke noe grundig svar på det med søvn så jeg overlater det til andre og svarer heller på dette: Hvor mange kilo middagsris får man plass i en standard norsk postkasse?9588446[/snapback] Det finnes så vidt jeg vet ingen standard postkassestørrelse for Norge. Da må du nesten måle størrelsen på den og prøve. F.eks er en postkasse på 1*3*4 dm = 12 liter. Det er nok til å romme B4-konvolutter med god margin, samt et par enkeltpakker med bøker fra bokklubben. Kokt ris har en tetthet som er litt lavere enn vann på grunn av hulrommene i mellom. Trolig rundt 0,7. Da vil du få 0,7*12 = 8,4 kg kokt ris oppi den. Tørr ris har en tetthet som er omtrent den samme som vann: 1,0. (Ris synker raskt i vann, men i luft er det mye tomrom i mellom.) Da vil du får 1,0*12 = 12 kg ris oppi postkassa. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) dam og skills på Simen1 nblir like forbausa vær gang Endret 27. september 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det er jo bare enkel fysikk da. Redigert: Jeg fant litt mer nøyaktig tetthet her: Rice, hulled 753 Rice, rough 577 Rice grits 689 Dvs. en 12 liters postkasse må ha henholdsvis 9,036, 6,924 eller 8,268 kg av de ulike tørre/rå ristypene for å bli full. Aner jeg noe fanskap er på gang? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Ah.... I see Jeg ser på detta som en standard postkasse, så da satser jeg på ca. 10 Kilo ris Edit: Hehe, hva koster 10 kilo ris a? den billigste man kan få tak i lissom Endret 27. september 2007 av Footy Lenke til kommentar
ecko Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 hvorfor skummer pepsi max så ekstremt? og hvorfor skummer den enda mer når man har isbiter i glasset? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Footy: Jeg tror du finner den billigste risen i invandrerbutikker. Regner med det koster en femtilapp per 5kg-sekk. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du får jo firstprice sekker på Kiwi for en rimelig penge Menne, hva skal du gjøre med all risen? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ryktet har det at vi trenger ca. 8 timer søvn per natt. Hva om jeg gradvis sov kortere og kortere? Jeg tenker da at jeg begynte med 8 timer natten, for så å senke det med 5 minutter annenhver natt. Ville jeg holdt ut lenger når jeg kom til f.eks. 6 timersnetter enn en som går direkte fra 8 til 6 timer? Hvor lenge, og hvor korte netter hadde jeg holdt ut før kroppen min kollapser og jeg havner i koma i en uke? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har høyrt at ein kun treng 4 timar søvn døgnet. Überman Sleep Scedule elns trur eg det var. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du får jo firstprice sekker på Kiwi for en rimelig penge Menne, hva skal du gjøre med all risen? 9588765[/snapback] Hehe. Jeg har en kamerat som liker å ta i bruk reklame med forhåndsbetalte returkonvulutter. Denne gangen var det en fra Citibank der han fylte konvulutten med ris og sendte tilbake. Tenkte jeg da skulle fylle hele postkassa hans med lis og skrive "Her i Citibank tar vi alle forespørsmål og kunder seriøse, i ditt tilfelle har tatt ditt bidrag, invistert og mangedoblet gevinsten. Her er overskuddet" (eller noe lignende, noen bedre ideer?) Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Du får jo firstprice sekker på Kiwi for en rimelig penge Menne, hva skal du gjøre med all risen? 9588765[/snapback] Hehe. Jeg har en kamerat som liker å ta i bruk reklame med forhåndsbetalte returkonvulutter. Denne gangen var det en fra Citibank der han fylte konvulutten med ris og sendte tilbake. Tenkte jeg da skulle fylle hele postkassa hans med lis og skrive "Her i Citibank tar vi alle forespørsmål og kunder seriøse, i ditt tilfelle har tatt ditt bidrag, invistert og mangedoblet gevinsten. Her er overskuddet" (eller noe lignende, noen bedre ideer?) 9588806[/snapback] Hehe :!: Se på Kiwi som jeg sa, billig ris der Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 haha nice one! -- Annet snedig spm: Gar Kinderegg-koder ut pa dato? jeg samlet pa sanne lapper for lenge siden, men gadd aldri a bruke dem. Na fant jeg dem igjen, og skulle prove "what is was all about" http://magic-kinder.com Koden: XL10K EK25Z jeg vet ikke om det skal vaere i et eller 2 "ord" men for meg virket neither. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå