Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er feit mat så feit?

Jeg tenker på f.eks. potetgull, melkesjokolade, sauser og oster.

 

Man bruker xylitol og aspartam i stedet for sukker.

Finnes det ingenting som kan erstatte fett, uten å forringe smaken av snacks?

 

Enten noe vannbasert som kan brukes i potetgullet, og som smaker som fett, eller kanskje en fettype som ikke løses opp i fordøyelsen, og kommer ut gjennom avføringen?

 

MÅ fet mat være fetende?

 

Og kunne man f.eks. laget pommes frites i fiskeolje, uten at det luktet fisk?

Lenke til kommentar

Men hvordan kommuniserer botene med forumet, på en slik måte at det står Google eller Facebook blant brukernavnene nederst på siden?

Er de innlogget som en slags spesialbruker som forumadministratoren har hjulpet dem med å opprette?

 

Eller er det bare å lage et tilsvarende script som det Google kjører, og få valgfritt navn i ikke-klikkbar skrift nederst på siden?

Jeg har aldri sett f.eks AltaVista, Kvasir eller Bing der.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg slik at 3D brillene vi bruker hjemme må ha strøm og må lades opp osv.. Mens de vi får på kino ikke trenger strøm?

3d-kinoer har to projektorer med hvert sitt polariseringsfilter som lyser på samme lerret samtidig. Dette gir deg konstant venstre og høyre bilde oppå hverandre.

 

Polariseringsfiltrene er snudd 90 grader på hverandre, og du har briller med filtere i samme vinkel. Slik at du ser bildet fra den ene projektoren gjennom det ene glasset, og bildet fra den andre gjennom det andre glasset.

 

En TV derimot viser et bilde av gangen, og viser annenhver venstre og høyre, når venstre øye ikke skal se så blokkeres venstre øyet av glasset, og så blokkeres høyre side, og så venstre igjen. Og slik går det.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Hvorfor er feit mat så feit?

Jeg tenker på f.eks. potetgull, melkesjokolade, sauser og oster.

 

Man bruker xylitol og aspartam i stedet for sukker.

Finnes det ingenting som kan erstatte fett, uten å forringe smaken av snacks?

 

Enten noe vannbasert som kan brukes i potetgullet, og som smaker som fett, eller kanskje en fettype som ikke løses opp i fordøyelsen, og kommer ut gjennom avføringen?

 

MÅ fet mat være fetende?

 

Og kunne man f.eks. laget pommes frites i fiskeolje, uten at det luktet fisk?

Det finnes.

Olestra er et fettstoff som blir brukt i "Pringles" bl.a i UK og USA. Det forringer ikke smaken i produktet, men har dessverre den ulempen at det er laksativt (avføringsmiddel).

I Norge er dette stoffet heldigvis forbudt. Jeg så et TV-program engang angående dette drittstoffet og bl.a et intervju av ei (britisk) kjerring som var sykelig opptatt av å holde seg slank samtidig som hun elsket potetgull. En heller uforenlig situasjon. Uansett, hun hadde oppdaget "Pringles" med olestra og fant ut dette var løsningen. Ulempen der i gården da ble at hun sluttet å få besøk. Siden hun åt 2-3 bokser "Pringles" om dagen med den dertilhørende laksative effekten, dreit hun "uferdig tarminnhold" 6-7 ganger om dagen og følgelig stanket huset av dritt.

 

Når det gjelder aspartam og xylitol, så er det også noe jævelskap sukkerindustrien har klart å overbevise "helse"-industrien at er bra. Det har blitt bevist at bl.a aspartam og fenylalanin er et nevrotoksin og veldig ubra for kroppen.

Stevia er et 100% rent natur/urteprodukt, 1000x søtere enn sukker og gir ca 1 -én- kalori pr tonn. "Dessverre" er dette et naturprodukt som sukkerindustrien ikke kan patentere og derfor har lobbyen til sukkerkongene klart å få dette forbudt i EU og derfor også Norge. Man får likevel tak i det "uten problemer", men det selges som "non-dietary product".

 

Som diabetiker har jeg funnet frem til litt av hvert. Bl.a at blodsukkernivået og kroppsfettet mitt ble kraftig redusert da jeg sluttet med "helsesundt" fettfattig plastikkmat og byttet ut juksesukker/nevrotoksin med stevia og mørkt/uraffinert sukker.

