fysikkstudenten Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Hva skjer når man får krampe i leggen? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Google, dvs. treningsmagasinet.no, forteller meg at: "- Muskelkrampe oppstår når en muskel ufrivillig og kraftig trekker seg sammen og muskelkontraksjonen ikke opphører. [...] Mekanismene for hva det er som utløser muskelkrampe er foreløpig ikke kjent, men sannsynligvis skyldes det en unormal stimulering av muskelen". Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2010 Hvorfor er det så varmt i stockholm i forhold til f.eks tromsø da? Stockholm ligger også ved havet, og er mye sterkere påvirket av de varme vindene fra afrika og sør-europa enn tromsø. Tror også de får mer av de vindene enn oslo, uten at jeg er helt sikker. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg trodde man fikk igjen kausjonen om tiltalte ble funnet ikke skyldig. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hva er de typiske frekvensene til vibratorer/dildoer? Lenke til kommentar
svante Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg trodde man fikk igjen kausjonen om tiltalte ble funnet ikke skyldig. Det vanlige er å få igjen kausjonen uansett, forutsatt at en har møtt opp til alle retsmøter. Kausjon er jo til for å sikre at den anklagede kommer tilbake når retssaken starter og er således lite påvirket av utfallet av retssaken. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvis eg legger ut en dunge med sukker, farin, vil fugler da spise dette og vil det være bra/skadelig for pipp pippene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvor mye gull finnes i en gjennomsnittlig 5 år gammel stasjonær PC? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvor mye gull finnes i en gjennomsnittlig 5 år gammel stasjonær PC? Kanskje ikke et fullverdig svar, men det står litt her. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Mor mi kom inn og kjefta fordi den einaste lyskjelda i rommet var PC-skjermen, og skrudde på lyset. Kvifor skal ein ha lys rundt seg når ein ser på ein skjerm? Og blir det forskjellig ut i frå lysstyrka på skjermen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvor mye gull finnes i en gjennomsnittlig 5 år gammel stasjonær PC?Kanskje ikke et fullverdig svar, men det står litt her. Takk, det ser ut til å være veldig sprikende estimater. Mor mi kom inn og kjefta fordi den einaste lyskjelda i rommet var PC-skjermen, og skrudde på lyset. Kvifor skal ein ha lys rundt seg når ein ser på ein skjerm? Og blir det forskjellig ut i frå lysstyrka på skjermen? Det er mer behagelig for øynene å ha nogen lunde jevnt lys i rommet. Dvs. det kan godt være 2-5 ganger så kraftig lys på skjermen som andre steder i rommet, men det bør ikke være enorm forskjell sånn du har. Det blir anstregnende for øynene og gir raskere hodepine og gjør en mer ukonsentrert. Det gir neppe noen permanente "skader" men behagelig er det jo ikke. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hvordan fungerer aktiv støydemping i ett headset? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 På mine virker det slik: Er en liten mikrofon på hvert øre, som tar opp lyden rundt, analyserer den og sender ut motbølger til repetiv lyd. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 På mine virker det slik: Er en liten mikrofon på hvert øre, som tar opp lyden rundt, analyserer den og sender ut motbølger til repetiv lyd. w00t? Så lydbølgene "krasjer"? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Ja, og da opphever de hverandre, slik at den lyden man ikke vil høre forsvinner. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Alkohol er jo en gift? Men akkurat hvordan rent kjemisk sett osv aner jeg ikke, sikkert noen andre som vet hvis du maser nok/er heldig ^^ Det finnes ikke giftige stoffer, bare giftige doser. F.eks. som de fleste vet så kan vann være dødelig i for store doser. Alkohol er muligens helsebringende i små doser. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Sitter du fast i 2007? :-) Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Sitter du fast i 2007? :-) HAHAHA, så det først nå. Skjønner ikke hva som har skjedd her, trodde jeg var på den siste sida... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Tredje side. Du har sikkert truffet tredje når du mente å trykke Siste. Lenke til kommentar
ElizabethFina Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Er det mulig å "stoppe" bildene sendt fra øynene til hjernen på et vis? Jeg vet i alle fall at jeg kan, med en del konsentrasjon, få øynene mine til å blacke ut, selv om det er relativt lyst. Jeg har ikke turt å gjøre dette lenge da jeg får en rar følelse i både hodet og magen og er redd for å besvime eller liknende. Noen som har peiling på hva som egentlig skjer når jeg gjør dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå