Abnegation Skrevet 10. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Photic_sneeze_reflex Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 10. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2010 Når du går inn i dagligvarebutikker kan du ofte seg deg selv på en monitor som henger i taket eller lignende. De har altså et kamera rettet mot inngangen og viser bildene live til kundene som er på vei inn. Jeg skjønner at det å overvåke inngangen kan være lurt, men hva er funksjonen til denne skjermen som viser kundene bildene? Er det for å gjøre folk obs på at de blir overvåket? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 10. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Photic_sneeze_reflex Aha, så jeg har altså et slags syndrom :S Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 10. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2010 Når du går inn i dagligvarebutikker kan du ofte seg deg selv på en monitor som henger i taket eller lignende. De har altså et kamera rettet mot inngangen og viser bildene live til kundene som er på vei inn. Jeg skjønner at det å overvåke inngangen kan være lurt, men hva er funksjonen til denne skjermen som viser kundene bildene? Er det for å gjøre folk obs på at de blir overvåket? Jepp, jeg tror nok det er grunnen. Dersom folk vet de blir overvåket er det sannsynligvis mindre sjanse for at de stjeler. I tillegg er jo butikken lovpålagt å opplyse om videoovervåking, men det gjøres kanskje heller med et skilt av noe slag. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har sett at ski og skate filmer ofte filmes med fisheye linser, men dette er dyre linser om jeg ikke tar feil og det jeg lurer på er om det er mulig å feste noe utenpå linsa for å få det til å se "fisheye" aktig ut eller om det er mulig og legge til dette som en effekt etter at opptakene er gjort? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Photic_sneeze_reflex Aha, så jeg har altså et slags syndrom :S Har det jeg også. Jeg kan få lyst til å nyse midt på varme sommeren hvis jeg blir blendet av sollys. Litt morsomt egentlig. :!: Ett enkelt nys i opp og ned er jo bare deilig. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Det er den beste "genfeilen" jeg har, som jeg vet om. Trenger bare se opp ved siden av sola når jeg har lyst på et deilig nys, så kommer det av seg selv. Utrolig greit å ha. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Det er den beste "genfeilen" jeg har, som jeg vet om. Trenger bare se opp ved siden av sola når jeg har lyst på et deilig nys, så kommer det av seg selv. Utrolig greit å ha. Problemet er når lyset er sterk nok til å gi deg lyst til å nyse, men ikke sterk nok til å utløse det. Men generelt en av de bedre genfeilene. Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Hvorfor er såkalt Lucid Dreaming så lite forsket på, eller har lite/ingen oppmerksomhet i media? Sett fra mitt ståsted har jeg selv opplevd det, opptil flere ganger, og det er helt utrolig gøyt å kunne skape sin egen drøm sin egen verden der man kan leve ut sine villeste/våteste drømmer. Skulle gjerne hatt muligheten til å kunne oppleve dette oftere Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 De som har vært i forsvaret vil på ingen måte innrømme for seg selv at de har kastet bort et år selv om det kan være faktum. Jeg var gjennom førstegangstjeneste, dimmet i slutten av september i år, og har aldri gjort et dårligere valg enn å si at jeg var interessert i å gjøre værneplikten. Følte at forsvaret kastet meg rundt som det passet dem best, og uansett hvilke ønsker og ferdigheter jeg hadde tok de lite hensyn til det. Greit nok, jeg sa jeg hadde dataferdigheter og havnet på datamaskinstilling, men det var det absolutt siste jeg ønsket. Ville heller levd et år ute i skauen. http://en.wikipedia.org/wiki/Photic_sneeze_reflex Jeg har en kammerat som sier han er helt motsatt. Hvis han har en nys "på lur", trenger han bare å se på lyset/sola, også forsvinner den. Kan det være noe i det, eller snakker han bare tullprat? Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Hvorfor er såkalt Lucid Dreaming så lite forsket på, eller har lite/ingen oppmerksomhet i media? Sett fra mitt ståsted har jeg selv opplevd det, opptil flere ganger, og det er helt utrolig gøyt å kunne skape sin egen drøm sin egen verden der man kan leve ut sine villeste/våteste drømmer. Skulle gjerne hatt muligheten til å kunne oppleve dette oftere Hvordan har du fått til det ? Er ikke det en risiko i det? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Finnes masse om Lucid Dreaming både på dette forumet og ellers på nettet. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Er det mulig å få RSS feed fra mine innlegg? Lenke til kommentar
