Kaplan Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hva er verdens vanligste navn? Wikipedia: According to the sixth edition of The Columbia Encyclopedia (2000), Muhammad is the most common given name in the world, including variations.[3] It is estimated that more than 150 million men and boys in the world bear the name Muhammad. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har sett en 3-4 3D-filmer på kino og kikket noen minutter på en 3D-skjerm i en butikk.. Jeg sliter med å se på det fordi det ikke virker 'naturlig'. Det bare skjærer i øynene og jeg ender opp med å bruke første halvtimen av filmen på å tvinge meg selv til å slappe av så hjernen/øynene skal slutte å irritere seg over 3D-effekten og heller prøve å nyte filmen. Hvorfor er det sånn? Har jeg en brytingsfeil i øyet jeg ikke er klar over? er det hjernen min som gjør motstand og nekter å la seg lure? Har jeg ikke sett nok 3D-filmer ennå? Er det mange andre som sliter med 3D? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg synes muslimene er dobbeltmoralske her. De dreper deg når du tegner Muhammed, men selv kaller de ungene sine opp etter han. Endret 25. januar 2011 av ape i båt 3 Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hva menes med "hjelpelinjen" (tegning) altså sånn de lærer å lage på barneskolen Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg synes muslimene er dobbeltmoralske her. De dreper deg når du tegner Muhammed, men selv kaller de ungene sine opp etter han. Det er nok den mest ignorante og fordomsfulle ytringen jeg har lest i denne tråden noengang. Hold deg for god til sånt, du er nå i et forum for teknologi og vitenskap, i en tråd om snedige spørsmål. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor kommer uttrykket "morgenkvisten" fra, og hvorfor "morgenkvisten"? Kvist er jo et utspring fra et tre, og kan også bety "loft", men jeg ser ikke helt sammenhengen. Ordnett.no He shoots and he scores Ren gjetning! Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hva er det med masse som forutsaker gravitasjon? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hva er mest effektivt når man skal tørke seg i håret med håndkle? Tørke i hårets lengderetning, eller tørke i hytt og gevær og rote håret skikkelig til? Simen har sikkert utført forsøk på dette før håret forsvant.... 2 Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor mange voksne nordmenn er det egentlig som aldri har vært i Sverige? Jeg føler meg ganske unik. Hva er mest effektivt når man skal tørke seg i håret med håndkle? Tørke i hårets lengderetning, eller tørke i hytt og gevær og rote håret skikkelig til? Hytt og gevær. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) 1. Kan vi stole på logikken? Gir det mening å være agnostisk til dette spørsmålet? 2. Blir man egentlig sterk av spinat? 3. Når Norges Bank trykker nye penger, sletter de da elektroniske penger? Endret 25. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
soulless Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Svar til 1: Gitt rette premisser og rett logikk, vil konklusjonen være korrekt, dog med visse forbehold: Fallibilism Brain in a vat Pragmatisk sett kan vi altså stole på logikken, i alle fall så stor grad man kan stole på noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Tørke i hårets lengderetning, eller tørke i hytt og gevær og rote håret skikkelig til? Tørkingen kommer som to effekter, ren absorbsjon av håndkle og gjennom fordampning fra håret. Begge to effekter er er i stor grad drevet av tilgjengelig overflateareal, så ved å tørke i håretslengderetning lager man bunter av hår med lite areal - og som dermed stopper både fordampning og absorbsjon. Bonus for at håndkle kan klemme ut vann av fletter dog; men raskeste måte for de vanligste hårlengdene blir nok å rote det til. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) 2. Blir man egentlig sterk av spinat? Nei, det er en myte. Og myten oppstod på grunn av en kommafeil i en tysk lærebok fra 1870 om næringsinnholdet i ulike matvarer. Der var jern spinat oppgitt med 10 ganger så mye jern som det egentlig er i planten, kommaet i tallet var utelatt i trykken. Feilen ble ikke oppdaget før ca 1930. Og da hadde myten om at spinat inneholder spesielt mye jern satt seg i både befolkningen og i helsevesenet. Faktisk ble feilen gjentatt i diverse andre lærebøker, fordi trykkfeilboka ble brukt som kilde. Tegnefilmserien/tegneserien Popeye the Sailor Man (Skipper'n på norsk) hadde vært utenkelig uten denne trykkfeilen. http://en.wikipedia.org/wiki/Spinach#Spinach_in_popular_culture Endret 25. januar 2011 av SeaLion Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Faktisk ble feilen gjentatt i diverse andre lærebøker, fordi trykkfeilboka ble brukt som kilde. Akkurat som ernæringsfolka i Olympiatoppen jobber, altså. Formidler ukritisk gammel viten videre.. 2 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har sett en 3-4 3D-filmer på kino og kikket noen minutter på en 3D-skjerm i en butikk.. Jeg sliter med å se på det fordi det ikke virker 'naturlig'. Det bare skjærer i øynene og jeg ender opp med å bruke første halvtimen av filmen på å tvinge meg selv til å slappe av så hjernen/øynene skal slutte å irritere seg over 3D-effekten og heller prøve å nyte filmen. 3D-film er rett og slett dårlig. Er jo ikke 3D i ordets rette forstand, men en stereoskopisk projeksjon ellerno slikt. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har i alle fall planer om å være skeptisk til "3D" i lang tid fremover, så du er ikke alene. Dessuten ofrer du ofte andre kvaliteter ved TV-en for en, for mange, ubrukelig funksjon. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg har sett en 3-4 3D-filmer på kino og kikket noen minutter på en 3D-skjerm i en butikk.. Jeg sliter med å se på det fordi det ikke virker 'naturlig'. Det bare skjærer i øynene og jeg ender opp med å bruke første halvtimen av filmen på å tvinge meg selv til å slappe av så hjernen/øynene skal slutte å irritere seg over 3D-effekten og heller prøve å nyte filmen. 3D-film er rett og slett dårlig. Er jo ikke 3D i ordets rette forstand, men en stereoskopisk projeksjon ellerno slikt. Du er klar over at måten vi ser verden er stereoskopisk også? 2 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Dere som ikke er fornøyd med dagens 3D-teknologi, venter dere på hologrammer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Dere som ikke er fornøyd med dagens 3D-teknologi, venter dere på hologrammer? Jeg venter ihvertfall på noe som er bedre enn 2D. Det er greit nok at man ikke få ting perfekt med en gang, men 3d har endel kvalitetsmessige ulemper kontra 2d. AtW 1 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 25. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2011 Du er klar over at måten vi ser verden er stereoskopisk også? Japp, men vi kan bevege «kamera» og stille fokus selv. Det gjør enorm forskjell. Gjør du den minste bevegelse med hodet endres perspektivet. Dessuten føles det ikke ut som 3D-film gir like «lang» dybde som vi kan se i virkeligheten. Dere som ikke er fornøyd med dagens 3D-teknologi, venter dere på hologrammer? Liker vanlig film jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå