siggii Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Ok, i dag var jeg å spillte pool, atlså billjard. Billjardboret så ikke spesielt elektrisk ut, men likevell kom den hvite ballen man bruker til å dunke ned alle de andre med ut i et eget hull hvis man var så uheldig å få slått den ned. Hvordan klarer de det? Er den litt større eller mindre, slik at den enten triller gjennom eller forbi et hull de andre ballene enten såvidt kommer gjennom eller såvidt ikke kommer gjennom? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Det er forskjell i størrelsen på den hvite ballen og alle de andre, derfor faller den ned et hull og kommer ut mens de andre ballene triller forbi. Så det på I Didn't Know That på NGC en gang, der de delte et biljardbord i to. Endret 2. desember 2010 av Bytex Lenke til kommentar
debattantesofie Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Hva heter den bokstaven man bruker i forhold til d når man deriverer med hensyn til én av flere variabler? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg trenger et kretsskjema til en god RIAA-forsterker, men vet ikke om det fungerer bra. Har noen en de vet fungerer bra? Evt. vet noen av erfaring om denne fungerer bra? Og kan jeg bruke denne Op-ampen? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor begynner mange å få rykninger i det de holder på å sovne? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Hvorfor begynner mange å få rykninger i det de holder på å sovne? Myoclonus Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 "sliter" med det samme selv. Av og til når jeg ligger på kanten til drømmeland, rykker en muskel til. Vanligvis når jeg "gjør" noe i drømmene, som å hoppe. Skjer dog bare en gang før jeg sovner inn. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Hva heter den bokstaven man bruker i forhold til d når man deriverer med hensyn til én av flere variabler? Hvilken av dem tenker du på? Dette kalles forøvrig Leibniz's notation om det hjelper deg litt på vei. Endret: om jeg forstod rett, da.. Endret 2. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Hva heter den bokstaven man bruker i forhold til d når man deriverer med hensyn til én av flere variabler? Det er en liten (lower-case) delta. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Ahh, takker. Savner den funksjonen, særlig nå i kulda...Hva kan man bruke som erstatning? En liten pinne eller noe sånt? Å bruke votter er vel det beste. Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Hva heter den bokstaven man bruker i forhold til d når man deriverer med hensyn til én av flere variabler? Det er en liten (lower-case) delta. Liten delta: δ Oppfølgingspørsmål: Hva heter bokstaven for partiellderiverte ∂? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Her er hva Wiki sier om bokstaven: clicky. Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Katter har som kjent mye bedre hørsel enn oss mennesker. Betyr det også at de får lettere hørselsskader når de blir utsatt for høy lyd? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg tipper ja, men så lever de ikke så lenge. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Katter har som kjent mye bedre hørsel enn oss mennesker. Betyr det også at de får lettere hørselsskader når de blir utsatt for høy lyd? Katter har ikke mye bedre hørsel enn mennsker, nivåmessig, de har litt bedre hørsel, ca 10-20 dB lavere terskel enn mennesker. Men tror det er ting som tyder på at katter også er noe mer sensitive mtp hørselsskader, du kan jo lese feks her: http://www.arl.army.mil/www/default.cfm?page=352 og se om du finner noe. AtW Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg vet at enkelte dyr legger på seg om vinteren, men påvirker årstidene vekten til mennesker? Ja, vi spiser mer om vinteren. Og sitter mer i ro. Skyldes dette selve årstiden eller er det kun fordi vi liker å holde oss innendørs når det er kaldt? Er det en biologisk årsak, som at kroppen trenger å legge på seg mer fett for å holde varmen? Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Finnes det noen netto energi i universet? Vi blir lært opp til at energi verken oppstå eller forsvinne men kun går over i andre faser, slik som når feks elektrisitet går over i lydbølger. I kvantemekanikken(?) kan jo partikkler oppstå spontant. SÅ finnes det da noen netto energi i universet. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Vil rommet mitt bli fortere oppvarmet hvis jeg stilte en vifte til å blåse mot ovnen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Du ville fått en mye mer jevn oppvarming rundt om i rommet i hvert fall, så slipper du at det er veldig varmt rundt ovnen og kaldt i hjørnene. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2010 Men hvis jeg blåser bort de allerede oppvarmet luftmolekylene rundt ovnen, vil ikke mer av varmen fra ovnen gå til å varme opp de mer avkjølte luftmolekylene rundt ovnen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå