Xecuter Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har du aldri reprarert sykler Xecuter? I alle fall ta av dekket, hold det ved hjelp av nevane på kvar side av sylinderen på hjulet og få ein kompis til å spinne dekket. Så tilter du det litt til kvar side, det var ein slik effekt du tenkte på? Men eg anar ikkje kva som gjer det slik.. 9554969[/snapback] Joda mange ganger. Ja det var den effekten jeg mente. Kom på elektrisk høvel fordi det var det jeg brukte sist, har ikke reparert sykler på år. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hvem er ukjent bruker? Endret 23. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvem er ukjent bruker? 9555662[/snapback] Tidenes hardeste spørsmål. Må være en grunn til at ordet "ukjent" blir brukt. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det er mest sannsynlig Dotten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvem er ukjent bruker?9555662[/snapback] Det er viet en hel tråd med avstemning til bare det spørsmålet: Hvem tror du er den ukjente brukeren? Dotten ser ut til å være den de fleste tror til nå, med over 18% av stemmene. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Simen1; om det ikke er deg, er jeg nokså sikker på at du som sitter i forumstyret veit hvem denne personen er Hvorfor kan du ikke bare si svaret på hvem dette er? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Simen1; om det ikke er deg, er jeg nokså sikker på at du som sitter i forumstyret veit hvem denne personen er Hvorfor kan du ikke bare si svaret på hvem dette er? 9559010[/snapback] For då blir ikkje den ukjente brukaren ukjent lenger. Trur det er Dotten. Edit: Skrivefeil. Endret 23. september 2007 av Sviker Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg tror det er en helt vanlig bruker med et bra brukernavn. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg tror det er en helt vanlig bruker med et bra brukernavn. 9559434[/snapback] Som kan skrive et innlegg i en stengt tråd? Tja. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Simen1; om det ikke er deg, er jeg nokså sikker på at du som sitter i forumstyret veit hvem denne personen er Hvorfor kan du ikke bare si svaret på hvem dette er?9559010[/snapback] To grunner: 1. Jeg vil ikke avsløre din identitet for alle brukerne av forumet fordi jeg respekterer personvernet av anonyme brukere. Det samme gjelder for ukjent_bruker. 2. Det er langt i fra alle brukere som kan identifiseres. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er trafikklys regulert av en sentral, eller er det rett og slett innstillinger i et bestemt lyskryss? I filmen "The Italian Job" hacker tyver seg inn på trafikksentralen i Los Angeles og bestemmer hvilke lys som skal være på til hvilken tid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er trafikklys regulert av en sentral, eller er det rett og slett innstillinger i et bestemt lyskryss?9559930[/snapback] Det varierer. På småsteder med bare noen få lyskryss er det en PLS (datamaskin) i hvert lyskryss som styrer lysene, som regel bare basert på klokkeslett, ukedag og trykknapper. På litt større steder kan flere lyskryss, med hver sine PLS-er, være koblet sammen slik at de blir optimalt synkrone med hverandre. I byer som Los Angeles tipper jeg alle lyskryssene, fortsatt med hver sin PLS, er koblet til en overvåkningssentral som har muligheten til å overstyre de dersom f.eks overvåkningskameraer viser trafikkulykker, utrykningskjøretøy, eller andre årsaker. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan paintball være dødelig? prøvde en og der stod det at den ikke var "leketøy og kunne medføre skader og muligens død...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan paintball være dødelig? prøvde en og der stod det at den ikke var "leketøy og kunne medføre skader og muligens død...? 9560109[/snapback] Hvis du fyrer av et paintballskudd i halsen på en annen en, 10 cm unna gjentatte ganger så skal du ikke se bort ifra at at stakkaren får alvorlige skader som muligens kan drepe h*n om h*n ikke får hjelp. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er trafikklys regulert av en sentral, eller er det rett og slett innstillinger i et bestemt lyskryss?9559930[/snapback] Det varierer. På småsteder med bare noen få lyskryss er det en PLS (datamaskin) i hvert lyskryss som styrer lysene, som regel bare basert på klokkeslett, ukedag og trykknapper. På litt større steder kan flere lyskryss, med hver sine PLS-er, være koblet sammen slik at de blir optimalt synkrone med hverandre. I byer som Los Angeles tipper jeg alle lyskryssene, fortsatt med hver sin PLS, er koblet til en overvåkningssentral som har muligheten til å gripe inn dersom overvåkningskameraer viser trafikkulykker eller det kommer utrykningskjøretøy, eller andre årsaker. 9560103[/snapback] Hmm, borti her så har vi et lyskryss som ikke skifter før det er noen biler i "kø" til det lyset, og hvis kun et av lysene har en bil i kø så vil kun det skifte (og det koresponderende lyset) (håper dere forstår tegningen min ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) killerboy85: Hvis man treffer veldig ugunstig så kan det nok være dødelig ja. F.eks får en kule opp i nesen eller inn i øyekroken. Da kan det nok tenkes å forårsake dødelige skader. Evt. få blodkar i hjernen til å sprekke, som igjen kan være dødelig. Eller mer indirekte årsaker som f.eks få en til å ramle stygt og slå hull i hodet på en spiss sten. chokke: Det kan være sensorer i bakken eller kamerabaserte sensorer som forteller om det er biler i kø. Jeg vet om et sånt lyskryss i Trondheim, like ved Lerkendal stadion, men tror de er ganske sjeldne. Endret 23. september 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvor er det tryggest og befinne seg, på jorden eller i en rom stasjon langt over oss? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hvor er det tryggest og befinne seg, på jorden eller i en rom stasjon langt over oss? 9560249[/snapback] Tryggest fra hva da? Endret 24. november 2013 av Zeph Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Generelt sett så er begge deler ganske utrygt. Faktisk så er dødeligheten på jorda OG i rommet på 100% for alle mennesker Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvor er det tryggest og befinne seg, på jorden eller i en rom stasjon langt over oss? 9560249[/snapback] Tryggest fra hva da?9560266[/snapback] Taturkatastrofer og meteorstormer Jeg tenkte meg vell ikke hlet om da jeg stilte spørsmålet, hvis du er redd for og bli overfalt så er du nokk veldig mye tryggere oppe i rommet enn her nede på bakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå