Rata101 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 "i" spiller vel mye på "me", som i "meg". Applebrukere er som kjent unike kreative snøkorn, som ved å kjøpe macprodukter kan vise seg selv og andre hvor annerledes og unike de er. Desverre (for brukerne), er appleprodukter nå så mye solgt, og så mye hypet, at man skiller seg mere ut hvis man ikke eier et appleprodukt. Pseudoindividualisme ligger i tidens ånd, og selger som hakka møkk. Noe av den samme vinklingen kan man også se i interfacet på andre personlige elektroniske dupeditter. "MyFiles", "MyMusic", "MyMovies", "MyDitt" og "MyDatt". OBS: spekulering og personlig tolkning. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hva er det som gjør isen gulaktig, spesielt i veikanter og på fjellvegger? Uten å være skråsikker så kan det hende det er folk som stopper for å tisse? Haha! Det er vel det første eskimobarna lærer; ikke spis den gule snøen! Nei, men jeg vil anta dette er pga forurensing, ved veien er det mest sannsynlig gjørme/jord/veistøv som ser grågult ut, mens det kan være jerninnhold i bekker osv samt forurenset nedbør som farger snøen gul/rød i fjellsider. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Applebrukere er som kjent unike kreative snøkorn, som ved å kjøpe macprodukter kan vise seg selv og andre hvor annerledes og unike de er. Desverre (for brukerne), er appleprodukter nå så mye solgt, og så mye hypet, at man skiller seg mere ut hvis man ikke eier et appleprodukt.OBS: spekulering og personlig tolkning. Spekuleringer og personlige tolkninger gjør seg antagelig bedre på Data-forumene enn her på Teknologi og vitenskap. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Lages det lithium mobilbatterier? I så fall; hvorfor er det ikke så utbredt? Det ville vel gjort at man fikk bedre batterilevetid på mobilene? Hvis ikke; hvorfor ikke? Spørsmål basert på at jeg ikke har observert dette før. Og i min splitter nye mobil er det li-ion. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Lages det lithium mobilbatterier? I så fall; hvorfor er det ikke så utbredt? Det ville vel gjort at man fikk bedre batterilevetid på mobilene? Hvis ikke; hvorfor ikke? Spørsmål basert på at jeg ikke har observert dette før. Og i min splitter nye mobil er det li-ion. Mobilen din bruker lithium, og nesten alle mobiler de siste årene (sikkert snart et tiår) har brukt det. AtW Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hm, det står Li-ion på batteriet mitt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Lages det lithium mobilbatterier? I så fall; hvorfor er det ikke så utbredt? Det ville vel gjort at man fikk bedre batterilevetid på mobilene? Hvis ikke; hvorfor ikke? Spørsmål basert på at jeg ikke har observert dette før. Og i min splitter nye mobil er det li-ion. Hva tror du li-ion betyr? Li betyr litium, som er et grunnstoff med atomnummer 3. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Li-ion er bare en forkortelse for Lithium ion Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Woops, sorry! lol, har forvirra meg selv litt her nå mens jeg tenkte på batterier til driller. Random.. Selvfølgelig er li-ion og lithium det samme! Av en eller annen grunn tenkte jeg at li-ion var NiCd og lithium var litium. Tydligvis ikke helt opplagt nå. Endret 29. desember 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 NiCd betyr Nikkel Kadmium. Batterier med Nikkel og Kadmium har sine fordeler, særlig med tanke på levetid. Men de taper stort når størrelse, vekt og kapasitet er salgsargumenter. Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Finnes det noen logisk grunn til at autopass feltet ved bomringer ligger helt til høyre? Ville vært mye mer fornuftig å legge det på venstre side slik at de som kom ut i høy hastighet var i filen der trafikken går kjappest og ikke der folk er på vei opp i hastighet igjen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Applebrukere er som kjent unike kreative snøkorn, som ved å kjøpe macprodukter kan vise seg selv og andre hvor annerledes og unike de er. Desverre (for brukerne), er appleprodukter nå så mye solgt, og så mye hypet, at man skiller seg mere ut hvis man ikke eier et appleprodukt.OBS: spekulering og personlig tolkning. Spekuleringer og personlige tolkninger gjør seg antagelig bedre på Data-forumene enn her på Teknologi og vitenskap. Hvis du skal kommentere på all spekulering i denne tråden, så tror jeg du har en stor jobb foran deg. Men, ok... "Macintosh was always bigger than the product," Steve Hayden, the ad's copywriter, told AdWeek. "We thought of it as an ideology, a value set. It was a way of letting the whole world access the power of computing and letting them talk to one another. The democratization of technology -- the computer for the rest of us." The "1984" ad began a branding campaign that portrayed Apple as a symbol of counterculture -- rebellious, free-thinking and creative. According to Charles Pillar, a columnist for the Los Angeles Times, this image is a calculated marketing ploy to sell expensive computers. "Expressions of almost spiritual faithfulness to the Mac, although heartfelt, weren't a purely spontaneous response to a sublime creation," he wrote. "They were a response to a calculated marketing ploy to sell computers that cost much more than competing brands. "I'm not making this up. Members of the Mac's original engineering and marketing team told me all about it. They did it by building a sense of belonging to an elite club by portraying the Mac as embodying the values of righteous outsiderism and rebellion against injustice. It started in the early '80s with the famous '1984' TV commercial that launched the Mac, and continued with 'The computer for the rest of us' slogan and several ad campaigns playing on a revolutionary theme." - http://www.wired.com/gadgets/mac/commentary/cultofmac/2002/12/56677 - There, i fixed it Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Finnes det noen logisk grunn til at autopass feltet ved bomringer ligger helt til høyre? Ville vært mye mer fornuftig å legge det på venstre side slik at de som kom ut i høy hastighet var i filen der trafikken går kjappest og ikke der folk er på vei opp i hastighet igjen. Det varierer da hva som er hvor. vet om 2 på ett ganske lite område som er motsatt satt opp i forhold til hverandre... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ifølge kjørelæreren min skal du kjøre i høyre felt hvis du ikke har en fornuftig grunn til å ligge i venstre felt. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hvis du skal kommentere på all spekulering i denne tråden, så tror jeg du har en stor jobb foran deg.Men, ok... (...) - There, i unfixed it Rettet. Svaret ditt er uansett en langtur på viddene. Det opprinnelige spørsmålet var hva i-en iMac/iPod stod for. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har lurt på en ting i evigheter. Hvordan kunne man tegnet opp verdenskart i gamle dager uten satelittbilder? 1 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Virker som det kun var basert på erfaringer og utforsking, iogmed at eldre kart er relativt upresise. http://antiquehistoricalmaps.com/images/Europe/Europe1600LOC72SM.jpg Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvilke kameraer bruker kriminalteknikere? Vanlige speilreflekskamera eller skikkelig fancy utstyr? Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Er det noe spesielt med bølger som beveger seg i [101]-retninge av en kubisk krystall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå