Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det bakvendt?

Fordi som jeg sier, det motsatte er mer vanlig.

Fordi det er vanlig gjør det ikke bakvendt, og det medfører hvertfall ikke nødvendigvis riktighet.

 

Hvorfor er det vanligst? Men kan være enig i at det er en ekvivalent påstand.

Fordi å si det på den måten fjerner den logiske bristen. Hvis et stoff er farlig i en gitt mengde så er det farlig.

Det er ingen logisk brist i utsagnet... Derimot må du si da at alle stoffer er giftige fordi alle stoffer er giftige i for en gitt mengde, som er akkurat hva min orginale utsagn sier.

 

I gjennomsnitt så får man i seg ca. 2 mikrogram uran gjennom maten hver dag. Ville heller si at det styrker min tidligere påstand om at det ikke finnes farlige stoffer, bare farlige mengder. Ikke spis for mye uran!

Dette blir jo like flåsete som å si at en hvithai ikke er farlig så lenge den ikke spiser deg.

Hvis du vet at den ikke kommer til å spise/skade deg, så er den nødvendigvis ikke farlig... Igjen uran får du i deg hver dag i små doser, det er helt naturlig og skader ikke. Derimot blir du utsatt for store doser uran så er den farlig, altså det er doseringen som er farlig ikke stoffet.

 

Da kan du like godt si at alle stoffer i uansett hvor liten mengde kan være farlig. Som er i teorien korrekt, men blir ganske meningsløst.

Det blir noe annet igjen og jeg ser ikke helt hvordan du klarer å trekke den slutningen.

Jeg leste deg feil, så det nå. Det jeg skrev var ikke relevant til det du skrev. Det er bare ikke sant det du sier. Alle strålingspartikkler som treffer kroppen har langt fra noen negativ effekt på kroppen. De fleste har ingen patologisk effekt i det hele tatt, bare de færreste fører til noe negativ. Igjen, jo større dose, jo større sjanse for at noe galt skjer. Du blir faktisk konstant bombardert med stråling hele tiden.

Lenke til kommentar

Hvor farlig er thoriumet som finnes i sveiseelektroder?. Da tenker jeg på disse wolframelektrodene som brukes i TIG-sveising. De inneholder visst 1,7 - 2,2% av stoffet i følgeprodusenten.

Har man grunn til å være bekymret når noen sveiser med disse?.

http://no.wikipedia.org/wiki/Thorium#Isotoper

 

Thorium har ingen stabile isotoper. Naturlig forekommende thorium består utelukkende av den ustabile (og dermed radioaktive) isotopen 232Th med halveringstid 1,405 × 1010 år.

Det er med andre ord ikke særlig radioaktivt.

Lenke til kommentar

Hvorfor svetter jeg så jævlig når jeg er i butikken? Typ, jeg svetter aldri når jeg er hjemme og det er omtrent samme romstemperatur, kanskje høyere enn i butikken til og med. Men allikevel så får jeg iblandt enorme svettetokter og det er kjipt. Jeg stresser aldri, går rolig og føler meg relativt komfortabel, sett bort i fra svettingen da.

Lenke til kommentar

Lurer på noe ang. YouTube:

 

I tråden Ting som irriterer så grenseløst v2.0! ble det publisert en YouTube-video om et slagsmål på en buss.

Det gikk helt fint å se videoen i en rute i foruminlegget.

 

For å sjekke bakgrunnshistorien, tenkte jeg å gå inn på YouTube for å lese kommentarfeltet.

Altså klikket jeg på videoen etter å ha sett den.

 

Da får jeg den obligatoriske meldingen:

This content may contain material flagged by YouTube's user community that may be inappropriate for some users.

 

To view this video or group, please verify you are 18 or older by signing in or signing up. If you would instead prefer to avoid potentially inappropriate content, consider activating YouTube's Safety Mode.

 

Er det normalt at man får se videoen uten å logge inn og bekrefte alderen, sålenge man ser den embedded på en ekstern side, som et forum?

 

Balthier842:

I butikken har du fremdeles yttertøy og sko, pluss at du er i aktivitet, selv om du ikke stresser.

Hjemme er du tunnkledd, og sitter i sofaen.

Jeg vil tro at det er grunnen til at du svetter mer på butikken enn hjemme, selv om romtemperaturen er den samme.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig at et par-tre barnåler av plast (flate og tynne) på mitt lille kunstige juletre plutselig begynte å vibrere av seg selv i full fart? :scared: Hørte lyden på det ene øret, og da jeg snudde meg til venstre så jeg full vibrasjon. Stoppet den med hånda. Angrer på at jeg ikke heller prøvde å finne frem kameraet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...