 

Så, folkens, kanskje Atkins og Fedon ikke er helt idiot likevel..?

Lenke til kommentar

Hvorfor er feit mat så feit?

Jeg tenker på f.eks. potetgull, melkesjokolade, sauser og oster.

 

Man bruker xylitol og aspartam i stedet for sukker.

Finnes det ingenting som kan erstatte fett, uten å forringe smaken av snacks?

 

Enten noe vannbasert som kan brukes i potetgullet, og som smaker som fett, eller kanskje en fettype som ikke løses opp i fordøyelsen, og kommer ut gjennom avføringen?

 

MÅ fet mat være fetende?

 

Og kunne man f.eks. laget pommes frites i fiskeolje, uten at det luktet fisk?

Det finnes.

Olestra er et fettstoff som blir brukt i "Pringles" bl.a i UK og USA. Det forringer ikke smaken i produktet, men har dessverre den ulempen at det er laksativt (avføringsmiddel).

I Norge er dette stoffet heldigvis forbudt. Jeg så et TV-program engang angående dette drittstoffet og bl.a et intervju av ei (britisk) kjerring som var sykelig opptatt av å holde seg slank samtidig som hun elsket potetgull. En heller uforenlig situasjon. Uansett, hun hadde oppdaget "Pringles" med olestra og fant ut dette var løsningen. Ulempen der i gården da ble at hun sluttet å få besøk. Siden hun åt 2-3 bokser "Pringles" om dagen med den dertilhørende laksative effekten, dreit hun "uferdig tarminnhold" 6-7 ganger om dagen og følgelig stanket huset av dritt.

 

Når det gjelder aspartam og xylitol, så er det også noe jævelskap sukkerindustrien har klart å overbevise "helse"-industrien at er bra. Det har blitt bevist at bl.a aspartam og fenylalanin er et nevrotoksin og veldig ubra for kroppen.

Stevia er et 100% rent natur/urteprodukt, 1000x søtere enn sukker og gir ca 1 -én- kalori pr tonn. "Dessverre" er dette et naturprodukt som sukkerindustrien ikke kan patentere og derfor har lobbyen til sukkerkongene klart å få dette forbudt i EU og derfor også Norge. Man får likevel tak i det "uten problemer", men det selges som "non-dietary product".

 

Som diabetiker har jeg funnet frem til litt av hvert. Bl.a at blodsukkernivået og kroppsfettet mitt ble kraftig redusert da jeg sluttet med "helsesundt" fettfattig plastikkmat og byttet ut juksesukker/nevrotoksin med stevia og mørkt/uraffinert sukker.

 

Så, folkens, kanskje Atkins og Fedon ikke er helt idiot likevel..?

 

Aspartame er det forsket endel på, og det er lite som tyder på at det er noe spesielt skadlig, langt mindre "noe jævelskap", eller "veldig ubra". Fenylalanin er vel også et naturprodukt slik jeg ser det. Det er bare det at om noe er et naturprodukt elelr ikke ikke har noe å si for hvor trygt noe er, det er plenty av naturprodukter som er skadlige. Deneneste forskjellen er kanskje at ting som selges i helsekost osv er ikke undersøkt nøye, så sånn sett er det større fare i praksis ved å bruke noe som kalles et "naturprodukt". Når det er sagt så er det vel heller ikke som mye som tyder på at Stevia-basert søtningsmiddel er spesielt farlig, så det tipper jeg blir lovlig innen relativt kort tid.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aspartame er det forsket endel på, og det er lite som tyder på at det er noe spesielt skadlig, langt mindre "noe jævelskap", eller "veldig ubra". Fenylalanin er vel også et naturprodukt slik jeg ser det.

Tja første treff på Google..

Og, jeg har iallefall ikke lyst på (mer) permanent hjerneskade.

Forøvrig, stevia er tillatt og i bruk i Japan, og der er forresten aspartam, acesulfam og fenylalanin forbudt.

Lenke til kommentar

Hvorfor må damesko lage så utrolig mye lyd? Jeg nekter å tro at konstruksjonen krever at de må være så knallharde ytterst.

Når flere damer går sammen så høres det jo ut som det er hester som kommer klakkende nedover gata.

