Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt.

 

Det er vel mer det at dunet klumper seg, og blir umulig å fikse.

Det var ihvertfall det de sa om maskinvask da jeg kjøpte dunjakke...

Lenke til kommentar

Er det lov til å gi meg rabatt på brukte spill på Game-stop? Har fått rabbat på nye spill på Spaceworld før, men han i kassa på Gamestop sa at han ikke kunne endre på prisen på både brukte og nye spill..

Ja, i henhold til norsk lov er det tillatt å gi deg rabatt på spill, de kan til og med gi dem bort helt gratis.

Utover dette er det selvsagt et sett med regler og rutiner de ansatte på Gamestop må følge, jeg tipper en av de er at dem ikke skal gi rabatt sånn rett uten videre.

Lenke til kommentar

Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt.

 

Det blir vel ødelagt så den ikke klarer å holde på varmen :) så ikke bruk den i regnvær osv :p

Endret av TacoFjes
Lenke til kommentar

Hvorfor har enkelte personer unibrow(sammenvokste øyenbryn)?

 

Altså, det tar bokstavelig talt 2 sekunder å fjerne med barberhøvel. Er det noen som liker (å ha) unibrow?

Antagelig en god blanding av latskap og at man faktisk ikke bryr seg om utseende.

 

Tipper i hvert fall det er derfor hun ene kassa-dama på butikken her har 3-dagers sjegg konstant...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt.

 

Det blir vel ødelagt så den ikke klarer å holde på varmen :) så ikke bruk den i regnvær osv :p

 

Uhm, det var ikke jeg som skrev det... :ermm:

Lenke til kommentar

Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt.

 

Det blir vel ødelagt så den ikke klarer å holde på varmen :) så ikke bruk den i regnvær osv :p

 

Uhm, det var ikke jeg som skrev det... :ermm:

 

Ups :blush: Hvordan klarte jeg det? :dontgetit:

 

Redigerer det nå :)

Lenke til kommentar

Det tar antagelig bare noen minutter sekunder. Hjernen dør ikke straks blodstrømmen stopper relativt fort på grunn av fallet i blodtrykket. I Frankrike, der man brukte guillotin inntil 1981 (da ble dødsstraff avskaffet der), har det blitt observert ahogne hoder som både har åpnet munnen som for å skrike, og som har rullet med øynene. Se

http://en.wikipedia.org/wiki/Guillotine#Living_heads

 

Redigert etter å lest om "living heads".

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Veldige spennende saker dette. Men slike bevegelser kan vell være reflekser o.l? Har du noen kilder eller noe? :) Har prøvd å google dette før, men har egentlig funnet noe seriøst.

 

Edit: Så at du har lagt til link nå, skal lese meg litt mer opp på det. Setter pris på andre innspill også.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Når vi først snakker om "levende hoder": Er det mulig å amputere bort så mye av kroppen at man i praksis kun står igjen med et levende hode? Kan dette hodet holdes i live ved å få tilført næring og oksygen intravenøst, samt opprettholde blodomløpet med en form for hjertemaskin?

 

Om dette ikke funker; hva er den minste "klumpen" et menneske kan "amputeres" ned til, og overleve?

Lenke til kommentar

Dunet i dynjakker tåler ikke vann/vått vær, da blir det ødelagt. Men hva legges i ødelagt egentlig? Det er jo ikke slik at gjess får dunet sitt ødelagt.

 

Ender har talgkjertler i nakken, noe jeg er rimelig sikker på at gjess også har. De tar talg på nebbet sitt (ja, de kan snu hodet så mye at nebbet er nær nakken) og "sprer" det utover fjærene. Siden vann og olje ikke blir en homogen masse, vil ikke vannet gjøre fjærene våte, men det vil bare legge seg oppå fjærdrakten som små duggdråper (metafor, men du skjønner hva jeg vil frem til).

 

I et kraftig og langvarig regnskyll skjer det likevel at all talget blir skylt vekk, i alle fall hos ender. Det skjer ikke noe annet enn at de blir kalde, og jeg vet ikke helt hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om "levende hoder": Er det mulig å amputere bort så mye av kroppen at man i praksis kun står igjen med et levende hode? Kan dette hodet holdes i live ved å få tilført næring og oksygen intravenøst, samt opprettholde blodomløpet med en form for hjertemaskin?

 

Om dette ikke funker; hva er den minste "klumpen" et menneske kan "amputeres" ned til, og overleve?

 

Soviet gjorde jo slike forsøk på hunder, og de kunne leve et par dager som hode tilkoblet diverse pumper.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rSrIkUXwsNk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...