Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

@co2:

Er det "College-genser" du tenker på?

HAhaha, what?

 

Collegegensere er store, stygge gensere.

college_sweater_607006.jpg

:blush: Ok, da er det en typisk Collegegenser jeg har som arbeidsgenser når det blir kjølig..

Jeg er ikke inne på terminologien "klær". Jeg bruker kun t-skjorte og dongeri. Kona kjøper og kler meg opp av og til hvis vi "skal til noen". Ellers er "uniformen" min t-skjorte og dongeribukse (men jeg varierer mellom blå og svart bukse og mørke eller lyse t-skjorter ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke oversikt over kostnadsnivå, men det er viktig å ikke kun se på hva som lønner seg økonomisk. Selv om det miljøvennlige alternativet muligens er noe dyrere enn det rene økonomiske alternativet bør man sterkt vurdere å velge det miljøvennlige alternativet.

Jeg lærte hvertfall i kjemien at det ikke er miljøvennlig å resirkulere verken papir eller plast pga. det som brukes i prossessen. Noen med innsikt der ?

Lenke til kommentar

Har ikke oversikt over kostnadsnivå, men det er viktig å ikke kun se på hva som lønner seg økonomisk. Selv om det miljøvennlige alternativet muligens er noe dyrere enn det rene økonomiske alternativet bør man sterkt vurdere å velge det miljøvennlige alternativet.

 

Men er det nå egentlig miljøvennlig?

 

Jeg lærte hvertfall i kjemien at det ikke er miljøvennlig å resirkulere verken papir eller plast pga. det som brukes i prossessen. Noen med innsikt der ?

 

Jeg fant en film om det på Youtube.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zzLebC0mjCQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=4wS1dv3iat8&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=Fvz-z7CvsYA&feature=related

Endret av betaomega
Lenke til kommentar

 

Men er det nå egentlig miljøvennlig?

Kan ikke gi et definitivt svar her. Jeg mener å huske at det lønner seg å gjenvinne plast i noen forelesninger om produkters "livssyklus" og end-of-life-problematikk. Husker dessverre ikke akkurat hvilket fag dette var i, så jeg klarer ikke finne kildematerialet uten masse leting. Dermed kan jeg ikke verifisere at jeg husker rett. Er noen år siden jeg sist var innom problemstillingen.

Lenke til kommentar

Riks-TV kan ikke vite hva du ser på.

Det er enveiskommunikasjon.

 

Har du toveiskommunikasjon, funker det såvidt jeg har forstått omtrent på samme måte som web-TV, altså at dekoderen din henter kun den kanalen du bruker, og ikke at alt kringkastes samtidig.

I så fall vil det være teknisk mulig for kabelselskapet ditt å vite hvilken kanal du ser på.

 

Om dette loggføres, og om noen har tilgang til å lese informasjonen, vet jeg ikke.

I verste fall lagrer de statistikk om deg, sånn at TV-selskapene kan vite seertall og tilpasse programtilbudene for maksimal profitt.

Men jeg vet altså ikke om dette gjøres.

 

Som sagt: Enveiskommunikasjon tillater ikke at TV-tilbyderen vet noe om deg.

Riks-TV, og sikkert flere andre, mangler altså Storebror-muligheter.

Lenke til kommentar

Hvorfor plasserer aviser TV-programmet for søndag FØR lørdag, om avisen gis ut på en lørdag?

Uten å ha sett avisen, er det mulig at dagens program ikke er med, og lørdagen i avisen er en uke frem i tid?

 

Nope. Sjekket det opp idag, var for lørdag (dagen avisen ble gitt ut) og den søndagen, dagen etter.

Lenke til kommentar

Riks-TV kan ikke vite hva du ser på.

Det er enveiskommunikasjon.

 

Har du toveiskommunikasjon, funker det såvidt jeg har forstått omtrent på samme måte som web-TV, altså at dekoderen din henter kun den kanalen du bruker, og ikke at alt kringkastes samtidig.

I så fall vil det være teknisk mulig for kabelselskapet ditt å vite hvilken kanal du ser på.

 

Om dette loggføres, og om noen har tilgang til å lese informasjonen, vet jeg ikke.

I verste fall lagrer de statistikk om deg, sånn at TV-selskapene kan vite seertall og tilpasse programtilbudene for maksimal profitt.

Men jeg vet altså ikke om dette gjøres.

 

Som sagt: Enveiskommunikasjon tillater ikke at TV-tilbyderen vet noe om deg.

Riks-TV, og sikkert flere andre, mangler altså Storebror-muligheter.

 

Hva med Get? hmm.gif

 

Analoge signaler ut av kontakten i leiligheten her.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...