 

 

Er det bare for at folk skal se på dem og/eller de dyre "fine" skoene?

 

 

Lenke til kommentar

Aspartame er det forsket endel på, og det er lite som tyder på at det er noe spesielt skadlig, langt mindre "noe jævelskap", eller "veldig ubra". Fenylalanin er vel også et naturprodukt slik jeg ser det.

Tja første treff på Google..

Og, jeg har iallefall ikke lyst på (mer) permanent hjerneskade.

Forøvrig, stevia er tillatt og i bruk i Japan, og der er forresten aspartam, acesulfam og fenylalanin forbudt.

 

Første treff når du søker på hva? Det er ikke første treff på Aspartame, ei heller på Phenylalanine, uansett, hva så? Hva med å se på den seriøse forskningen, istedenfor en nettside drevet av noen som driver med "detox".

 

AtW

Lenke til kommentar

Første treff når du søker på hva? Det er ikke første treff på Aspartame, ei heller på Phenylalanine, uansett, hva så? Hva med å se på den seriøse forskningen, istedenfor en nettside drevet av noen som driver med "detox".

 

AtW

Jeg søkte på "phenylalanine".

Og, hvorfor skal ikke den forskningen som de på "detox" være like seriøs som den som er kjøpt og betalt av sukkerindustrien?

 

Sukker og olje har dessverre fått altfor stor makt i verden. Prøv å finne opp et alternativt resirkulerbart drivstoff som kunne brukes på dagens biler uten ombygging og med full distribusjon "fra i morgen". Da hadde du hatt ca 7sek. igjen å leve før oljebransjen hadde gitt deg ei kule i nakken.

Samme med sukkermafiaen, finn/tillat noe som er bedre/sunnere og du blir særdeles upopulær hos Finn Farin og Dansukker, men du får kanske leve 7min. før nakkekula kommer..

Lenke til kommentar

Hvorfor må damesko lage så utrolig mye lyd? Jeg nekter å tro at konstruksjonen krever at de må være så knallharde ytterst.

Når flere damer går sammen så høres det jo ut som det er hester som kommer klakkende nedover gata.

 

 

Er det bare for at folk skal se på dem og/eller de dyre "fine" skoene?

 

Hælen må vel være ganske hard når den har areal på rundt 1cm2 og skal tåle litt vekt, men at det må være av en materiale som lager så mye lyd er en annen sak.

Det virker også at enkelte kvinner liker at det bringer mer oppmerksomhet, du finner litt mer relevant stoff her.

Lenke til kommentar

Første treff når du søker på hva? Det er ikke første treff på Aspartame, ei heller på Phenylalanine, uansett, hva så? Hva med å se på den seriøse forskningen, istedenfor en nettside drevet av noen som driver med "detox".

 

AtW

Jeg søkte på "phenylalanine".

Og, hvorfor skal ikke den forskningen som de på "detox" være like seriøs som den som er kjøpt og betalt av sukkerindustrien?

 

Sukker og olje har dessverre fått altfor stor makt i verden. Prøv å finne opp et alternativt resirkulerbart drivstoff som kunne brukes på dagens biler uten ombygging og med full distribusjon "fra i morgen". Da hadde du hatt ca 7sek. igjen å leve før oljebransjen hadde gitt deg ei kule i nakken.

Samme med sukkermafiaen, finn/tillat noe som er bedre/sunnere og du blir særdeles upopulær hos Finn Farin og Dansukker, men du får kanske leve 7min. før nakkekula kommer..

 

Da gir google andre resultater hos deg enn hos emg, hos meg er eikipedia-siden først. Hvilken forskning er det du sikter til de på detox-siden har gjort? Jeg kunne ikke finne noen ved en kjapp gjennomgang. Med seriøs forskning mener jeg forskning some r peer-revied og publisert i ordentlgie journaler.

 

Du overvurderer slike bransjers makt.Ja, de vil kunne sabotere markedsmessig for ting til en viss grad, mens deres mulighet til å stoppe fri forskning er begrenset.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du overvurderer slike bransjers makt.Ja, de vil kunne sabotere markedsmessig for ting til en viss grad, mens deres mulighet til å stoppe fri forskning er begrenset.

