Matsemann Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nei. Luften rundt vil bli enda mer oppvarmet, og så varme opp luften litt lenger unna osv. Samme energi må til for å varme opp uansett. Derimot om det blir veldig varmt inntil ovnen, kan den skru seg av om den går på termostat, selv om resten av rommet er kaldt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hva er det egentlig man kan kimse av? Og hvordan kimser man? 2 Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Vil rommet mitt bli fortere oppvarmet hvis jeg stilte en vifte til å blåse mot ovnen? Luft som utvider seg uten at varme blir tilført mister energi/varme. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvor mange watt kan en kilo produsere på en time fra 2 meters høyde? Tanken er altså: Jeg henger en kilo i en tråd/vaier to meter over gulvet som når det trekkes i driver en dynamo eller et hvemsomhelst apparat som kan generere strøm. Det tar en time (i dette tilfellet) før kiloen treffer gulvet. Hvor mye strøm har det produsert på denne timen? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Finner ut hvor mye potensiell energi loddet har når det henger to meter over bakken Konverterer fra Joule til Watt-timer. Når man lager 0,005Wh på én time vil effekten være 0,005W Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Vil rommet mitt bli fortere oppvarmet hvis jeg stilte en vifte til å blåse mot ovnen? Teoretisk sett ja. Du får et apparat i rommet som tilfører energi i form av overskuddsvarme fra motoren som driver viften. I praksis så blir nok den største gevinsten, som allerede nevnt, det at du får jevnere oppvarming i rommet. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hva er det gule man får i øyevikene mens man sover (som man fikk mer av når man var liten). Hva er det laget av og hvorfor får vi det? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hva er det egentlig man kan kimse av? Og hvordan kimser man? Å kimse er å rykke hodet litt bakover og til siden. Bevegelsen betyr at det du kimser av ikke er noe å bry seg om, noe man kan være likegyldig til. Hvis noe ikke er å kimse av, så er det altså noe som er såpass betydningsfullt at du må forholde deg til det. 1 Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor har ikke facebook tillatt "dislike"? Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor har ikke facebook tillatt "dislike"? Gjett tre ganger. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Fordi alt i verden skal alltid være så jævli hyggelig. 2 Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor har ikke facebook tillatt "dislike"? Gjett tre ganger. Det er et sosialistisk nettverk? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Det er mer sannsynlig at glade brukere blir værende på siden og dermed ser og klikker på reklame. Man blir ikke en glad bruker av å få ting man legger ut "mislikt". Lenke til kommentar
siggii Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Men på en annen side: "R.I.P Karl Emil" Like? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvorfor har ikke facebook tillatt "dislike"? Stor grunn til misbruk og mobbing og at folk gjenger seg opp for å dislike en person eller ting mest mulig. Det blir bare negativt ut av det. Akkurat som at vi ikke har en - "rykte" knapp på forumet også, bare + rykte. 2 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Men på en annen side:"R.I.P Karl Emil" Like? Jeg vil si det er direkte uhøflig å kun klikke på en knapp i et sånt tilfelle. De som ikke klarer å skrive noe fornuftig og medfølende bør heller holde seg unna. Lenke til kommentar
svante Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Men på en annen side: "R.I.P Karl Emil" Like? Mener du her at det er bedre å misslike at noen ønsker at denne personen skal vile i fred? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 For å si det på en annen måte: "Min pappa er død" *Slimda and 5 others like this." 1 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 For å si det på en annen måte: "Min pappa er død" *Slimda and 5 others like this." En moderne verden, men moderne problemer. Burde vært en "liker-" og en "liker ikke-" tute på alle biler, slik at man ikke misforstod et hilsetut og et "ha deg av veien du inkompentente førerhelv**" kanskje? 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ifølge TV2.no kan det bli restriksjoner på bilkjøring i 12 norske byer, inkludert der jeg jobber. Det ble nevnt som en mulighet å la bilene kjøre annenhver dag, basert på om siste siffer i reg.nr. er par- eller oddetall. Må vi som jobber ukurante arbeidstider kjøpe en ekstra bil til oddetallsdagene, eller får vi dispensasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå