Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt omrokkering av tema:

 

Hvis jeg har snust rett før jeg legger meg, og det siste jeg gjør før jeg legger hodet på puta er å ta ut snusen... ofte når jeg da våkner er jeg helt tørr i overleppa, selv om det ikke var tørt når jeg la meg. Noen som vet grunnen til dette? Stopper spyttkjertlene å produsere spytt når det har vært/er snus der?

Lenke til kommentar

Men hvorfor er vi utstyrt med forskjellige mønstre i fingeravtrykket?

 

Tipper at det er av samme grunn som at alle ser forskjellige ut. Finnes ikke veldig mange mennesker som er helt like når det gjelder utseende, høyde, vekt osv.

 

Men da har jeg igjen ett spørsmål. Det finnes tvillinger som ser helt like ut. Hvorfor finnes det da ikke mennesker med helt like fingeravtrykk?

Lenke til kommentar

Men hvorfor er vi utstyrt med forskjellige mønstre i fingeravtrykket?

 

Tipper at det er av samme grunn som at alle ser forskjellige ut. Finnes ikke veldig mange mennesker som er helt like når det gjelder utseende, høyde, vekt osv.

 

Men da har jeg igjen ett spørsmål. Det finnes tvillinger som ser helt like ut. Hvorfor finnes det da ikke mennesker med helt like fingeravtrykk?

Det finnes ikke tvillinger som ser helt like ut, bla. har de ikke likt fingeravtrykk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da har jeg igjen ett spørsmål. Det finnes tvillinger som ser helt like ut. Hvorfor finnes det da ikke mennesker med helt like fingeravtrykk?

En viktig faktor for hvordan fingeravtrykkene dine ender opp er hvor i din mors mage du befinner deg når de blir dannet. Det er en egenskap til og med tvillinger har vanskelig for å dele.

Lenke til kommentar

Men da har jeg igjen ett spørsmål. Det finnes tvillinger som ser helt like ut. Hvorfor finnes det da ikke mennesker med helt like fingeravtrykk?

En viktig faktor for hvordan fingeravtrykkene dine ender opp er hvor i din mors mage du befinner deg når de blir dannet. Det er en egenskap til og med tvillinger har vanskelig for å dele.

 

Har du en forklaring på hvordan det funker?

Lenke til kommentar

Men da har jeg igjen ett spørsmål. Det finnes tvillinger som ser helt like ut. Hvorfor finnes det da ikke mennesker med helt like fingeravtrykk?

En viktig faktor for hvordan fingeravtrykkene dine ender opp er hvor i din mors mage du befinner deg når de blir dannet. Det er en egenskap til og med tvillinger har vanskelig for å dele.

 

Har du en forklaring på hvordan det funker?

 

Det som skjer er at fosteret/fostrene berører/presser mot veggen inne i magen som påvirker hvordan fingeravtrykket formes i en så tidlig stadie. Og tvillinger kan umulig ligge på det samme stedet samtidig, og kan derfor ikke bruke fingrene helt likt inne i magen, noe som resulterer i forskjellige fingeravtrykk.

Lenke til kommentar

Fingeravtrykk er som sagt en av egenskapene våre som blir delvis bestemt ut i fra forholdene i livmoren. Det er en fenotype, som vil si at det er en egenskap som ikke bare er bestemt av genene men også miljømessige faktorer. Som i dette tilfellet altså er forholdene i livmoren.

 

Den utbredte forståelsen er at de viktigste faktorene er næringen en får, blodtrykket, posisjonen i livmoren og voksehastigheten til fingrene i slutten av første trimester.

 

Her er det altså spesielt posisjonen som gjør at tvillinger ikke får like fingeravtrykk.

Lenke til kommentar

Hva er det i telefonen som kan spores opp av politiet, eventuelt folk med ressurser for det? Er det SIM-kortet?

Er nok IMEI nummeret, ja. Veit at gamle Nokia 3330 mener jeg det var er populær blandt pushere og andre kriminelle fordi det er en av de få telefonene som ikke sender avgårde sporbar informasjon til operatøren. Dvs med et kontantkort så er telefonen helt anonym uten noe som helst navn eller mulighet til å spore den opp.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...