Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved siden av portrettet ditt oppe i venstre hjørne, står også navnet ditt. I den "kolonnnen" er det en liten pil. Trykk på den og så trykk "administrer ignorerte brukere". Du vil da komme til en ny side hvor du kan legge til navn.

Forøvrig så er normen når det kommer til internettforum å ikke lage såkalte "dobbeltposter" men å bruke "edit" funksjonen. Da kan du legge til det du vil legge til det du vil i posten din i ettertid, uten å gjøre trådene rotete.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Fordi det tar mer plass, eller?

Vil jeg slippe å se brukerene poster og svar på disse?

Du vil få opp en linje som dekker bredden av forumet der det står at det er et innlegg av personen du har blokkert, og du kan da velge å se dette alikevel.. Svar på vedkommendes innlegg vil du se.

Lenke til kommentar

Hvis du sikter til det med editing, så er det det med plass som er avjgørende. Kan ikke komme på noen annen grunn sånn "på sparket". Med tanke på at det bare er plass til 20 innlegg på en side (med mindre du endrer dette i instillingene) ville det fort blitt mye vanskeligere å få med seg hva som blir skrevet, og svare på det før det forsvinner, hvis "alle" hadde begynt å lage dobbel/trippel-poster når de ikke trengte å gjøre mer enn å bruke edit funksjonen.

Beklager for utrolig lang og rotete setning forresten :blush:

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/viten/article3988404.ece - "Innen 2025 vil vi vite om det er noen former for liv i vårt solsystem, og også om det er liv i rimelig nærhet av solsystemet." Knut Jørgen Røed Ødegaard.

Mitt spørsmål: Hva snakker han om? Hvordan skal de klare å vite dette allerede innen 2025?

Han mener vel at vi med bra nok utstyr vil kunne påvise forhold som er så "liv laga" at det er mer sannsynlig at liv har oppstått der enn at det ikke har det. Uansett skjønner jeg hva du mener - Ødegaard er liksom en sånn "ekspert" som har tilgang til å la fantasiene få fritt utløp i mediene. At de ikke gjør stor forskjell på kvalifisert gjetning og fakta sier kanskje litt om hvor alvorlig vi bør ta dem ellers også? :)

Et relatert spørsmål: Hvis det som Ødegaard sier viser seg å finnes flere universer "utenfor" vårt eget, hvordan definerer han da et "univers"? Hvis to universer påvirker hverandre ville jeg vel mene de var deler av samme univers?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
1. Månen har i dag, fra hvor jeg er, en svær lys ring rundt seg med en radius på ca 15-25 ganger så stor som månen selv. Hva er det?

Månen har ikke glorie. Det bare ser sånn ut fordi du står på en planet som har atmosfære og skyer.

jaja, åpenbart at det ikke er selve månen som har det.

Men det er veldig sjeldent jeg ser slikt, så hvorfor er det slikt akkurat i dag?

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/viten/article3988404.ece - "Innen 2025 vil vi vite om det er noen former for liv i vårt solsystem, og også om det er liv i rimelig nærhet av solsystemet." Knut Jørgen Røed Ødegaard.

Mitt spørsmål: Hva snakker han om? Hvordan skal de klare å vite dette allerede innen 2025?

Han mener vel at vi med bra nok utstyr vil kunne påvise forhold som er så "liv laga" at det er mer sannsynlig at liv har oppstått der enn at det ikke har det. Uansett skjønner jeg hva du mener - Ødegaard er liksom en sånn "ekspert" som har tilgang til å la fantasiene få fritt utløp i mediene. At de ikke gjør stor forskjell på kvalifisert gjetning og fakta sier kanskje litt om hvor alvorlig vi bør ta dem ellers også? :)

Et relatert spørsmål: Hvis det som Ødegaard sier viser seg å finnes flere universer "utenfor" vårt eget, hvordan definerer han da et "univers"? Hvis to universer påvirker hverandre ville jeg vel mene de var deler av samme univers?

Han snakker om tomrom lenger oppe i artikkelen. Kanskje han sammenligner universer med måten vi ser på galakser. Så galakser er store samlinger av stjerner, som har enorme tomrom mellom seg. Mens universer vil være enorme samlinger av galakser, med enda større tomrom mellom seg. I dunno.

Men dette er mer noe han håper/spekulerer om. Akkurat 2025 virket han så dødens sikker på. Akkurat som om det er planlagt en syk operasjon som vil fullføres det året eller noe. For meg måtte det i det minste kreve å ta en titt under overflaten til Jupiters måne Europa. Som jeg vil tro er lenger enn 14 år fremover.

Edit: Sitat: "- Jeg har sagt – og gjentar – at vi innen 2025 vil vite om det er noen former for liv i vårt solsystem, og også om det er liv i rimelig nærhet av solsystemet. "

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...