Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Har du aldri reprarert sykler Xecuter? :p

I alle fall ta av dekket, hold det ved hjelp av nevane på kvar side av sylinderen på hjulet og få ein kompis til å spinne dekket. Så tilter du det litt til kvar side, det var ein slik effekt du tenkte på? Men eg anar ikkje kva som gjer det slik.. :p

9554969[/snapback]

Joda mange ganger. Ja det var den effekten jeg mente. Kom på elektrisk høvel fordi det var det jeg brukte sist, har ikke reparert sykler på år. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1; om det ikke er deg, er jeg nokså sikker på at du som sitter i forumstyret veit hvem denne personen er :) Hvorfor kan du ikke bare si svaret på hvem dette er?

9559010[/snapback]

For då blir ikkje den ukjente brukaren ukjent lenger. ;) Trur det er Dotten.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Sviker
Lenke til kommentar
Simen1; om det ikke er deg, er jeg nokså sikker på at du som sitter i forumstyret veit hvem denne personen er :) Hvorfor kan du ikke bare si svaret på hvem dette er?

9559010[/snapback]

To grunner:

1. Jeg vil ikke avsløre din identitet for alle brukerne av forumet fordi jeg respekterer personvernet av anonyme brukere. Det samme gjelder for ukjent_bruker.

2. Det er langt i fra alle brukere som kan identifiseres.

Lenke til kommentar
Er trafikklys regulert av en sentral, eller er det rett og slett innstillinger i et bestemt lyskryss?

9559930[/snapback]

Det varierer. På småsteder med bare noen få lyskryss er det en PLS (datamaskin) i hvert lyskryss som styrer lysene, som regel bare basert på klokkeslett, ukedag og trykknapper. På litt større steder kan flere lyskryss, med hver sine PLS-er, være koblet sammen slik at de blir optimalt synkrone med hverandre. I byer som Los Angeles tipper jeg alle lyskryssene, fortsatt med hver sin PLS, er koblet til en overvåkningssentral som har muligheten til å overstyre de dersom f.eks overvåkningskameraer viser trafikkulykker, utrykningskjøretøy, eller andre årsaker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kan paintball være dødelig? prøvde en og der stod det at den ikke var "leketøy og kunne medføre skader og muligens død...?

9560109[/snapback]

Hvis du fyrer av et paintballskudd i halsen på en annen en, 10 cm unna gjentatte ganger så skal du ikke se bort ifra at at stakkaren får alvorlige skader som muligens kan drepe h*n om h*n ikke får hjelp.

Lenke til kommentar
Er trafikklys regulert av en sentral, eller er det rett og slett innstillinger i et bestemt lyskryss?

9559930[/snapback]

Det varierer. På småsteder med bare noen få lyskryss er det en PLS (datamaskin) i hvert lyskryss som styrer lysene, som regel bare basert på klokkeslett, ukedag og trykknapper. På litt større steder kan flere lyskryss, med hver sine PLS-er, være koblet sammen slik at de blir optimalt synkrone med hverandre. I byer som Los Angeles tipper jeg alle lyskryssene, fortsatt med hver sin PLS, er koblet til en overvåkningssentral som har muligheten til å gripe inn dersom overvåkningskameraer viser trafikkulykker eller det kommer utrykningskjøretøy, eller andre årsaker.

9560103[/snapback]

Hmm, borti her så har vi et lyskryss som ikke skifter før det er noen biler i "kø" til det lyset, og hvis kun et av lysene har en bil i kø så vil kun det skifte (og det koresponderende lyset)

(håper dere forstår tegningen min :) )

Lenke til kommentar

killerboy85: Hvis man treffer veldig ugunstig så kan det nok være dødelig ja. F.eks får en kule opp i nesen eller inn i øyekroken. Da kan det nok tenkes å forårsake dødelige skader. Evt. få blodkar i hjernen til å sprekke, som igjen kan være dødelig. Eller mer indirekte årsaker som f.eks få en til å ramle stygt og slå hull i hodet på en spiss sten.

chokke: Det kan være sensorer i bakken eller kamerabaserte sensorer som forteller om det er biler i kø. Jeg vet om et sånt lyskryss i Trondheim, like ved Lerkendal stadion, men tror de er ganske sjeldne.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvor er det tryggest og befinne seg, på jorden eller i en rom stasjon langt over oss? inv_biggrin.gif

9560249[/snapback]

Tryggest fra hva da?

9560266[/snapback]

Taturkatastrofer og meteorstormer inv_biggrin.gif

Jeg tenkte meg vell ikke hlet om da jeg stilte spørsmålet, hvis du er redd for og bli overfalt så er du nokk veldig mye tryggere oppe i rommet enn her nede på bakken inv_biggrin.gif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...