Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge Fat Bastard fra Austin Powers-filmene:

Everyone likes their own brand!

Hvis jeg skulle gjette, så gjetter jeg at det faktum at fisen kommer fra en annen persons rektum, gjør at du synes den er ekkel.

Om den kom fra din egen rass, vet du i det minste at den er din egen.

Personlig så synes jeg ikke den lukter fortryllende, uansett hvem den kom fra.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle gjette, så gjetter jeg at det faktum at fisen kommer fra en annen persons rektum, gjør at du synes den er ekkel.

Så du sier, med hånda på hjertet, at din egen promp er motbydelig? I find that hard to believe...

Lenke til kommentar

Mythbusters testet akurat det der.

Myten var at en liten jente satt på en vippe på en lekeplass.

En fallskjermhopper som ikke klarte å utløse fallskjermen sin, landet på den andre enden av vippa.

Jenta ble kastet opp i luften med samme hastighet som fallskjermhopperen hadde da han traff vippa.

Jenta landet på toppen av en 7 etasjers bygning, uten en skramme.

Jeg husker ikke hele episoden.

Men jeg husker følgende bruddstykker:

* Fallskjermhopperen som traff vippa ble til kjøttdeig.

* Vippa tålte ikke påkjenningen, og knakk i to.

* En ny vippe ble konstruert. Denne brukte et vippepunkt per side, nær bakken, pluss vaiere for å løfte motsatt ende.

* Den nye vippen gjorde at jenta ble slynget opp i ca. samme høyde som bygningen, og landet på taket av den.

* Jenta var imidlertid allerede blitt drept av at vipene traff henne så hardt i røven. G-kreftene da hun ble skutt opp var dødelige.

Lenke til kommentar

Så du sier, med hånda på hjertet, at din egen promp er motbydelig? I find that hard to believe...

Ikke fortryllende er ikke det samme som motbydelig, det finnes endel ting imellom "fortryllende" og "motbydelig".

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

si at hvis jeg står på punkt A, og punkt B er på en klipppe 200 meter over meg. Hvis jeg blir skutt 201 meter over punkt A, og lander på punkt B(altså vil jeg falle 1 meter), vil det tilsvare et normalt fall på 1 meter, eller er det noen faktorer som spiller inn?

Det vil tilsvare et fall på 1 meter.

Lenke til kommentar

si at hvis jeg står på punkt A, og punkt B er på en klipppe 200 meter over meg. Hvis jeg blir skutt 201 meter over punkt A, og lander på punkt B(altså vil jeg falle 1 meter), vil det tilsvare et normalt fall på 1 meter, eller er det noen faktorer som spiller inn?

Det vil tilsvare et fall på 1 meter.

Fallet fra 201 til 200m vil vel tilsvare et fall på 1m, men utskytningen fra 0 til 201m blir en annen sak, som Mannen med ljåen allerede har poengtert.

Lenke til kommentar

"Avstanden mellom Levanger og Trondheim er 80 km.

Trude og Anita starter samtidig i hver sin bil i Levanger.

Trude kjører med farten 60 km/h til Trondheim, snur

med en gang og kjører tilbake til Levanger med farten

40 km/h. Anita kjører tur–retur Levanger−Trondheim

med farten 50 km/h.

Hvem kommer først tilbake til Levanger? Gjett før du

regner."

Dette er en oppgave fra fysikkboken min. Det første jeg tenkte er at de bruker like lang tid. Men når jeg regnet ut viste det seg at Anita brukte 3 timer og 12 min, mens Trude brukte 3 timer og 20 min. Dette virker ikke logisk for meg. Kan noen forklare hvorfor Anita bruker mindre tid?

Endret av Skibur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...