Jotun Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Hvor godt tåler fisken å bli holdt opp over vannet? Den dør av å bli holdt over vannet..... etter en stund. Sånn utenom det kan du sammenligne det med å holde pusten. Blir ubehagelig etter en stund, men det går fort over. Endret 3. januar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Vil en full minnepinne (la oss si 4gb) veie mer enn en tom minnepinne med plass til 4gb? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Det ble vel tatt opp for rundt 1 måned siden, tror ikke at man ble enige. Du kan jo prøve å søke i denne tråden. Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Ok, ingen vits å ha en ny debatt rundt det, jeg finner nok den forrige Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 PS: Tror forresten at det var harddisker man pratet om og ikke minnepinner, så du får evt. prøve begge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Vil en full minnepinne (la oss si 4gb) veie mer enn en tom minnepinne med plass til 4gb? Det korte svaret: Nei Det litt lengre svaret: Dette er spurt om ørten ganger tidligere i tråden. Søk! Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Takker for svar Ble også litt nysgjerrig på hvor stort fall mennesket tåler? EDIT: Google.. jeg er dum Endret 2. januar 2011 av Sheogorath Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Skulle til å spørre om det var lurt å hive kobberimpregnert tre i ovnen, men google viste at det var giftig og farlig.. faen, litt forsent å sjekke det. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har et spørsmål. Si at du leverer inn en bil til periodisk kontroll. (EU Kontroll) Hva slags typiske ting vil føre til kjøreforbud? Ps; Min bil er generelt sett bra stand... Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har et spørsmål. Si at du leverer inn en bil til periodisk kontroll. (EU Kontroll) Hva slags typiske ting vil føre til kjøreforbud? Ps; Min bil er generelt sett bra stand... En venn av meg fikk kjøreforbud på sin bil fra 2000, som hadde hull i gulvet, foran ved passasjersiden. Men vil anta mangler ved bremser er en veldig typisk ting Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Spørsmål: Dersom man pakker sammen snø (Det blir vel tyngre?) veier da jorda mer? Kanskje litt rar formulering.. Prøver igjen så kanskje flere skjønner: Hvis man lager stål utifra de materialene man trenger, vil stålet (ferdilaget) veie mer enn det materialene gjorde når de var ubrukt? Og ut ifra ^det, vil jordas vekt øke, eller forblir den det smame fordi vekten allerede var der? vanskelig å få fram det spørsmålet der.. godegud Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Massen på jorda endrer seg absolutt ikke. Det som endrer seg er volumet, og følgelig massetettheten. Endret 3. januar 2011 av wingeer Lenke til kommentar
;_; Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Spørsmål: Dersom man pakker sammen snø (Det blir vel tyngre?) veier da jorda mer? Kanskje litt rar formulering.. Prøver igjen så kanskje flere skjønner: Hvis man lager stål utifra de materialene man trenger, vil stålet (ferdilaget) veie mer enn det materialene gjorde når de var ubrukt? Og ut ifra ^det, vil jordas vekt øke, eller forblir den det smame fordi vekten allerede var der? vanskelig å få fram det spørsmålet der.. godegud Snøen vil ikke veie mer totalt sett, men mer per cm³, m³ osv. Vekten på jorden forblir den samme ja Endret 3. januar 2011 av ;_; Lenke til kommentar
1123581121 Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 I sport som langrenn og sykling, hvorfor er det en fordel å kjøre bak ryggen til en motstander? Har det noe med vinden? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Mindre luftmotstand + at du får litt drahjelp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 I tilegg vil jeg tro du kan få lavere friksjon i endel tifeller på snø? AtW Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Står om det her. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Hvor mye masse må jorden få tilført for at det skal ha en innvirkning på banen rundt sola og/eller månens bane rundt jorda? Nå tenker jeg på at jorda blir truffet av meteoritter rett som det er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 All tilført masse har innvirkning på jordas bane. Stor masse -> stor påvirkning, liten masse -> liten påvirkning. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 I tilegg vil jeg tro du kan få lavere friksjon i endel tifeller på snø? AtW Helt rett. "Oppvarmet spor" snakker kommentatorene om i slike situasjoner, samt at sporet er rent for snø etc som mannen foran må "brøyte" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå