Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange watt kan en kilo produsere på en time fra 2 meters høyde?

Tanken er altså: Jeg henger en kilo i en tråd/vaier to meter over gulvet som når det trekkes i driver en dynamo eller et hvemsomhelst apparat som kan generere strøm.

Det tar en time (i dette tilfellet) før kiloen treffer gulvet. Hvor mye strøm har det produsert på denne timen?

Lenke til kommentar

Vil rommet mitt bli fortere oppvarmet hvis jeg stilte en vifte til å blåse mot ovnen?

Teoretisk sett ja. Du får et apparat i rommet som tilfører energi i form av overskuddsvarme fra motoren som driver viften. I praksis så blir nok den største gevinsten, som allerede nevnt, det at du får jevnere oppvarming i rommet.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke facebook tillatt "dislike"?

Stor grunn til misbruk og mobbing og at folk gjenger seg opp for å dislike en person eller ting mest mulig. Det blir bare negativt ut av det. Akkurat som at vi ikke har en - "rykte" knapp på forumet også, bare + rykte.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte:

"Min pappa er død"

*Slimda and 5 others like this."

:hmm:

En moderne verden, men moderne problemer. Burde vært en "liker-" og en "liker ikke-" tute på alle biler, slik at man ikke misforstod et hilsetut og et "ha deg av veien du inkompentente førerhelv**" kanskje?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...