Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde man fikk igjen kausjonen om tiltalte ble funnet ikke skyldig.

Det vanlige er å få igjen kausjonen uansett, forutsatt at en har møtt opp til alle retsmøter.

Kausjon er jo til for å sikre at den anklagede kommer tilbake når retssaken starter og er således lite påvirket av utfallet av retssaken.

Lenke til kommentar
Hvor mye gull finnes i en gjennomsnittlig 5 år gammel stasjonær PC?
Kanskje ikke et fullverdig svar, men det står litt her.

Takk, det ser ut til å være veldig sprikende estimater.

Mor mi kom inn og kjefta fordi den einaste lyskjelda i rommet var PC-skjermen, og skrudde på lyset. Kvifor skal ein ha lys rundt seg når ein ser på ein skjerm? Og blir det forskjellig ut i frå lysstyrka på skjermen?

Det er mer behagelig for øynene å ha nogen lunde jevnt lys i rommet. Dvs. det kan godt være 2-5 ganger så kraftig lys på skjermen som andre steder i rommet, men det bør ikke være enorm forskjell sånn du har. Det blir anstregnende for øynene og gir raskere hodepine og gjør en mer ukonsentrert. Det gir neppe noen permanente "skader" men behagelig er det jo ikke.

Lenke til kommentar

Er det mulig å "stoppe" bildene sendt fra øynene til hjernen på et vis? Jeg vet i alle fall at jeg kan, med en del konsentrasjon, få øynene mine til å blacke ut, selv om det er relativt lyst. Jeg har ikke turt å gjøre dette lenge da jeg får en rar følelse i både hodet og magen og er redd for å besvime eller liknende. Noen som har peiling på hva som egentlig skjer når jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...