soulless Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 Finnes det en nettside eller et program som lar deg plotte inn ett nummer og så får man en likning eller noe liknende ut? Det jeg mener er at den gjør så hvis man regner ut likningen vil x-verdien bli til det tallet man plottet inn. Prøv wolframalpha.com, også tilgjengelig på ipad/iphone/android. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 Vann er tettest ved ca 4 grader celcius. Ved 0k er vannet is og tar betraktelig mer plass. (legg en helt full flaske i fryseren) Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 Vann er tettest ved ca 4 grader celcius. Ved 0k er vannet is og tar betraktelig mer plass. (legg en helt full flaske i fryseren) Vann vil ha en annen tetthet ved 0 °K enn ved frysertemperatur. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 Hvorfor kan man ikke pante f. Eks svenske colabokser i Norge? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 Fordi da måtte butikkene gi ut masse pant som de ikke fikk tilbake av Ringnes. Lenke til kommentar
Bastardo Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 To personer med ulik vekt står på ski ned en bakke. Den tyngste personen vil få høyere hastighet og komme fortere ned til bunnen. Hvorfor? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 31. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10013801 Hvis rødt kjøtt er så farlig og kreftfremkallende, hvorfor var kreft ikkeeksisterende i jegersamfunn før i tiden? Er du sikker på at det ikke var noe problem på den tiden (jeg aner ikke selv bare så det er på det rene)? Var faktisk på museum i dag og da sto det at man hadde funnet spor av kreft i dinosaurskjelett. Da er det jo ikke utenkelig at urmenneskene hadde de samme lidelsene. Atskillig kortere levetid kan jo også være en forklaring på hvorfor det ikke var et så stort problem på den tiden. To personer med ulik vekt står på ski ned en bakke. Den tyngste personen vil få høyere hastighet og komme fortere ned til bunnen. Hvorfor? Siden personen som er tyngre har større masse vil den personen få høyere fart. Mener å huske at det har noe med at jo høyere masse jo mer potensiell (eller kinetisk) energi har gjenstanden (0.5mv^2), men nå kjenner jeg at jeg beveger meg ut på tynn is. Har ikke hatt fysikk siden videregående Endret 1. februar 2011 av LtdEdFred Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Vann er tettest ved ca 4 grader celcius. Ved 0k er vannet is og tar betraktelig mer plass. (legg en helt full flaske i fryseren) Vann vil ha en annen tetthet ved 0 °K enn ved frysertemperatur. Vannet utvider seg når det blir kaldere, is ved -10 grader tar mindre plass enn is ved -20 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Det som plager meg med dise boksene og flaskene er at man ike blir kvitt dem. Greit at jeg ikke får krona mi fordi boksen er svensk, men jeg ønsker likevel at den blir resirkulert på miljøvennlig måte. Det ligger alltid en massa Corona- og vinflasker i søppelbøtta ved panteautomaten. De som driver med dette burde enten la automaten svelge disse flaskene uten å gi penger, eller sette opp en egen glassinnsamling ved panteautomaten. Jeg hater å se glass kastes i søpla. Endret 1. februar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Trenger man karbohydrater gjennom maten, eller produserer kroppen det selv? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Hvordan virker stereografi? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Det som plager meg med dise boksene og flaskene er at man ike blir kvitt dem. Greit at jeg ikke får krona mi fordi boksen er svensk, men jeg ønsker likevel at den blir resirkulert på miljøvennlig måte. Det ligger alltid en massa Corona- og vinflasker i søppelbøtta ved panteautomaten. De som driver med dette burde enten la automaten svelge disse flaskene uten å gi penger, eller sette opp en egen glassinnsamling ved panteautomaten. Jeg hater å se glass kastes i søpla. De aller fleste norske panteautomater tar svenske øl- og brusbokser. De svelges, men du får ikke noe for dem. Jeg drikker noen hundre bokser folköl i løpet av en sommer, og svært mange av boksene resirkuleres i panteautomaten i min nærmeste ICA eller Kiwi. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10013801 Hvis rødt kjøtt er så farlig og kreftfremkallende, hvorfor var kreft ikkeeksisterende i jegersamfunn før i tiden? Hovedsaklig var kreftraten lavere fordi folk døde når de var 30 år gamle. AtW Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Godt poeng. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Det som plager meg med dise boksene og flaskene er at man ike blir kvitt dem. Greit at jeg ikke får krona mi fordi boksen er svensk, men jeg ønsker likevel at den blir resirkulert på miljøvennlig måte. Det ligger alltid en massa Corona- og vinflasker i søppelbøtta ved panteautomaten. De som driver med dette burde enten la automaten svelge disse flaskene uten å gi penger, eller sette opp en egen glassinnsamling ved panteautomaten. Jeg hater å se glass kastes i søpla. Man blir jo kvitt dem på miljøstasjonene der man skal kvitte seg med annet av metall og glass (hermetikkbokser, syltetøyglass osv.). Mange av disse miljøstasjonene er plassert rett utenfor en dagligvarebutikk, og i byene er det ikke spesielt langt mellom dem. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Takker for pantesvar! Jeg synes de nesten burde fått til en avtale med svenske produsenter så de kunne sende "regninga" til hverandre, men det ville vel vært problematisk på grunn av avgifter osv.? Har en del brett med Cola og RedBull ståendes i klesskapet her på Sola etter å ha kjøpt de da jeg var hjemme forrige sommer. Blir vel et sted mellom 50 og 100kr i pant så jeg tar det heller med tilbake til Nordby når jeg skal hjem med bilen i påska. Endret 1. februar 2011 av CFM Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Vannet utvider seg når det blir kaldere, is ved -10 grader tar mindre plass enn is ved -20 Ok. Tusen takk. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Trenger man karbohydrater gjennom maten, eller produserer kroppen det selv? Kroppen kan, gjennom en prosess kalt ketose, produsere karbohydrater av fett. Det er dette som blir brukt som salgsargument for lav-karbo dietter, selv om disse ikke har en større effekt en vanlige slankekurer om man sammenligner med en kontrollgruppe. Det finnes flere folkeslag som av naturlige årsaker har en karbofri diett, slik som f.eks eskimoene (tradisjonelt sett, i dag har de frossen pizza i kosten slik alle andre har), så at det er mulig å leve uten karbo stemmer nok. 1 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Kroppen kan, gjennom en prosess kalt ketose, produsere karbohydrater av fett. Det er dette som blir brukt som salgsargument for lav-karbo dietter, selv om disse ikke har en større effekt en vanlige slankekurer om man sammenligner med en kontrollgruppe. Men disse slankekurene er vel dyrere enn å begynne med ketose/lavkarbo? Det er iallefall min oppfatning. Mitt spørsmål: det finnes en tråd på forumet som jeg ikke husker navnet på, men den sammenligner skjermkort(mange skjermkort) og lister dem opp etter hvilket som gir mest poeng per krone. Hvor er denne tråden? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Etter å ha sett 4-5 kolleger, 3 familiemedlemmer gå ned alt fra 10-40 kg (vi snakker i snitt godt over 10% av kroppsvekta, noen mye mer) på en måned til 2 måneder så tror hvertfall eg på lavkarbo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå