Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva er det ordentlige navnet for slike "test-bilder" som ofte var å finne på forskjellige TV-kanaler før i tiden. Ofte var det også en lyd på en viss frekvens som gikk og surret samtidig.9581992[/snapback] Prøvebilde Last ned som skjermsparer Om jeg ikke husker feil så er tonen en C. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Siden vi er inne på temaet prøvebilde; Hvorfor har de valgt akkurat DE fargene og DEN tonen? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Sa kommer det (apenbare) etterfolgende sporsmalet: Hvorfor valgte Microsoft akkuratt DE 12 fargene i Paint? Hxx2KcPWWZg edit; skal ikke vaere lett =/ Endret 26. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ståle: The url contained a malformed video id. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 var den filmen fake? er vell ingen som kan tegne bra i paint. også spørsmålet mitt: hvordan ser folk som har skjeve øyne? slik at den ene pupillen stikker litt ut til siden? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 var den filmen fake? er vell ingen som kan tegne bra i paint. også spørsmålet mitt: hvordan ser folk som har skjeve øyne? slik at den ene pupillen stikker litt ut til siden? 9583303[/snapback] FAKE?! Det er jo "behind the scenes" for MS paint Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 var den filmen fake? er vell ingen som kan tegne bra i paint. 9583303[/snapback] Ja, filmen er fake. Og det er de som klarer å utnytte paint faktisk: Mona Lisa in Paint Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror det kun er nedkjølingen som er viktig. Den motvirker at varmen brer seg fra den døde/svidde huden og innover i vevet. Dvs. at jo kaldere jo bedre. Når fingeren først har blitt kald ser jeg ingen grunn til å fortsette å holde den under vann. 9574713[/snapback] Litt sent svar, men i alle nye førstehjelps bøker/manualer står det at man skal bruke romtemperert væske. Har du aldri brent deg? det hjelper å holde fingen under vann, psykisk kanskje. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 var den filmen fake? er vell ingen som kan tegne bra i paint. også spørsmålet mitt: hvordan ser folk som har skjeve øyne? slik at den ene pupillen stikker litt ut til siden? 9583303[/snapback] Jeg kan vise deg, jeg har et øye som er sånn Sånn ser det ut Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Mine øyne er litt skjeve, og jeg ser med ett øye av gangen (ja, det høres merkelig ut), og har 0 samsyn/dybdesyn Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvor mye vann må jeg drikke, og når for å måtte stå opp om natta i 4-5tiden for å pisse? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 En halv liter holder for min del, da må jeg oppe i rundt totida. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva er et penere ord for å drite? Sånn som urinere. Tenker på det fagelige uttrykket. Er avføre et ord? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 "gjøre sitt fornødne"? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva er et penere ord for å drite? Sånn som urinere. Tenker på det fagelige uttrykket. Er avføre et ord? 9585916[/snapback] Du kan si "defekere", men det blir kanskje litt i særeste laget. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg tror det kun er nedkjølingen som er viktig. Den motvirker at varmen brer seg fra den døde/svidde huden og innover i vevet. Dvs. at jo kaldere jo bedre. Når fingeren først har blitt kald ser jeg ingen grunn til å fortsette å holde den under vann. 9574713[/snapback] Litt sent svar, men i alle nye førstehjelps bøker/manualer står det at man skal bruke romtemperert væske. Har du aldri brent deg? det hjelper å holde fingen under vann, psykisk kanskje. 9583587[/snapback] Det er viktig at man ikke bruker for kaldt vann, da kan man nemlig lett få forfrysninger. 20 grader er vel passelig. Det er svært viktig at det forbrente området straks avkjøles. Dette gjøres best i rennende vann med temperatur 15-20 grader Celsius. Denne behandlingen er svært viktig, og en skal fortsette med denne avkjølingen i minst 30 minutter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da kommer de snodige spørsmålene: Hvorfor minst 30 minutter og hvorfor ikke kaldere vann? Nedkjøling er åpenbart ikke årsaken. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva er et penere ord for å drite? Sånn som urinere. Tenker på det fagelige uttrykket. Er avføre et ord? 9585916[/snapback] Tømme ryggen, eventuelt nakken om du må noe sykt. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da kommer de snodige spørsmålene: Hvorfor minst 30 minutter og hvorfor ikke kaldere vann? Nedkjøling er åpenbart ikke årsaken. 9587372[/snapback] Det skal ikke være kaldere fordi når huden er forbrent vil den lettere få frostskader nettopp fordi huden er påvirket av varme og vil dermed respondere på en annen måte enn når den er upåvirket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå