Überadri Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 ikke at jeg kan noe om romtid og slikt, men det kunne kanskje tolkes som å flytte sted uten at tiden går framover. Altså teleportering. Men tror ikke det brukes om noe som helst egentlig. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vi hører ofte det å dra fram i tid, og bak i tid. Men hva betyr det å dra sidelengs i tid? Gir det mening? Se for deg en Linje. Du kan bevege deg langs denne linjen. Det vil si at denne linjen (dimensjonen) kan du dra fremover, og bakover. Drar du til siden, så beveger du deg i en annen dimensjon iforhold til denne linjen. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vi hører ofte det å dra fram i tid, og bak i tid. Men hva betyr det å dra sidelengs i tid? Gir det mening? Beveger du deg ortogonalt i forhold til en dimensjon beveger du deg nødvendigvis langs en annen dimensjon. Beveger du deg ortogonalt på x-retningen så beveger du deg i z eller y-retningen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vi hører ofte det å dra fram i tid, og bak i tid. Men hva betyr det å dra sidelengs i tid? Gir det mening? Nei. I romtiden er tiden en dimensjon, men heller ikke i én av de tre romdimensjonene går det å ferdes sidelengs, uten å benytte en av de andre dimensjonene. Man kan f.eks bevege seg både positivt (framover) og negativt (bakover) i x-retningen, men straks man beveger seg sidelengs, så er dette ikke lengre en x-retningsbevegelse, men en y- eller z-retningsbevegelse. I tidsdimensjonen beveger vi oss og alt ellers i universet i positiv retning, foreløpig har det ikke blitt påvist at det er mulig å bevege seg negativt i tidsdimensjonen (bakover i tid). Sidelengs i tid måtte være en annen samtidig hendelse. Bevegelsen måtte altså innebære en samtidighet, i reiseøyeblikket måtte vi befinne oss to steder på samme tid. Og "to steder" er jo ikke lengre et tidsbegrep, men egentlig et romlig begrep. Å være fysisk to steder samtidig høres ganske umulig ut, så jeg tror nok vi kan konkludere med at å bevege seg sidelengs i tid er umulig. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva skjedde med skjønnshår Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvorfor smatter mange mennesker og dyr når de er i ferd med å sovne? Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva er forskjellen på minor og major i musikksammenheng? Det er henholdsvis moll og dur. Forskjellen på en durskala og en mollskala er intervallene mellom notene. Wikipedia forklarer det bedre enn meg. De engelske artiklene er antakelig bedre enn de norske. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvis man vil vinne i lotto, lønner det seg å satse alle pengene på ett spill, eller å fordele dem over lang tid? Hva gir størst vinnersjanse? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hvis man vil vinne i lotto, lønner det seg å satse alle pengene på ett spill, eller å fordele dem over lang tid? Hva gir størst vinnersjanse? Det lønner seg å spille når mange andre spiller. Da er premien høyere. Endret 29. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvis du bare vil vinne lønner det seg såklart å fordele over mange, da du har flere spill å vinne på. Om spørsmålet er hvordan du statistisk sett vil vinne mest, kommer det helt an på hva premiene er, hvor mange som spiller og hvor store sjansene er. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det virker logisk at det lønner seg å satse så lite som mulig per spill, for da er (din innsats)/(total innsats) minimal. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvis man vil vinne i lotto, lønner det seg å satse alle pengene på ett spill, eller å fordele dem over lang tid? Hva gir størst vinnersjanse? Det blir akkurat det samme. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja, det blir nok det samme. Sjansen blir ikke større eller mindre om man satser over 2 uker eller bare den ene. Akkurat som at tallene fra forrige uke kan være de samme denne uken, eller at sjansen for å trille en 6'er er like stor som en 1'er i terningspill. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Dette må nok tas med en klype salt, men høres fornuftig ut. Hvis du vil ha størst mulighet til å vinne mest mulig penger når man først vinner, så bør man ha med tallene 32-34, da de fleste spiller på kalender dager, fordi de bruker fødselsdager, bryllupsdag og andre merke dager, og 32-34 finnes ikke på kalenderen så færre rekker har med disse. 1-7 er vel den mest spilte rekka, så denne bør man holde seg unna, går den inn så blir det vel rekord lav utbetaling på syv rette. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg lurer på en ting. Kan de se hverandre, eller stirrer de bare inn i hvert sitt kamera? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva er forskjellen på en elektrolytt- og keramisk kondensator? Hvorfor kan en keramisk kobles som man vil, mens en elektrolytt har polaritet? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 hmm http://e24.no/it/article4011027.ece Lenke til kommentar
freedomwriter Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvorfor jeg så ofte blir sår i rævva? Dusjer daglig og driter når jeg må, tørker skikkelig gjør jeg og. Jaja.. 1 Lenke til kommentar
vannputtern Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvorfor jeg så ofte blir sår i rævva? Dusjer daglig og driter når jeg må, tørker skikkelig gjør jeg og. Jaja.. tørker kanskje litt for godt? :!: lurer på hvorfor jenter lager så mye drama.. kan de ikke være brødre som oss gutta istedenfor? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvorfor jeg så ofte blir sår i rævva? Dusjer daglig og driter når jeg må, tørker skikkelig gjør jeg og. Jaja.. Kjøp deg et mykere toalettpapir, eller sjekk om du har hemoroider? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå