Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er den høyeste mulige temperaturen å oppnå?

 

Tror ikke det finnes en øvre grense, bare en nedre grense (-273,15 C) som tilsvarer at atomene er helt i ro (tror jeg).

For presisjonens skyld kan det vel være verdt å nevne at atomene i et gitt stoff aldri er helt i ro, en viss vibrasjon vil det være selv ved 0 K (nullpunktsenergi).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Brikken reflekterer et signal, sendt fra en Recco-søker.

 

Reccobrikken er jo i seg selv liten, men søkeren er veldig stor.

 

Reccobrikker kan gi en falsk trygghet, da ikke alle skisentre og slikt har en Recco-søker. Røde-kors har noen, samt forsvaret.

 

Du kan jo se på Reccos sider: http://www.recco.com/

Lenke til kommentar

Du sier noe om falsk trygghet der. Recco-brikken må ligge mer eller mindre i riktig vinkel i forhold til søkeren - tipper at refleksjonen blir ganske dårlig om den peker rett ned i bakken, samt at vann i væskeform åpenbart absorberer signalet. Så er det som nevnt det at mannskapet må ha det riktige utstyret.

 

Selv om det ikke er 100% garanti for å bli funnet / gravd opp av snøen med en slik brikke så øker det nok sjansene noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Hvis du vil øke sjansene dine betraktelig, er en skredsøker å anbefale.

Hvis dere er to, er det gull.

Skipatruljene o.l har veldig ofte en på seg, og kan finne deg :)

Lenke til kommentar

Hvorfor får man vondt i magen av å spise for mye godteri? Er det noen her som vet det, altså for real? Kanskje det er for høyt blodsukker, eller kanskje magen ikke tåler så mye "rått" sukker. Jeg kan i hvert fall spise en halv kilo med vanlig mat og føle meg tilfreds og forsynt, mens kanskje en hekto godteri gjør meg litt uvel. Og det er jo ingen hemmelighet; dette har jo mammaene våre fortalt oss alle. Men hvorfor?

Lenke til kommentar
Fordi du skal kjøre frem til fremhjulene (eller bakhjulene hvis du rygger) Treffer stenene. Dette hjelper til å få folk til å kjøre langt nok inn i parkeringen og ikke står og blokkerer for andre.

Nå var vel ikke spørsmålet hva de er til, men når du først er inne på det: Er det ikke for å hindre folk i å ta to parkeringsplasser? Det ser jo ut som kantene er laget for å passe mellom hjulene.

Lenke til kommentar
Fordi du skal kjøre frem til fremhjulene (eller bakhjulene hvis du rygger) Treffer stenene. Dette hjelper til å få folk til å kjøre langt nok inn i parkeringen og ikke står og blokkerer for andre.

Nå var vel ikke spørsmålet hva de er til, men når du først er inne på det: Er det ikke for å hindre folk i å ta to parkeringsplasser? Det ser jo ut som kantene er laget for å passe mellom hjulene.

Jeg tror nok KvitKnekt har rett her, hvis disse steinene skulle passe på innsiden av hjulene på en aksel så er plassene så smale at det knapt vil være mulig å få opp dørene. Og hvordan steinene skulle hindre dobbeltparkeringer klarer jeg heller ikke å forstå.

 

Ellers: Bileiere med senkede biler eller lave sportsbiler er nok glad for at det ikke finnes slike steiner som dette i Norge.

Lenke til kommentar

Ja, det er bare spekulasjoner fra min side. Måten jeg tenkte det skulle forhindre dobbeltparkering var at folk kjører frem sånn at hjulene kommer på hver side av klossen, for at ikke baken skal stikke for langt ut. Men som sagt, det var bare spekulasjoner og det er godt mulig jeg er på bærtur.

 

Bileiere med senkede biler eller lave sportsbiler er nok ikke så veldig glade i norske veier. ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er bare spekulasjoner fra min side. Måten jeg tenkte det skulle forhindre dobbeltparkering var at folk kjører frem sånn at hjulene kommer på hver side av klossen, for at ikke baken skal stikke for langt ut. Men som sagt, det var bare spekulasjoner og det er godt mulig jeg er på bærtur.

 

Bileiere med senkede biler eller lave sportsbiler er nok ikke så veldig glade i norske veier. ;)

Ett stort problem med dette er jo at biler har forskjellig lengde mellom hjulene.

 

og nei, bileiere med senkede biler eller lave sportsbiler er på ingen måte glad i norske veier.

har selv ødelagt dyr felg og bulket intercooleren min pga veiene :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...