Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Kulde lindrer jo smerte då. Ikkje veit eg kvifor, men har sjølv opplevd dette...

 

Eg og ein kamerat var å badet i elva i fjor sommer. Eg trakka oppå ein stor stein, og i det eg skulle hoppe ned frå steinen sklei steinen ut. Dette resulterte til at (heldig som eg var) fekk litt av foten i klem under steinen. Etterkvart som steinen sklei vidare fekk eg løsna fotbladet, og alt såg tilsynelatande fint ut, med unntak av litt skrubbsår vel å merke.

 

Så gjekk eg og kameraten min opp ein grusveg på rundt 300 meter og under turen merka eg at eg blødde frå undersida av foten. Eg sat meg ned på ein stein og undersøkte undersida av fotbladet nærmare. Joda, her hadde eg klart å kutte lilletåa inn til beinet. Eg kunne rett og slett sjå rett inn. Eg kjente absolutt ingenting av smerte. Dette grunna vi hadde bada ei stund i det kalde elvevatnet --> kroppen delvis nedkjølt.. Anyway, kom meg på legevakta og sydde ein del sting.

 

MASSE OT PÅ MEG :(

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem kom først til Norge av forfedrene til samene og de germanske stammene?

9576337[/snapback]

Det spørs hvilken landsdel du snakker om. De første nordmenn fulgte isen nordover og kom til sør-norge for 8000(?) år siden. Samene kom østfra til nord-norge. Ikke helt sikker på når det var men det må nødvendigvis ha vært en del seinere siden isen gikk seinere nordpå. Tror også at man regner med at den samiske kulturen er rundt 3000 år gammel.

 

(fritt etter hukommelsen, slå det opp i wikipedia. ;) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hva er det ordentlige navnet for slike "test-bilder" som ofte var å finne på forskjellige TV-kanaler før i tiden. Ofte var det også en lyd på en viss frekvens som gikk og surret samtidig.

Lenke til kommentar
En annen ting er jo at avføring består av veldig mye døde røde blodlegemer også

9579525[/snapback]

Veldig mye? Med unntak som Transsylvania ville jeg tro det var heller lite.

 

Røde blodceller blir "pensjonert" i milten, og hemoglobinet (som er rødt) omdannes til bilirubin som går bl.a. ut i gallen (grønn) som går i tarmen og gir den karakteristiske brunfarven. Endel av jernet blir tatt opp i tarmen.

 

Vil derfor tro at det ikke er mye røde blodlegmer, men noen rester av nedbrytningen av disse.

Lenke til kommentar
Er det mulig å bli avhengig av lypsyl?

9581850[/snapback]

Man kan bli psykisk avhengig av nær sagt alt muligl, men jeg tviler på at man kan bli fysisk avhengig av lypsyl

9581857[/snapback]

 

Vil jo si at en kan bli fysisk avhengig av lypsyl, bruekr en det for mye stopper jo kroppen å lage det naturlige fettet som leppene smøres med har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Er det mulig å bli avhengig av lypsyl?

9581850[/snapback]

Man kan bli psykisk avhengig av nær sagt alt muligl, men jeg tviler på at man kan bli fysisk avhengig av lypsyl

9581857[/snapback]

 

Vil jo si at en kan bli fysisk avhengig av lypsyl, bruekr en det for mye stopper jo kroppen å lage det naturlige fettet som leppene smøres med har jeg hørt.

9582132[/snapback]

 

Smøres leppene med et naturlig fett? Da har ikke jeg det, jeg kan la de bli knusktørr bare jeg ikke fukter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...