 

AtW

Nja - der er jeg tilbøyelig til å kommentere:"Derom strides de lærde". Var det ikke engan for noen stund siden på "Dokument2" med drapstruede Gerhard Helskog om "falsk/betalt" forskning og hvor ufordelaktige resultater ble holdt skjult.

 

Foreslår vi legger diskusjonen død og heller være enige om å være uenige. Jeg står på mitt og du står på ditt, så jeg tror ikke vi blir å komme noen vei uansett. :)

Lenke til kommentar
Prøv å finne opp et alternativt resirkulerbart drivstoff som kunne brukes på dagens biler uten ombygging og med full distribusjon "fra i morgen". Da hadde du hatt ca 7sek. igjen å leve før oljebransjen hadde gitt deg ei kule i nakken.

Samme med sukkermafiaen, finn/tillat noe som er bedre/sunnere og du blir særdeles upopulær hos Finn Farin og Dansukker, men du får kanske leve 7min. før nakkekula kommer..

laugh.gif

 

Haver du noen kilde?

Lenke til kommentar

Sukkermafiaen er helt klart mektig, men Bikeridr krydrer jo utsagnene ganske kraftig. Krydre videre med en klype salt så er vi nok enige. :)

 

Trusler, gransking og FUD-taktikk tilbake tror jeg er en veldig reell fare. Men man blir nok ikke drept med det første om man "finner opp" stevia eller forsøker å avvikle forbudet. Sukkerlobbyen er nok så mektig at det ikke er bare bare å få det gjennom politisk hverken her eller i EU-systemet. Det blir David mot Goliat og politikerne hører på de som prater høyest og mest.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aspartame er det forsket endel på, og det er lite som tyder på at det er noe spesielt skadlig, langt mindre "noe jævelskap", eller "veldig ubra". Fenylalanin er vel også et naturprodukt slik jeg ser det.

Tja første treff på Google..

Og, jeg har iallefall ikke lyst på (mer) permanent hjerneskade.

Forøvrig, stevia er tillatt og i bruk i Japan, og der er forresten aspartam, acesulfam og fenylalanin forbudt.

 

N Z Med J. 2010 Mar 19;123(1311):53-7.

 

Aspartame--facts and fiction.

 

Magnuson B.

 

Senior Scientific and Regulatory Consultant, Cantox Health Sciences International, 2233 Argentia Road, Suite 308, Mississaunga, ON, Canada L5N 2X7. [email protected].

 

A team of nine independent internationally esteemed toxicologists, reviewed hundreds of studies on aspartame safety. The key findings of the review with respect to aspartame safety were: Aspartame is completely broken down in the intestine to components found in other foods. Aspartame consumption (even at levels much higher than consumed by the highest users) has virtually no impact on blood levels of amino acids, methanol or glucose. Aspartame safety is clearly documented and well established through extensive laboratory testing, animal experiments, human clinical trials and epidemiological (population) studies. There is no evidence from numerous well conducted studies that consumption of aspartame at levels found in the human diet are associated with conditions of nervous system, behaviour, or other illness. Aspartame does not cause mutations, and there is no credible evidence that it causes cancer.

 

Hentet fra http://myrevolution.no/forum/threads/4204-Mer-om-aspartam

Lenke til kommentar

Men hvordan kommuniserer botene med forumet, på en slik måte at det står Google eller Facebook blant brukernavnene nederst på siden?

Er de innlogget som en slags spesialbruker som forumadministratoren har hjulpet dem med å opprette?

 

Eller er det bare å lage et tilsvarende script som det Google kjører, og få valgfritt navn i ikke-klikkbar skrift nederst på siden?

Jeg har aldri sett f.eks AltaVista, Kvasir eller Bing der.

Når du besøker en webside, sender du med en del info over til websiden om deg selv. Blant annet noe som kalles user-agent, altså hvilken nettleser du bruker. Det gjør at websiden kan tilpasse seg ditt utstyr, og også føre statestikk.

Denne strengen kan man selv endre og sende som man vil. Det som her skjer er at forumprogramvaren gjenkjenner google/facebook, og forteller da at de er innom forumet.

Facebook sin streng: facebookexternalhit/1.1 (+http://www.facebook.com/externalhit_uatext.php)

Min useragent:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nb-NO; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...