siggii Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hvordan har du fått til det ? Er ikke det en risiko i det? Hadde vært gøy å få dette hyppigere! Slik jeg forstod det må man først "lære" seg å huske drømmene når man våkner, slik at man blir flinkere til å kjenne igjen drømmer. La oss sammenlikne det med T9 ordlista på gamle mobiler. De første ukene du har mobilen kjenner den nesten ikke igjen et eneste ord, men jo fler meldinger du skriver jo enklere går ordliste-funkjonen. Hvis man har mange drømmer å velge mellom i "biblioteket", skal det visstnok være enklere å gjennkjenne at du er i en drøm mens du drømmer. Tenkte jeg skulle prøve å gjøre et lite forsøk, skrive ned hver eneste drøm jeg husker med en gang jeg våkner opp, selv om det er midt på natta. Det sies at det hjelper for å senere huske de lettere uten "hjelpemiddler" Anngående dette temaet: 1: Er det noen av dere som har fått til at man kan "styre" drømmene? Hvis man først opplever at man har en Lucid Dream, at man på en måte kan gjøre litt som i Inception-filmen, at man kan velge litt mer selv hva man skal gjøre og påvirke drømmens handling? 2: Er det noen som har fått til dette i en slik grad at man inne i drømmen kan bestemme seg for at man skal våkne? Edit: la til noe.. Endret 11. desember 2010 av siggii Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Hvordan kan man forklare mobbing på evolusjons nivå? Hvilken nyttig funksjon har det? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Å huske drømmer er også viktig fordi det er litt dumt å ha en bevisst drøm som man så glemmer av igjen. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Ord.. Les her, her, her, her og her. Samt en hel haug andre steder. Hvordan kan man forklare mobbing på evolusjons nivå? Hvilken nyttig funksjon har det? Mobberen eliminerer potensielle konkurrenter? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Står det noe sted i Norges Lover at navnet mitt må kunne skrives med latinske bokstaver? Hva om jeg vil bytte ut navnet mitt med et symbol som ikke lar seg uttale, slik som "the artisat formerly known as Prince"? Han byttet til dette symbolet: Han gjorde det som artist, men jeg snakker om å få et symbol som navn. Endret 11. desember 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Cocky3001 Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Hvordan kan man forklare mobbing på evolusjons nivå? Hvilken nyttig funksjon har det? Mobberen eliminerer potensielle konkurrenter? Selv om alle menneskelige egenskaper kan forklares evolusjonært, betyr ikke det at all menneskelig aktivitet er/har vært egnet til å spre våre gener. Sosiale fenomen som mobbing kan ha hjulpet våre forfedre til å sende sine gener videre, men det kan også være et biprodukt av 'egnede' egenskaper som feks gruppetilhørighet. På den annen side: I hvor stor grad er mobbing et resultat av genetikk? De sosiale omgivelsene har jo helt klart en stor rolle å spille. Vi mennesker har uten tvil en latent evne til mobbing, men hvis vi hadde levet i et samfunn der mobbing var svært uvanlig (Hvis et slikt samfunn er mulig) ville kanskje spørsmålet virket fjernere. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2010 Står det noe sted i Norges Lover at navnet mitt må kunne skrives med latinske bokstaver? Hva om jeg vil bytte ut navnet mitt med et symbol som ikke lar seg uttale Jeg mener at Norge har ganske strenge begrensinger på hva som er lovlig når det gjelder navn. Husker Opera Winfrey tok dette opp i en episode på om norske mødre på showet sitt. Og basert på det tviler jeg veldig sterkt at du kan bytte navn til noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå